Swen Vincke: kör skräddarsydd karaktär för första Baldur's Gate 3-vändan

Medlem

Någon som vet om det kommer släppas mer subclasses till launch eller är de subclasses som finns idag som gäller? Vill testa senare subclasses som är roligare än PHB varianterna.

Medlem

Vet att BG2 kanske det mest rollspeligaste rollspelet och gjort för att skräddarsy sin egna karaktär, men origin-karaktärerna i Divinity 2 var riktigt riktigt bra. Är det så nu är jag helt ointresserad av att skapa en egen.

Medlem

Spelar skräddarsydd först och sedan minst en gång till som en Origin-karaktär.

Medlem
Skrivet av bronie:

Vet att BG2 kanske det mest rollspeligaste rollspelet och gjort för att skräddarsy sin egna karaktär, men origin-karaktärerna i Divinity 2 var riktigt riktigt bra. Är det så nu är jag helt ointresserad av att skapa en egen.

Även BG3 är sjukt rollspeligt med en skräddarsydd karaktär. Det är väldigt mycket i konversationer och så vidare som beror på vilken ras, klass du har och vad du gjort tidigare i spelet. Så, jag tror Swen vet vad han pratar om med Origin.

Medlem
Skrivet av Avedagreat:

Någon som vet om det kommer släppas mer subclasses till launch eller är de subclasses som finns idag som gäller? Vill testa senare subclasses som är roligare än PHB varianterna.

De subclasses som finns nu är dom finns vid launch. Dom la till 1 subclass till alla classes nyligen och det är vad som finns. Vill man ha mer får man hoppas på moddar, eller på expansioner.

Medlem
Skrivet av Avedagreat:

Någon som vet om det kommer släppas mer subclasses till launch eller är de subclasses som finns idag som gäller? Vill testa senare subclasses som är roligare än PHB varianterna.

Samtliga som det står *NEW* brevid är dom som kommer läggas till i 1.0

Testpilot
Skrivet av Priapsi:

Antalet gånger jag verkligen har försökt att skapa och fullfölja en helt igenom ond karaktär i ett RPG är otaliga, men fastnar varje gång i "Goda Hitler-syndromet". Jag klarar verkligen inte av att inte hjälpa den utfattiga 7-barnsmamman som letar efter sin döde makes kalsonger så länge det dinglar en chipspåse av exp framför mig. Men om du lyckas med det så all kudos till dig!

haha! Japp jag känner igen det hela.
Det gäller att vara konsekvent och att spelet också visar tydligt hur det funkar. Kan man be 7 barns mamman att dra åt helvete och få XP eller hjälper du henne , hittar kalsongerna , snor dom , får XP och sen mördar henne?

Spelet måste visa tydligt hur du skall spela som ond och inte bara som god för om man automatiskt blir god om man gör uppdraget och sen inte kan avbryta så blir det svårt att hålla sig till rollen.
Där tycker jag att Starwars The Old republic lyckats riktigt bra med de onda karaktärerna och att man kan verkligen välja bra onda val.

Vad jag sett hittills är Dark Urge vägen en grymt intressant väg att gå i detta fallet. Men frågan är kan man köra sin eget race och vara helt ond också?

Medlem
Skrivet av Harakiri:

haha! Japp jag känner igen det hela.
Det gäller att vara konsekvent och att spelet också visar tydligt hur det funkar. Kan man be 7 barns mamman att dra åt helvete och få XP eller hjälper du henne , hittar kalsongerna , snor dom , får XP och sen mördar henne?

Spelet måste visa tydligt hur du skall spela som ond och inte bara som god för om man automatiskt blir god om man gör uppdraget och sen inte kan avbryta så blir det svårt att hålla sig till rollen.
Där tycker jag att Starwars The Old republic lyckats riktigt bra med de onda karaktärerna och att man kan verkligen välja bra onda val.

Vad jag sett hittills är Dark Urge vägen en grymt intressant väg att gå i detta fallet. Men frågan är kan man köra sin eget race och vara helt ond också?

Haha! Sant, SWtoR belönar faktiskt beteende som passar klassen. Kanske är därför jag tycker mest om Imperial Agents story arc av alla MMO's jag soelat. 😊


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Harakiri:

haha! Japp jag känner igen det hela.
Det gäller att vara konsekvent och att spelet också visar tydligt hur det funkar. Kan man be 7 barns mamman att dra åt helvete och få XP eller hjälper du henne , hittar kalsongerna , snor dom , får XP och sen mördar henne?

Spelet måste visa tydligt hur du skall spela som ond och inte bara som god för om man automatiskt blir god om man gör uppdraget och sen inte kan avbryta så blir det svårt att hålla sig till rollen.
Där tycker jag att Starwars The Old republic lyckats riktigt bra med de onda karaktärerna och att man kan verkligen välja bra onda val.

Vad jag sett hittills är Dark Urge vägen en grymt intressant väg att gå i detta fallet. Men frågan är kan man köra sin eget race och vara helt ond också?

Å ena sidan, göra det goda valet och få mikroskopiskt med rabatt hos en vendor.. eller göra det onda valet och få ett fett magiskt tvåhandssvärd som är BiS i flera timmar.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Samtliga som det står *NEW* brevid är dom som kommer läggas till i 1.0

https://deltiasgaming.com/wp-content/uploads/2023/07/Baldurs-...

Tack så mycket för informationen, uppskattar det! Ser mer intressant ut när man har lite mer subclasses att leka med.

12
Skriv svar