Larian: Radera early access-sparfiler och avinstallera Baldur's Gate 3

Robot
Larian: Radera early access-sparfiler och avinstallera Baldur's Gate 3

För att undvika strul när spelet släpps i morgon.

#Baldurs-gate-3, #Larian


Medlem

Det har väl redan släppts sedan ett bra tag tillbaka, då det går att köpa och spela BG3?

Skribent
Skrivet av Kotz:

Det har väl redan släppts då det går att köpa och spela?

Den första delen av spelet har varit ute i early access. Det färdiga spelet släpps i morgon.

Medlem

Jag tog bort mitt redan igår. Ville ha en fresh install iaf på ssdn

Medlem

Hoppas på en stabil release

Medlem

Lite OT men kommer recensioner imorgon?

Medlem

Så det är med andra ord bra om man tar bort allt under: C:\Users\ANVÄNDARNAMN\AppData\Local\Larian Studios

Skribent
Skrivet av Pettor:

Lite OT men kommer recensioner imorgon?

Inte här, tyvärr. Recensionskoden lyser med sin frånvaro har nyligen kommit, och det är ju en typ av spel som kräver en hel del timmar innan en rättvis dom kan fällas. Det kommer att spelas för fulla muggar för att få ut den så fort det är möjligt.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Inte här, tyvärr. Recensionskoden lyser med sin frånvaro, och det är ju en typ av spel som kräver en hel del timmar innan en rättvis dom kan fällas. Det kommer att spelas för fulla muggar för att få ut den så fort det är möjligt.

Tack för info 👍 De har faktiskt gjort något av en lustig release i min värld. Alla sidor visar EA utan att man på ett vettigt sätt kan läsa vilka versioner som finns i deras priser samt hur EA versionen ändras vid release (om man inte googlar o hittar en kommentar från Swen) som tydligen blir digital deluxe. Så priset kanske till och med går ned för standard versionen när de väl är släppt? EA har också förvirrat de som inte är insatta i hur spelet utvecklats då det redan framstår som de finns.

Tror de hade tjänat på att kapa EA delen nån månad tillbaka o köra en "traditionell" launch. Alltså nya (eller uppdaterade) sidor på Steam o GOG med olika versioner och recensionskoder några veckor tillbaka.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jonny Myrén:

Inte här, tyvärr. Recensionskoden lyser med sin frånvaro, och det är ju en typ av spel som kräver en hel del timmar innan en rättvis dom kan fällas. Det kommer att spelas för fulla muggar för att få ut den så fort det är möjligt.

Skrivet av Pettor:

Tack för info 👍

Vi fick faktiskt kod igår. Jag har suttit och spelat för fulla muggar. Men imorrn kommer det givetvis inget.

Skribent
Skrivet av Mikael Berg:

Vi fick faktiskt kod igår. Jag har suttit och spelat för fulla muggar. Men imorrn kommer det givetvis inget.

Tänd till nu, Berg! Du har ju hela natten på dig

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jonny Myrén:

Tänd till nu, Berg! Du har ju hela natten på dig

Speedrun-recension!

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Så det är med andra ord bra om man tar bort allt under: C:\Users\ANVÄNDARNAMN\AppData\Local\Larian Studios

Ja exakt så, orka ladda ner hela Early Access igen bara för att ta bort saves!
Märklig rekommendation...

C:\Users\"USER"\AppData\Local\Larian Studios <--- Ta bort denna mapp för att börja på ny kula vid release.

USER utan " " = Byt ut mot din Windows profil.

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Ja exakt så, orka ladda ner hela Early Access igen bara för att ta bort saves!
Märklig rekommendation...

C:\Users\"USER"\AppData\Local\Larian Studios <--- Ta bort denna mapp för att börja på ny kula vid release.

USER utan " " = Byt ut mot din Windows profil.

Det blir inga bekymmer om man har cloud saves?


signatur

Eh is pretty cool guy!

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Inte här, tyvärr. Recensionskoden lyser med sin frånvaro har nyligen kommit, och det är ju en typ av spel som kräver en hel del timmar innan en rättvis dom kan fällas. Det kommer att spelas för fulla muggar för att få ut den så fort det är möjligt.

Men vad är poängen med recensioner ifall de kommer efter spelet har släppts. Då har ju redan de flesta köpt spelet.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Men vad är poängen med recensioner ifall de kommer efter spelet har släppts. Då har ju redan de flesta köpt spelet.

Det är inte ovanligt att att vissa människor köper ett spel även efter att det släppts...

Skribent
Skrivet av Kleptoman:

Men vad är poängen med recensioner ifall de kommer efter spelet har släppts. Då har ju redan de flesta köpt spelet.

Även om spel vanligtvis säljer som snabbast direkt vid släppet, sker merparten av köpen i efterhand, så det finns absolut en poäng med att inte stressa fram en recension som potentiellt inte stämmer helt överens med recensentens slutliga intryck av och åsikt om spelet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mikael Berg:

Vi fick faktiskt kod igår. Jag har suttit och spelat för fulla muggar. Men imorrn kommer det givetvis inget.

Skrivet av Jonny Myrén:

Tänd till nu, Berg! Du har ju hela natten på dig

DU HAR JU HELA HELGEN PÅ DIG!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:

DU HAR JU HELA HELGEN PÅ DIG!

Testpilot
Skrivet av Bjoertil:

Det blir inga bekymmer om man har cloud saves?

Skulle tänka mig att då man installerat fulla spelet och tar Load vid första uppstarten så bör du se savefilerna som finns i cloud save och kunna ta bort dem där innan du kickar igång en ny omgång i fulla spelet.

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Ja exakt så, orka ladda ner hela Early Access igen bara för att ta bort saves!
Märklig rekommendation...

C:\Users\"USER"\AppData\Local\Larian Studios <--- Ta bort denna mapp för att börja på ny kula vid release.

USER utan " " = Byt ut mot din Windows profil.

Tips från Larian angående detta.
https://store.steampowered.com/news/app/1086940/view/36552859...

Ett annat sätt att hitta mappen genom att klistra in nedanstående i utforskarens sökvägsfält
%LocalAppData%\Larian Studios

Medlem
Skrivet av Fulci:

Tips från Larian angående detta.
https://store.steampowered.com/news/app/1086940/view/36552859...

Ett annat sätt att hitta mappen genom att klistra in nedanstående i utforskarens sökvägsfält
%LocalAppData%\Larian Studios

Nästan ingen hänvisar till %USERNAME% vilket är den inloggade användaren när de skall referera till mappar i användarkatalogen.

Nu fungerar förvisso %LocalAppData% ännu bättre just for local appdata, men ändå

Medlem

Jag kliade mig lite i huvudet varför jag inte kunde hitta mina savefiles. Sen öppnade jag steam och insåg att det var oktober 2020 som jag senast hade kört BG3 och att jag sen dess bytt PC XD

1
Skriv svar