Blizzard om Diablo IV-patchen: "Vi vet att det är dåligt. Vi vet att det inte är kul"

Medlem
Skrivet av Huff:

Vi är 10st som spelar. Två har seasonpass. Funkar alldeles utmärkt. Inga powers som är låsta.

Visst är det så men varför inte släppa powers till eternal realms? För att locka in folk till affären.

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Du och många andra spelar på fel sätt, om du bara letar legendary drops med perfekta stats.

Börja leta efter gula items med ”perfekta stats” och släng in en aspekt i det föremålet hos den där hokuspokustanten i stan. Så har du en legendarisk med perfekta stats, dvs statsen följer med och blir legendarisk då du slänger in en aspekt!

Man KAN göra så, men det är ju så jäkla dyrt i material att man inte känner sig motiverad att slösa bort dem under hela levlingsprocessen då det snart kan droppa saker från en bättre lootpool. Legendarer (eller Rare 2.0 som jag ser dem) har väl fler stats än en rare kan ha? Rätta mig ifall jag har fel.

Systemet med Aspects/Codex var jätte intressant och öppnade upp för många möjligheter. Tyvärr känns kostnaderna för att använda det för höga än så länge. Kanske ändrar sig när man grindat i hundratals timmar och brutit ner tusentals värdelösa ”legendariska” föremål.

Här tycker jag dock att Blizzard misslyckats störst hittills. Lootet började bli dåligt med alla randomstats i D3, och nu är det bara värre. Det var de Unika föremålen i D2 med nästan fixerade stats som gjorde jakten rolig, för att inte tala om möjligheterna Set-items gav. De kunde följa med en under hela levlingsprocessen, och gjorde dina kommande karaktärer roliga att spela från start.
Allt det är borta nu. Nu är det bara ett sinnesslött grindande för ett intetsägande färgdropp där små procentuella förändringar avgör ifall det är bättre än vad du har eller inte.

Oh vilken ”legendarisk” känsla.

Medlem
Skrivet av jamorro:

Visst är det så men varför inte släppa powers till eternal realms? För att locka in folk till affären.

För att göra säsongerna intressanta så klart. Varje säsong kommer ha olika teman. Sen är det klart att de vill göra säsongerna intressanta både för att ha kvar spelarna (göra det kul för oss så vi stannar) och för att dra in mer pengar (sälja premiumsäsongspass). Ser inte något fel med det alls, låter som en rätt sund affärsmässig inställning. Win-win om vi har roligt och de drar in pengar. Pengarna gör att vi får fler bra säsonger och kan fortsätta ha roligt och de fortsätter dra in pengar. Det fortsätter tills vi inte har roligt längre och slutar spela eller tills de inte längre tjänar något på att fortsätta utveckla spelet och hitta på ny content.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

För att göra säsongerna intressanta så klart. Varje säsong kommer ha olika teman. Sen är det klart att de vill göra säsongerna intressanta både för att ha kvar spelarna (göra det kul för oss så vi stannar) och för att dra in mer pengar (sälja premiumsäsongspass). Ser inte något fel med det alls, låter som en rätt sund affärsmässig inställning. Win-win om vi har roligt och de drar in pengar. Pengarna gör att vi får fler bra säsonger och kan fortsätta ha roligt och de fortsätter dra in pengar. Det fortsätter tills vi inte har roligt längre och slutar spela eller tills de inte längre tjänar något på att fortsätta utveckla spelet och hitta på ny content.

Så du håller med att man ska göra spel roliga. Bingo!

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jaså? Allt jag gör är att springa runt för att inte bli dödad på några slag och försöka få iväg några eldbollar och blixtar innan jag måste springa igen. Jag är bara level 45 är så det kanske är det?

Har du några defensive stats?
Att bara specca pew pew blir sällan bra

Medlem
Skrivet av jamorro:

Så du håller med att man ska göra spel roliga. Bingo!

Ja det gör nog alla spelbolag också. Tråkiga spel får inga spelare vilket inte ger några intäkter.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Har du några defensive stats?
Att bara specca pew pew blir sällan bra

Jag tror det. Det är mycket möjligt att jag har missat något avgörande i skill-trädet.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag tror det. Det är mycket möjligt att jag har missat något avgörande i skill-trädet.

För mig (summons + darkness necro) var vissa passiva avgörande. Från värdelös till stark på några poäng, kolla dem också och klura lite så får du nog till det 👌

Medlem

Vänta, varför kritiserar ni, och andra spelet?
Det var ju ett 10/10.
Det var ju ett spel som var bättre än något annat på planeten bara en månad sedan?
Beer goggles någon?

Medlem
Skrivet av Allexz:

Vänta, varför kritiserar ni, och andra spelet?
Det var ju ett 10/10.
Det var ju ett spel som var bättre än något annat på planeten bara en månad sedan?
Beer goggles någon?

Det är många olika personer med olika åsikter på den här sidan (som tur är, annars hade det varit väldigt tråkiga trådar). Tror inte det är samma som gav 10/10 som klagar nu. Jag själv gav det 4/5 och står vid samma betyg även nu. Men det finns saker att förbättra, exempelvis fler unika items. Har gott hopp om att det kommer och ser fram mot expansionerna.

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Absolut är det så. Men det känns mer som en mob mot spelet. Alla skriker högt de ska bojkotta och det är skit likt förbannat spelar alla ändå 😂

Men visst ska man få uttrycka missnöje med.

Vem skriver något alls om bojkott?

Medlem
Skrivet av Allexz:

Vänta, varför kritiserar ni, och andra spelet?
Det var ju ett 10/10.
Det var ju ett spel som var bättre än något annat på planeten bara en månad sedan?
Beer goggles någon?

Är det samma personer? 😆

Medlem

Har lyssnat på sambon som spelar för fullt. Jag har bara tittat in och tycker det ser ganska "meh" ut.

Sedan, on topic, så är det kanske så att sorc (sork) var väldigt OP i första omgången? Vet att sambons bror skulle spela den i s1, men bytte för den blev nerfad. Tycker dock att det är behövligt i ett sådant spel; classen skall inte göra det lättare eller ge en fördel.
Hemma spelar hon en necro och får uppfattningen att det lider av samma problem som i d2: utspridd DPS, svårt att fokusera ner fienden.

Blizzard har också svårigheter att balansera sina spel. Ingen titel har varit i "fas" på release. D3 minns jag specifikt att wizard kunde bli odödlig med rätt spec och lätt överkommlig utrustning.

Ville även lägga till; bara för hen ger kritik eller missnöje om ett spel gör inte hen till "gnällkuk" (även om jag älskar den medlemsstatusen; önskar den själv). Lika lite som att om man uttrycker sin uppskattning av en produkt är man inte automatiskt "fanboy".

Inaktiv
Skrivet av Weeks_death:

Vem skriver något alls om bojkott?

Vill du ha lista med namn eller vad menar du?
Har du kollat något på diablo 4 officiella forum ? Har du missat alla 1000 youtube videos från ”d4 influensers”?

Annars vet jag inte riktigt vad jag ska svara på din fråga 😘

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Vill du ha lista med namn eller vad menar du?
Har du kollat något på diablo 4 officiella forum ? Har du missat alla 1000 youtube videos från ”d4 influensers”?

Annars vet jag inte riktigt vad jag ska svara på din fråga 😘

Jaha, du refererar till andra sidor? Jag läste bara tråden och såg inte att någon skrev något om bojkott.

Medlem
Skrivet av vamp:

När ska folk inse att det är helt omöjligt att skapa ett spel som ersätter alla andra spel och sysselsättningar som finns?

Du måste ha missat spelet World of Warcraft. Folk bokstavligen dog för att de inte kunde/ville sluta spela spelet och försummade både sömn och mat.

Medlem

Utvecklarna spelar inte spelet och är totalt inkompetenta.
Nuff said

Inaktiv
Skrivet av Weeks_death:

Jaha, du refererar till andra sidor? Jag läste bara tråden och såg inte att någon skrev något om bojkott.

Då missförstod vi varandra 😀 sådant som händer!

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Du måste ha missat spelet World of Warcraft. Folk bokstavligen dog för att de inte kunde/ville sluta spela spelet och försummade både sömn och mat.

Nej, absolut inte. Har två maxade karaktärer i Dragonflight till och med och lägger några hundra timmar på spelet varje gång det kommer en ny expansion, men det är precis det jag menar.. folk måste chilla med sina förväntningar. Alla spel kan inte vara WoW i sin prime. De kan vara jävligt bra och underhållande ändå, men om förväntningarna inte möts. Då är spelet skit och Blizzard sämst. Så jävla trött på den attityden.

Medlem
Skrivet av vamp:

Nej, absolut inte. Har två maxade karaktärer i Dragonflight till och med och lägger några hundra timmar på spelet varje gång det kommer en ny expansion, men det är precis det jag menar.. folk måste chilla med sina förväntningar. Alla spel kan inte vara WoW i sin prime. De kan vara jävligt bra och underhållande ändå, men om förväntningarna inte möts. Då är spelet skit och Blizzard sämst. Så jävla trött på den attityden.

Många verkar vilja ha ”the game to end (rule?) all games”
Vilket aldrig kommer hända.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Har du några defensive stats?
Att bara specca pew pew blir sällan bra

Skrivet av Kalliban:

För mig (summons + darkness necro) var vissa passiva avgörande. Från värdelös till stark på några poäng, kolla dem också och klura lite så får du nog till det 👌

Jag har specat om nu efter en lightning build jag hittade på nätet och det är mycket roligare nu. Jag klarar dom flesta motståndarna och gör ganska mycket skada. Det är inte alls lika svårt längre


signatur

PSN: OAKTHYR

123
Skriv svar