Rykte: remake görs av The Elder Scrolls IV: Oblivion

Robot
Rykte: remake görs av The Elder Scrolls IV: Oblivion
Tor
Medlem

Hade varit skoj men...

Kan ju inte låta Skyblivion få en massa uppmärksamhet när de kan slå mynt på det själva.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Oj. Skyblivion siktar ju på 2025....men jag ser det gärna hända.

Medlem

Originalartikeln hänvisar till Reddit och Reddit hänvisar till originalartikeln. Hoppas att det stämmer, Oblivion i Unreal Engine vore underbart, tycker dock källorna är otroligt svaga här.

Skribent

Nästa spel i serien verkar ju vara långt bort och de kan ju inte direkt remastra en till version av Skyrim (eller kan de?). Så att då släppa en remake/remaster av Oblivion medan vi väntar kan ju vara smart. Men ja....vi får se om det bara är ett rykte eller om det faktiskt finns sanning i det. Tiden lär utvisa det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Spelade igenom oblivion förra året, tycker det håller sjukt bra än. Älskar det mer än Skyrim så skulle gärna se en grafisk uppdatering!

Medlem

UE5? Låter inte troligt. Men jag skulle gärna ha en remake/remaster av Oblivion. Har känt att jag velat spela det, och försökt, men det har känts allt för gammalt.

Medlem

Oblivion är bron emellan Morrowind och Skyrim, helt klart en av de bästa Elder scrolls-spelen som gjorts, framförallt för det fantastiska soundtracket, världen och RPG-elementen. Jag hoppas ryktet stämmer.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Skyrim i all ära men Oblivion kommer nog alltid vara det bästa elder scrolls spelet för min del, ser gärna en ordentlig remake av det

Medlem

Spelade Oblivion rätt sent, runt 2010 ungefär. Men det blev verkligen en personlig game changer inom RPG-genren. Hade blivit otroligt glad om det skulle framkomma att en gedigen remake är i görningen.

Medlem

Tråkigare spelvärld får man leta efter. Gör om morrowind istället.

Medlem

Lägg av! Teasa inte så här. 🥺

Oblivion är det bästa spelet mänskligheten gjort genom alla tider.

Snälla låt det vara sant. 🫣


signatur

Memento Mori

Medlem

Oblivion med en modern motor och grafik? Ja tack. "Dark Brotherhood" är inget man glömmer i första taget.

Medlem
Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Spelade Oblivion rätt sent, runt 2010 ungefär. Men det blev verkligen en personlig game changer inom RPG-genren. Hade blivit otroligt glad om det skulle framkomma att en gedigen remake är i görningen.

Skyblivion. En remake helt baserad på officiell lore.
https://www.youtube.com/watch?v=0OAVFugWtow


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Ser hellre framemot moddarna. Att gå in i dom där portalerna och ta kol på var nog det tråkigaste som någonsin producerats i spelväg. En andra känga ger jag gärna till The Flood i Halo-spelen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skulle önska en remake och remasted HD etc.. på Morrwind doh


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Ett av mina favoritspel genom tiderna och det hade mått bra av en remake. Fantastiska minnen

Inaktiv

Ett av mina favoritspel när det kommer till Elder Scrolls. Var inte många år sedan som jag tog och spelade genom det ännu en gång.
Skulle vara kul att ha både det och Skyrim på min Nintendo Switch om ryktet är sant även att det i så fall lär komma till ”Switch Two.” (om det också kommer till en Nintendo konsol)

Geeks Gaming
Skribent
Skrivet av Blessus:

Skulle önska en remake och remasted HD etc.. på Morrwind doh

Utan Cliff racers!!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag skulle förstås köpa det, men jag skulle ännu hellre lägga pengarna på en remake av Morrowind. Där snackar vi en kandidat till världens bästa spel. (Oblivion ligger snäppet under, det är 'bara' helt fantastiskt.)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Hade varit riktigt trevlig, men inväntar nog mer information innan man vågar hoppas på riktigt...


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ser hellre framemot moddarna. Att gå in i dom där portalerna och ta kol på var nog det tråkigaste som någonsin producerats i spelväg. En andra känga ger jag gärna till The Flood i Halo-spelen.

I remaken kommer det nog vara roligare i portalerna när de har gjort förbättringar i tråkiga spel moment ska du se👍

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Utan Cliff racers!!

Skywind-modden från samma organisation som gör Skyblivion kommer inkludera ett alternativ för att göra Cliffracers passiva.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Bara de gör något åt den förfärliga difficulty scalingen i spelet. Anledningen till att jag sluta spela Oblivion, kunde till slut inte ens döda vanliga råttor, annars ett fantastiskt spel.

Medlem

Hade varit kul, jag har bara lirat Skyrim och tycker Oblivion ser för gammalt ut för att orka testa.

Medlem
Skrivet av markusas:

Hade varit kul, jag har bara lirat Skyrim och tycker Oblivion ser för gammalt ut för att orka testa.

Ser väl ok ut i 4K men jag tycker att levelsystem och annat är lite förlegat. Så i nån typ av remake hade jag gärna sett att de tog sig friheter och ändrade i det en del.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ser väl ok ut i 4K men jag tycker att levelsystem och annat är lite förlegat. Så i nån typ av remake hade jag gärna sett att de tog sig friheter och ändrade i det en del.

Ja levelsystemet är ett av de sämsta jag varit med om i ett spel. Levla när man sover?! Nej tack!

12
Skriv svar