Take-Two-vd:ns årslön gick från 169 till 444 miljoner kronor

Medlem
Skrivet av doversund:

Undrar hur många timmar han arbetar i snitt varje månad?

Jag tror inte det handlar som 6 miljoner timmar per månad iallafall.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Ska du bli rik och framgångsrik så kan du ju inte förvänta dig att det ska gå genom att jobba ett 9-17 jobb under andra människor på någon industri någonstans. Du måste sikta betydligt högre än så. Mitt tips är att börja studera ekonomi och entreprenörskap och starta eget. Med outtröttligt hårt arbete och med lite tur så kan alla lyckas.

Inget blir bättre av att sitta och pilla sig i naveln och klaga på de som har lyckats i livet. Ta inspiration och motivation av de som har lyckats istället. Jobba på dig själv!

Ursäkta men vad är det för självhjälpsdravel du kommer med?

Medlem

Folk älskar ju kapitalism här på Fz men när chefer får mycket pengar är det tydligen dags att dra fram högafflarna?

Spelare är roliga.

Avstängd
Skrivet av Jönsen:

Ursäkta men vad är det för självhjälpsdravel du kommer med?

Försöker bara komma med lite positiv feedback och hopp bland alla negativa kommentarer om rika människor. Man får lätt bilden av att vissa här inne tror att man föds som VD på ett storföretag. Men, nej så fungerar det inte. Man behöver jobba dygnet runt och tillägna hela sitt liv till företaget man jobbar på om man ska bli en framgångsrik VD.

Medlem

Jag tycker det är häftigt att vi som samhälle accepterar detta.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag tror inte det handlar som 6 miljoner timmar per månad iallafall.

Det tror inte jag heller, men det är garanterat mer än 40h/veckan.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

eld
Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Ska du bli rik och framgångsrik så kan du ju inte förvänta dig att det ska gå genom att jobba ett 9-17 jobb under andra människor på någon industri någonstans. Du måste sikta betydligt högre än så. Mitt tips är att börja studera ekonomi och entreprenörskap och starta eget. Med outtröttligt hårt arbete och med lite tur så kan alla lyckas.

Inget blir bättre av att sitta och pilla sig i naveln och klaga på de som har lyckats i livet. Ta inspiration och motivation av de som har lyckats istället. Jobba på dig själv!

Fast om alla satt på toppen av pyramiden så finns det ju ingen arbetskraft att nyttja för att bli miljadär, något måste lyfta upp pyramiden.

Det är en matematisk omöjlighet för alla att bli miljadärer, hur hårt de än entreprenörar.

Zelnicks rikedomar existerar pga att det finns arbetare som kan skapa dessa.

Avstängd
Skrivet av eld:

Fast om alla satt på toppen av pyramiden så finns det ju ingen arbetskraft att nyttja för att bli miljadär, något måste lyfta upp pyramiden.

Det är en matematisk omöjlighet för alla att bli miljadärer, hur hårt de än entreprenörar.

Zelnicks rikedomar existerar pga att det finns arbetare som kan skapa dessa.

Ja, alla kan inte lyckas samtidigt men alla kan lyckas.

På vilket sätt blir ditt liv bättre genom att lägga energi på att hata på framgångsrika människor?

eld
Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Ja, alla kan inte lyckas samtidigt men alla kan lyckas.

På vilket sätt blir det liv bättre genom att lägga energi på att hata på framgångsrika människor?

Att ledare på företag badar i pengar medans arbetarna sliter ihjäl sig själva för att skapa rikedomarna, balansera lite.

https://www.pcgamer.com/take-two-confirms-layoffs-following-exponential-growth-in-recent-years/

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Mycket avundsjuka i kommentatorsfältet. Glöm inte att även ni har möjlighet att tjäna grova pengar om ni lade manken till istället för att sitta och klaga på andra människors framgångar.

Haha precis! "Det är sjukt att någon kan tjäna mycket pengar (för jag kan inte det), de gör ju ingenting värt ändå". Men uppenbarligen tycker väldigt många människor att de gör det och det är ju ingen slump att GTA 5 är så inkomstbringande t.ex. när det skapar underhållning för så många människor. Precis som artister/band som skriver, spelar in och framför musik för de stora massorna tjänar mycket pengar är det helt förtjänt. Har du ett, eller leder, företag som skapar någonting populärt är det inte så konstigt att du blir rik liksom. Helt logiskt om du frågar mig Hade varit märkligare att leva i en värld om du skapat någonting enormt men förblivit fattig liksom. Typ som i Soviet usch och fy. Allt tillfaller staten och du får nöja dig med att bidra till att högsta politikerna tjänar in istället.

Medlem
Skrivet av eld:

Fast om alla satt på toppen av pyramiden så finns det ju ingen arbetskraft att nyttja för att bli miljadär, något måste lyfta upp pyramiden.

Det är en matematisk omöjlighet för alla att bli miljadärer, hur hårt de än entreprenörar.

Zelnicks rikedomar existerar pga att det finns arbetare som kan skapa dessa.

Så det fungerar. Utan dessa rika företagspampar, så skulle inte nån ha ett jobb.

Avstängd
Skrivet av eld:

Att ledare på företag badar i pengar medans arbetarna sliter ihjäl sig själva för att skapa rikedomarna, balansera lite.

https://www.pcgamer.com/take-two-confirms-layoffs-following-exponential-growth-in-recent-years/

https://i.imgur.com/sFrlpM2.png

Jag kan lova dig att ledarna på företagen jobbar dubbelt så mycket som de anställda.

Medlem
Skrivet av Doomed Devil90:

Jag tänkte bara på peka, du vet blizzard många där som jobbar har inte ens dator hemma..
så tänk på det.

medans vissa får en ordentlig löneförhöjning medans andra inte ens får det, eller ha en union på deras arbetsställen i USA.

Nu blir jag nyfiken, var har du fått infon om blizzardanställdas hemelektronik ifrån?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Har du koll på hans utgifter?

Sök jobbet du!

Tror du det krävs att de lägger ner 1150 gånger mer arbete om dagen för att prestera som han gör?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Jag kan lova dig att ledarna på företagen jobbar dubbelt så mycket som de anställda.

Helt poänglöst argument. Du har alltså, som bäst, argumenterat för att de ska få dubbelt så mycket betalt. Inte tusentals mycker mer. Det finns ju åtskilliga berättelser som anställda som jobbar arslet och sin mentala hälsa ur sig medan flera företagsledare späder ut om hur de lägger gott om tid på träning och läsning. För många handlar det mer om att göra kontinuerligt bra beslut än att lägga in fler arbetstimmar.

Det är riskfyllt och du bär mångas jobb på dina axlar som ansvar. Men nej, trots det är du inte värd så många gånger mer. Men du har också mer frihet än många andra sett till vilka beslut du faktiskt har tillgång till att göra. Sen snackar vi kontor, resor för att träffa människor i olika delar av världen, etc. I Japan är Shiroushi ett kännt begrepp för att bokstavligen arbeta sig till döds. Men trots det kanske deras chefer arbetar dubbelt så mycket och är värda X gånger mer?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Helt poänglöst argument. Du har alltså, som bäst, argumenterat för att de ska få dubbelt så mycket betalt. Inte tusentals mycker mer. Det finns ju åtskilliga berättelser som anställda som jobbar arslet och sin mentala hälsa ur sig medan flera företagsledare späder ut om hur de lägger gott om tid på träning och läsning. För många handlar det mer om att göra kontinuerligt bra beslut än att lägga in fler arbetstimmar.

Det är riskfyllt och du bär mångas jobb på dina axlar som ansvar. Men nej, trots det är du inte värd så många gånger mer. Men du har också mer frihet än många andra sett till vilka beslut du faktiskt har tillgång till att göra. Sen snackar vi kontor, resor för att träffa människor i olika delar av världen, etc. I Japan är Shiroushi ett kännt begrepp för att bokstavligen arbeta sig till döds. Men trots det kanske deras chefer arbetar dubbelt så mycket och är värda X gånger mer?

Exakt, det är inte bara arbetstimmarna som värderas, utan din roll och bestämmer du mycket och de beslut du tar leder till ökad inkomst belönas du också stort för det! Att ha fritid och inte jobba "hela tiden" är också en lyx. Många glömmer att stanna upp, andas, dricka lite vatten, läsa en bok, men tillslut kan du bestämma över din tid så pass att du lättare får till det. Är du inte beredd att jobba långa dagar/kvällar/nätter för att säkra en högre position får du nöja dig med att förbli arbetsmyra och tjäna... vanlig inkomst så att säga. Men tycker inte du har rätt att klaga på att det finns andra som är villiga att jobba mer efteråt. Alla vill inte "jobba upp sig" men de måste förstå att det finns många som vill det och alla nöjer sig inte med att tjäna enbart "paycheck to paycheck".

Skribent
Skrivet av robbis:

Ja världen är bra skev ibland... Själv får man arbeta för att få det att gå runt medans andra får lika mycket på ett år som det skulle ta en vanlig dödlig 1150år att tjäna ihop om snittlönen i sverige är 390.000kr / år för män... Och 1350 år för kvinnor... Realistiskt.

Skrivet av Proximately:

Tror du det krävs att de lägger ner 1150 gånger mer arbete om dagen för att prestera som han gör?

Skevt att jämföra svenska snittlöner med amerikanska chefer eftersom det är mycket högre löner i USA än i Sverige. Svårt att hitta någon statistik, men Den här sidan hävdar att snittlönen på Take-Two är 118 000$ om året plus att det ser ut som många har bonus som ej är listad. I runda slängar 1 250 000 SEK om året.

Fortfarande cirka 135 respektive 355 gånger så mycket så det är en stor skillnad men jag tycker man ska jämföra äpplen med äpplen och ta diskussionen därifrån.

Avstängd
Skrivet av Proximately:

Helt poänglöst argument. Du har alltså, som bäst, argumenterat för att de ska få dubbelt så mycket betalt. Inte tusentals mycker mer. Det finns ju åtskilliga berättelser som anställda som jobbar arslet och sin mentala hälsa ur sig medan flera företagsledare späder ut om hur de lägger gott om tid på träning och läsning. För många handlar det mer om att göra kontinuerligt bra beslut än att lägga in fler arbetstimmar.

Det är riskfyllt och du bär mångas jobb på dina axlar som ansvar. Men nej, trots det är du inte värd så många gånger mer. Men du har också mer frihet än många andra sett till vilka beslut du faktiskt har tillgång till att göra. Sen snackar vi kontor, resor för att träffa människor i olika delar av världen, etc. I Japan är Shiroushi ett kännt begrepp för att bokstavligen arbeta sig till döds. Men trots det kanske deras chefer arbetar dubbelt så mycket och är värda X gånger mer?

Uppenbarligen eftersom det är så verkligheten ser ut.

Om det skulle vara lätt att leda ett storföretag och bli multimiljonär så skulle ju alla vara det.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Helt poänglöst argument. Du har alltså, som bäst, argumenterat för att de ska få dubbelt så mycket betalt. Inte tusentals mycker mer. Det finns ju åtskilliga berättelser som anställda som jobbar arslet och sin mentala hälsa ur sig medan flera företagsledare späder ut om hur de lägger gott om tid på träning och läsning. För många handlar det mer om att göra kontinuerligt bra beslut än att lägga in fler arbetstimmar.

Det är riskfyllt och du bär mångas jobb på dina axlar som ansvar. Men nej, trots det är du inte värd så många gånger mer. Men du har också mer frihet än många andra sett till vilka beslut du faktiskt har tillgång till att göra. Sen snackar vi kontor, resor för att träffa människor i olika delar av världen, etc. I Japan är Shiroushi ett kännt begrepp för att bokstavligen arbeta sig till döds. Men trots det kanske deras chefer arbetar dubbelt så mycket och är värda X gånger mer?

Nä, det är inte 2x arbete -> 2x betalt. Det kan vara tröskeleffekter, produktivitet och andra samband som gäller, dvs att arbetet är värt mer från början så 2x arbete blir 20x inkomsten.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Ja, alla kan inte lyckas samtidigt men alla kan lyckas.

På vilket sätt blir ditt liv bättre genom att lägga energi på att hata på framgångsrika människor?

Du tror allvarligt att en miljardär inte skor sig på andras utsatthet eller olycka? Okej, det säger mer om dig än något annat.

Om alla var "lika" framgångsrika skulle inflationen rusa ännu mer. Så nej. "Alla" kan inte lyckas. Kapitalism bygger på att de flesta har mindre.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Skevt att jämföra svenska snittlöner med amerikanska chefer eftersom det är mycket högre löner i USA än i Sverige. Svårt att hitta någon statistik, men Den här sidan hävdar att snittlönen på Take-Two är 118 000$ om året plus att det ser ut som många har bonus som ej är listad. I runda slängar 1 250 000 SEK om året.

Fortfarande cirka 135 respektive 355 gånger så mycket så det är en stor skillnad men jag tycker man ska jämföra äpplen med äpplen och ta diskussionen därifrån.

haha du kan ju inte jämföra med deras siffror?! Snittlönen i USA är BRRAAAA mycket lägre i USA än sverige. USA har mycket mer fattigdom och arbetslöshet än sverige som drar ner snittet! Det är större klyftor där än här. Antingen tjänar du typ inte skit eller så tjänar du skitmycket... Knappt så det finns en snittinkomst där. Några snabba google sökningar säger att dom ligger ungefär 50-100k mindre än oss i medelinkomst.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Karmak:

Går lätt att spendera. Finns massor med saker som kostar massor. Bo i lyx, resa i lyx, äta i lyx, köpa lyxsaker så är dom pengarna snabbt borta

köpa en biljett på en ubåt till titanic! Great investment!


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av doversund:

Det tror inte jag heller, men det är garanterat mer än 40h/veckan.

hans timlön borde vara runt 200.000 om han jobbar som en vanlig människa 160h/månaden... ungefär .000 mer nollor än en vanlig svensson!


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av OnParole:

Du tror allvarligt att en miljardär inte skor sig på andras utsatthet eller olycka? Okej, det säger mer om dig än något annat.

Om alla var "lika" framgångsrika skulle inflationen rusa ännu mer. Så nej. "Alla" kan inte lyckas. Kapitalism bygger på att de flesta har mindre.

De skor sig på sitt hårda arbete inte på att andra är utsatta eller olyckliga. Det här med att du måste döda någon för att bli rik är bara någonting som händer i filmer haha.

Medlem
Skrivet av eld:

Det lättaste sättet att få mer pengar är att redan ha pengar. de hundratals som jobbar ihjäl sig inom take two kan lägga manken tills de dör men de kommer fortfarande vara begränsade i sina framgångar.

Då tar dem fel beslut. Öppna ett eget bolag, jobba hårt. Kriga, ta smarta beslut. Investera pengar istället för att spendera. Etc.

Det går om viljan finns. Vill man inte så får man nöja sig med det man får.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av frittzinator:

Nu blir jag nyfiken, var har du fått infon om blizzardanställdas hemelektronik ifrån?

jag tyckte jag läste de på Eurogamer fast försökte söka men hittade inte så det kanske är något man har hört som inte stämmer Sen är man snabb på tangentbordet och inte kollar upp innan man nämner, men dock stämmer det dock att mycket av unions dom försöker skapa, blir mot prestation för det är för vänster i USA.

Samt att en amerikan jag pratar med ibland som beskriver, hur vissa i USA bara har dator på jobb.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Nä, det är inte 2x arbete -> 2x betalt. Det kan vara tröskeleffekter, produktivitet och andra samband som gäller, dvs att arbetet är värt mer från början så 2x arbete blir 20x inkomsten.

Right. Då förstår jag hur du värderar det, jag är inte främmande för konceptet. För mig är det uteslutet att det ska vara 20x inkomsten. Det behövs regleras så att dessa sakerna inte blir en så sjukt bidragande del till lönen. Punkt.

Skrivet av JohannaBjärred:

Uppenbarligen eftersom det är så verkligheten ser ut.

Om det skulle vara lätt att leda ett storföretag och bli multimiljonär så skulle ju alla vara det.

Nej, för det är inte logistiskt möjligt. Du behöver arbetarna som gör delarna av arbetet som du ansvarar över ska utföras.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Försöker bara komma med lite positiv feedback och hopp bland alla negativa kommentarer om rika människor. Man får lätt bilden av att vissa här inne tror att man föds som VD på ett storföretag. Men, nej så fungerar det inte. Man behöver jobba dygnet runt och tillägna hela sitt liv till företaget man jobbar på om man ska bli en framgångsrik VD.

Jag är höger och kan till viss del hålla med dig. Men fattar du hur mycket pengar det här gäller? Det är generationer av rikedom det där..

Kapitalisterna behövs tyvärr för att saker ska röra sig framåt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av D1versity:

Jag är höger och kan till viss del hålla med dig. Men fattar du hur mycket pengar det här gäller? Det är generationer av rikedom det där..

Ja, och efter lyxkonsumtion som typ lyxvilla, sportbil(ar) och snajsiga kläder slutar ju pengar ha något personligt värde. Då går de oftast till investeringar (nya företag, aktier i befintliga företag etc), välgörenhetsprojekt (hjälpa andra som inte är lika lyckligt lottade) och att hjälpa släkt och vänner istället. Så värde skapar oftast mer värde för fler.

Skriv svar