Vad gör ni på fritiden?

Medlem
Vad gör ni på fritiden?

Förutom gaming, hushållssysslor och renovera huset...

Vad gör ni på fritiden?

Vore kul att höra vad ni gör. Kanske ni fotar sniglar, hoppar fallskärm eller virkar ett Nintendo...

Kanske vore en kul tråd

Medlem

Spelar brädspel/rollspel
Utfärder med hunden
Periodvis en hel del böcker

Vad gör du själv?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Gymma/allmänt träna, Vandra i naturen(allt från hike, fulldag och korta sträckor), läsa böcker, måla Warhammer figurer och umgås med nära och kära!

Medlem

Spelar? 😁 Nej men jag är gift så det säger väl det mesta.

Medlem

MTB, fotboll, fiske och umgås med min älskade familj.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Spelar? 😁 Nej men jag är gift så det säger väl det mesta.

Trött kommentar.

Medlem
Skrivet av hansdidde:

Trött kommentar.

Tröttare kommentar.

Kör MTB här med. Spelar gitarr. Håller på att spela in skiva med mitt band. Älskar att gå på konsert och tycker om de flesta genrer så det blir ett stort gäng varje år.

Avstängd
Skrivet av hansdidde:

Trött kommentar.

Blev väldigt nyfiken på vilket sätt du blev stött över hans kommentar?

Medlem
Skrivet av hansdidde:

Trött kommentar.

Hur menar du?

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Tröttare kommentar.

Kör MTB här med. Spelar gitarr. Håller på att spela in skiva med mitt band. Älskar att gå på konsert och tycker om de flesta genrer så det blir ett stort gäng varje år.

Kul! Jag spelar också gitarr och älskar konserter. Släpper faktiskt vår andra platta i höst
Vilken genre spelar ni?
Har nyligen också tagit upp mitt barndomsintresse skateboard efter att sonen ville börja åka. Jävligt kul men man är ju inte lika våghalsig längre. Det gör ont att ramla haha.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Spelar? 😁 Nej men jag är gift så det säger väl det mesta.

Lider? 😂

OT: kodar som satan. Fokus på att bygga appar. Försöker att lägga all vaken tid på detta men prokrastinerar en hel del. Väldigt jobbigt men för varje dag som går så kommer jag lite längre och blir lite bättre.

Ex: för 3 månader sedan kunde jag inget om React/React Native, idag sitter jag med en React Native app i luren som byggs upp av data från Firebase. Till detta har jag byggt ett administrativt gränssnitt i React för att hantera datan i Firebase. Det känns bra men samtidigt ångestfyllt. För varje sak jag lär mig så dyker det upp x antal nya grejor som jag inte kan. Det tar liksom aldrig slut.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Well, det mesta av fritiden går ju åt till just sådana saker som du räknar upp, men utöver det...

* Går promenader med hundarna.

* Tränar.

* Kollar fotboll.

* Umgås med sambon.

* Umgås med vänner.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Well, det mesta av fritiden går ju åt till just sådana saker som du räknar upp, men utöver det...

* Går promenader med hundarna.

* Tränar.

* Kollar fotboll.

* Umgås med sambon.

* Umgås med vänner.

Hoppas inte min fråga misstolkas, men:

Är du lycklig?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Hoppas inte min fråga misstolkas, men:

Är du lycklig?

Haha! Kan förstå att det kanske inte verkar så med tanke på hur jag uttryckte mig där...Men ja! Jag är väldigt lycklig, saken är väl bara den att jag jobbar och pluggar så tiden som blir över vill man gärna spendera med dom man älskar och då kanske det inte alltid finns tid för att utforska andra intressen. Spelar gör jag ju redan, men det fick man inte nämna enligt trådstartaren 😬

Medlem

Cyklar landsväg och enduro, fiskar lite med sonen (lite som en gång om året ).

Medlem

Spelar MTG med ett gäng polare. Utöver de vansinniga kostnaderna jäkligt roligt.

Fiskar och paddlar. Alldeles för sällan, men älskar det när jag väl kommer ut.

Läser böcker. Mest fantasy och skräck.

Snöar in mig i olika nördiga projekt. Nu senast Stable Diffusion ('AI'-verktyg för bildgenerering, text-to-image). Vansinnigt kul att leka med. Använder det främst för att rendera bilder till ett custom MTG-set att spela med polarna.

Förr skrev jag böcker, men lyckades skriva in mig o väggen för ett par år sedan. Har inte vågat lyfta pennan (som är ett tangentbord) sedan dess. Saknar det som fan. Men jag har bara två växlar, full gas eller tomgång, så det ligger fortsatt på is.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

KoP
Medlem

Spelar. Kollar film. Läser. Pysslar i trädgården. Fiskar. Vandrar i naturen. Drar iväg och besöker slott å liknande. Cyklar. Fotar. Filmar.

Medlem

Spelar brädspel och en hel del discgolf.
Sen är nog min största fritidssyssla musik, har spelat trummor i 15 år. Nyss släppt ett par låtar med mitt band, vi lirar typ alternativ rock blandat med punk och lite metal-inslag. Finns här om ni är nyfikna 😊


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Som småbarnsförälder har jag inte mycket till eget val när det gäller fritiden.
Tack gode gud att vi inte har något hus vi måste rå om samtidigt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Sambo, 3 barn varav 1 spädbarn. Hus. Heltidsjobb.

Tiden som blir över efter ovan används till Spel, Fiske och träning och tv-serier ihop med sambon.
Har tur som jobbar hemma 3 dagar i veckan. Då får man lite mer tid när jag slipper pendla.

Medlem

Spelar såklart en hel del, men det är väl underförstått när man vistas på FZ.

Utöver det är jag invald lokalpolitiker och verksam i cirka tio olika nämnder, kommittéer och föreningsstyrelser, så dit går en jäkla massa tid. Försöker ta mig ur några stycken för sinnesfridens skull, men hittills går det sådär. Lite lugnare under sommarmånaderna åtminstone.

Läser mycket böcker, renoverar huset, rastar hunden, badar bastu, plockar bär och svamp, jagar älg, gymmar när jag hinner och älskar att experimentera i köket.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Gift och har två barn. Det mesta är centrerat runt familjen, den ena spelar basket, den andre är scout och båda hänger i skateparken.
Hustrun och jag springer tillsammans. Men tveksamt om löpningen är en hobby, det är väl mer en investering i vår hälsa, jag tillhör en massa riskgrupper så incitamentet finns där.

Läser hela tiden, mycket mer än jag spelar eller tittar på tv (vilket är ett rätt daterat uttryck ny för tiden "titta på tv").

Laga mat är lustfyllt och intressant så det läggs mycket tid på det.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Läser mycket böcker, renoverar huset, rastar hunden, badar bastu, plockar bär och svamp, jagar älg, gymmar när jag hinner och älskar att experimentera i köket.

Du lever livet.
Jag är uppväxt i skogen så jag saknar verkligen det där. Hustruns familj äger en skogsfastighet så om vi bara får tid när det nu finns det, så ska vi skaffa jaktcert men jag är mer intresserad av styckningen än själva jakten däremot. Väldigt rädd att skadeskjuta ett djur.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Tränar pistolskytte,
pysslar med att bygga modeller av olika slag,
Besöker olika naturreservat för fjällvandring osv.

Skrivet av demagog:

Du lever livet.
Jag är uppväxt i skogen så jag saknar verkligen det där. Hustruns familj äger en skogsfastighet så om vi bara får tid när det nu finns det, så ska vi skaffa jaktcert men jag är mer intresserad av styckningen än själva jakten däremot. Väldigt rädd att skadeskjuta ett djur.

Håller med, nackdel med att bo på ett sämre ställe i en större tätort, man måste i princip ta en biltur för att komma ut i något som kan liknas naturen.

Medlem

Typ läser böcker, men det är bara kiosklitteratur så det ger väl inget direkt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av demagog:

Du lever livet.
Jag är uppväxt i skogen så jag saknar verkligen det där. Hustruns familj äger en skogsfastighet så om vi bara får tid när det nu finns det, så ska vi skaffa jaktcert men jag är mer intresserad av styckningen än själva jakten däremot. Väldigt rädd att skadeskjuta ett djur.

Tack, vi njuter verkligen av lugnet efter att ha bott närmare tio år i storstan.

Jag måste förtydliga att jag är med i jaktlaget som drevkarl, så mina uppgifter består mest av att väsnas i skogen, transportera och slakta bytet. Jag tog visserligen jägarexamen för att kunna vara med i laget, men jag har aldrig avlossat ett skott mot något levande. Är också livrädd för skadskjutningar, så tills vidare överlåter jag fällandet till mer erfarna skyttar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Redaktör
Ponny

Jag tränar en del. A.k.a. springer. Det gillar jag! Annars: tv-serier (väl ofta "skräp-tv" ), och lite böcker på det. "Lite" är nyckelordet. Vill läsa mer men hamnar ofta i att slösurfa. Tanken är att börja läsa mer, men den tanken har jag haft i åratal!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Fixande med huset och trädgården tar en del tid, försöker träna några gånger i veckan (vi har byggt ett gym i vår lada, väldigt praktiskt), är ute i skogen och räknar med mer tid där där jägarexamen är avlagd, läser ganska mycket, kollar serier med sambon, är med i ett ”herrsällskap” så det blir träffar där ibland även om det inte blir så ofta som jag kanske skulle önska.

Men nu är första barnet på väg, så jag antar att jag kommer prioritera om ganska mycket om några månader😊


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Soulless:

Spelar brädspel/rollspel
Utfärder med hunden
Periodvis en hel del böcker

Du skrev det lika väl som jag skulle kunnat gjort, jag gör också ovanstående

Medlem

Pillar naveln, snusar, gejmar... sover och äter pizza, dricker kopiösa mängder vin... livin´ the high life...

12
Skriv svar