Nästa Battlefield blir en "omtolkning av Battlefield som ett sammankopplat ekosystem"

Robot
Nästa Battlefield blir en "omtolkning av Battlefield som ett sammankopplat ekosystem"
Medlem

Ge oss bad company 3! Samt att man kan förstöra allt. Ingen liten väggsnutt här och där.

Medlem

Ingen vill ha ett "sammankopplat ekosystem", gör ett bra spel bara. Jisses, EA. Kom igen nu.

Medlem

Battlefield är väl rätt dött? Dom sköt sig själva i foten iom det senaste dundermissen...


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Bad Company 3!

Medlem
Skrivet av robbis:

Battlefield är väl rätt dött? Dom sköt sig själva i foten iom det senaste dundermissen...

Jag är en av idioterna som köpte skiten tidigt för 1000kr. Hela min spelgrupp spelar fortfarande Battlefield 4 trots att alla har 2042. Men jag ska i ärlighetens namn säg att spelet idag med alla omarbetningar, uppdaterade kartor m.m. är ganska okej. Hade det släppts så här så hade mycket varit annorlunda.

Det hade aldrig slagit stort ändå. Att spela ihop med kompisar, fler än 4, går inte. Du kan inte spela på en speciell server för att lära känna andra du spelar med och därmed bygga en gemenskap. Det är som ett singelplayerspel i multiplayerversion.

Vi i vår spelgrupp spelar fortfarande Bf4 ganska ofta, resten av tiden har vi fyllt med andra spel. Jag har börjat med Squad somk är helt underbart, andra spelar gta v, warframe, etc m.m. ALLA var 100% battlefieldspelare innan 2042, men EA fuckade upp det så mycket, jävla idioter...

Medlem

ge mig ett ordentligt bf1942 utan allt trams i bfv. Skippa tramsiga skins, onldiga konceptvapen etc samt sänk tempot något. That's all I need.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Gör inget nytt, släpp bara de gamla spelen igen!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

"community-driven platforms", "connected ecosystems" och allt vad det är. Ska jag vara rak så går det in i ena och ut i andra. Vi vill ha ett bra spel.

Medlem

"Ekosystem" låter rätt "game as a service". Men kan bli bra. Dom får väl göra ett game som en service så länge det är ett bra spel som har bra service.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag hoppas också på BC3, men är nöjd så länge de har en single-player kampanj denna gång 🙏

Problemet är ju att ingen vill ha en omtolkning. Om dom hade gjort en remaster / remake på BF3 hade dom tjänat miljoner, men det kommer inte hända. Förmodligen blir det som Deus Ex-spelen, de hamnar i en oändlig loop och spelen skjuts bara fram då ingen har en riktig vision längre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kommer aldrig röra ett BF spel igen efter 2042. EA får aldrig mina pengar igen.

Medlem

Testade BF 2042 igen nyligen och visst är det bättre än vad det en gång var men klasserna är så förvirrande, finns så många olika gubbar att välja mellan. Det skall vara enklare designat och rolig gameplay. Satsa krutet på flera miljarder kartor som är roliga att spela eller släpp en map editor till PC folket.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ge tusan i Bad Company EA, för det mesta ni rör idag förvandlas till skit. Men en remaster av BF3/4 borde ni klara av, tror jag.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Raider:

Bad Company 3!

Även om de skulle göra ett Bad Company 3, skulle det antagligen inte bli ett Bad Company 3 så som man minns tidigare Bad Company...
DICE är inte samma DICE som de en gång var heller. Jobbar ens några kvar från när DICE gjorde Battlefield 1942?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av robbis:

Battlefield är väl rätt dött? Dom sköt sig själva i foten iom det senaste dundermissen...

Hade det släppts i dagens skick så tror jag det hade blivit en succé. Men så blev de ju uppenbarligen inte😅 Men spelet idag är riktigt bra enligt mig. Mycket roligare än CoD!

Medlem

Gör battlebits med dundergrafik. Öppet mål. Det är väl rätt så tydligt vad folk vill ha.
Det är ju rätt så pinsamt att tre pers lyckas bättre än EA DICE.

Medlem

Detta låter som tal för investerare, med mycket fina microtransaktioner, men inte så mycket för spelare.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Fool me once....

Medlem

håller mig till battlebit nu


signatur

//monster

Medlem

Viktigast är att spelet utformas efter genusvetenskapsmännen/kvinnorna/hennarna önskemål.

Medlem

En remake av Battlefield 3 är egentligen det jag vill ha eller åtminstone ett BF som är i samma anda. Gameplay mässigt vill jag se reparationer utifrån tanks, jag vill se klasser, supression som liknar hur det var mot slutet av BF3 och ta bort powerslides samt sakta ner spelet lite. Systemmässigt vill jag se riktigt hardcore och dedikerade servers (folk vill bygga communities). Med detta kan dem så klart ha ingame stores men håll det realistiskt! Hade lätt kunnat köpa ett pack med svenska militärens olika kamouflage.

Vi var många som varnade om att Battlefield började röra sig allt mer mot CoD hållet efter 3:an och vi ser nu vad som händer om spelet blir uppspeedat och man tappar dedikerade servers. Battlefield hade vid 3:an och 4:an (även om det också var något uppspeedat) en bra plats i FPS genren, det var inte en mil-sim och det var inte spray and pray + run and gun(Arma vs CoD).

Först när Battlefield återtagit sin position som balanserat realism vs arkad kommer jag köpa ett Battlefield igen.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Gör battlebits med dundergrafik. Öppet mål. Det är väl rätt så tydligt vad folk vill ha.
Det är ju rätt så pinsamt att tre pers lyckas bättre än EA DICE.

Kombinerar man Battlebit-konceptet med kraven från EA (mikrotransaktioner, live service, battlepass) och det kompulsiva beteendet från DICE (”Vi måste använda vår plattform till att sprida vår verklighetsfrånvända politik”), då är det väldigt lätt att missa öppet mål.

Medlem

Deras spel får släppas, gås igenom i detalj av streamers och pro-spelare, sen tar jag beslut om köp eller inte. As-less på att plöja ner stålar hos EA/Dice och sen vänta på att löften ska infrias. Om ens alls.

Spelen är dessutom, med handen på hjärtat, jävligt dåliga. 2042 var det absoluta botternnappet i spelserien. Svårt att förklara känslan men närmast kommer jag genom att skriva att "allt kändes väldigt nära men ändå hela tiden så förbannat långt bort om man ens kunde nå det alls". Man springer och åker överallt men man kommer ingenstans. Man hade nåt på G i BF1 och BFV men i vanlig ordning var det viktigare att lägga fokus på "blink och fladder och annat snyggt". Sluta sätta nya skins på en skitkorv tack, det blir inte en bättre skitkorv för det. Utan en ordentlig bas att stå på blir det vingligt hur gärna man än pratar om alla sina framsteg och hur bra allt är och hur bra allt ska bli och att alla älskar dem.

För stora kartor som inte hjälper att lösa med fler spelare. För små kartor eftersom EA/Dice alltid tycks tro att striderna utkämpas på HELA kartan vilken inte har hänt alls någonsin i deras spel, inte ens tillbaka i BF1942. 64 eller fler spelare är för mycket för deras spel eftersom det centraliseras för mycket. Jämför gärna med skolidrott, barnfotboll, barninnebandy, etc där alla springer och jagar bollen i en stor klump. BF-serien är likadan.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag saknar den gamla goda tiden med community-hostade servrar. Var det i BF3? Det var något väldigt hemtrevligt med att ha ett par favoritservrar, där man kände igen spelarna och visste vad man fick. Dessutom trevligt att det fanns servrar med tweakade regler om man ville få en lite annorlunda upplevelse ibland.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kombinerar man Battlebit-konceptet med kraven från EA (mikrotransaktioner, live service, battlepass) och det kompulsiva beteendet från DICE (”Vi måste använda vår plattform till att sprida vår verklighetsfrånvända politik”), då är det väldigt lätt att missa öppet mål.

Det är väldigt många gamla rävar som dragit från ea dice, så det är lite som activision blizzard, ett bloated corpse.
Mtx är en styggelse, vettefan om bf2042 har något nämnvärt politiskt budskap, det är bara att greppa efter halmstrån.

Däremot har spelet 0 immersion i sitt ämne, med en massa kloner av karaktärer som inte ser ut att höra hemma på ett slagfält i ett spel som heter "slagfält", känns mer som en halloween-fest i den aspekten, vilket har gett upphov till många *eye-rolls* när jag testat det.

Kontrasten är sjukt stor om man tittar tillbaka på typ bf3-bf4-bf1 med en påbörjan av denna styggelse till ful design i bf v.

Medlem
Skrivet av Dergo218:

En remake av Battlefield 3 är egentligen det jag vill ha eller åtminstone ett BF som är i samma anda. Gameplay mässigt vill jag se reparationer utifrån tanks, jag vill se klasser, supression som liknar hur det var mot slutet av BF3 och ta bort powerslides samt sakta ner spelet lite. Systemmässigt vill jag se riktigt hardcore och dedikerade servers (folk vill bygga communities). Med detta kan dem så klart ha ingame stores men håll det realistiskt! Hade lätt kunnat köpa ett pack med svenska militärens olika kamouflage.

Vi var många som varnade om att Battlefield började röra sig allt mer mot CoD hållet efter 3:an och vi ser nu vad som händer om spelet blir uppspeedat och man tappar dedikerade servers. Battlefield hade vid 3:an och 4:an (även om det också var något uppspeedat) en bra plats i FPS genren, det var inte en mil-sim och det var inte spray and pray + run and gun(Arma vs CoD).

Först när Battlefield återtagit sin position som balanserat realism vs arkad kommer jag köpa ett Battlefield igen.

Precis detta. Hoppas dock innerligen för Vietnam i nästa spel.

Medlem

Bad Company 3!


signatur

autograph

Medlem

Ge oss ett "nytt gammalt" battlefield bara, med många väldesignade banor och sjysst tryck i vapnen.

Att de i varje battlefield ska göra allt SuperMega x10 börjar skjuta dom i foten känner jag. Skit i 128 spelare, skit i överdrivet gigantiska banor.. det är bara säljsiffror som i slutändan påverkar gameplayet negativt. Spelar man någon storslagen realistisk milsim så visst, men battlefield ska ha lite lagom tighta banor. Att det ska vara så galet många nya koncept hela tiden gör ju att de tappar gamla ideer som faktiskt funkade riktigt bra. Don't fix what ain't broken.

12
Skriv svar