Microsoft summerar kvartal: 22 % fler spelade Game Pass-timmar

Robot
Microsoft summerar kvartal: 22 % fler spelade Game Pass-timmar

Själv har jag börjat köpa gamla Xbox-spel igen så jag slipper mycket att det dåliga som pumpas ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Själv har jag börjat köpa gamla Xbox-spel igen så jag slipper mycket att det dåliga som pumpas ut.

Det kan du slippa utan att köpa gamla grejer.
E ju bara att strunta i det.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Suttit en månad och plöjat igenom Mass Effect Legendary Edition på Game Pass.
Tror jag börjar närma mig slutet på andra spelet.

Min Xbox Series X börjar mer och mer bli min huvudplattform för spel.
Det är natt och dag från när man hade Xbox one. Diggar vad Microsoft görjust nu med Xbox.

Medlem

Värt att notera också är att det inte har kommit något konsol säljare. Plus bristen på just Series X. Blev ännu mer brist efter FTC domen. Det kommer ju snart ett extremt konsol säljar spel. Alla ABK spel i just Game Pass och exklusiva ABK titlar. Blir ett intressant nästa räkenskapsår.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Värt att notera också är att det inte har kommit något konsol säljare. Plus bristen på just Series X. Blev ännu mer brist efter FTC domen. Det kommer ju snart ett extremt konsol säljar spel. Alla ABK spel i just Game Pass och exklusiva ABK titlar. Blir ett intressant nästa räkenskapsår.

Är detta inläst? Alltså typ hängmatta och prata in i mobilen?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

It's not a lake, it's an ocean

Det sägs ju att de har krängt drygt 21 miljoner konsoler, vilket ger PlayStation ett övertag på 2:1. Ungefär som under förra generationen, således.

Game Pass fortsätter att vara fantastiskt, och det ska bli intressant att se hur pass attraktiv Xbox Series X/S kommer att bli tack vare Starfield. 2024 blir onekligen intressant då fler stora titlar väntas och alla kommer landa på Game Pass direkt. (Vilket i sin tur lär påverka spelförsäljningen negativt.)


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Värt att notera också är att det inte har kommit något konsol säljare. Plus bristen på just Series X. Blev ännu mer brist efter FTC domen. Det kommer ju snart ett extremt konsol säljar spel. Alla ABK spel i just Game Pass och exklusiva ABK titlar. Blir ett intressant nästa räkenskapsår.

Finns Series X i lager i alla större elektronikbutiker i Sverige. Så vet inte vilken brist du skriver om.

Medlem

Brist på Xbox series X finns överallt vad jag kan se. Sedan tror jag inte Xbox konsolen kommer sälja så mycket mer. Tror folk kör spelen på PC bara kolla hur det blir med Starfield. 30fps är inte ok för ett FPS spel.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Värt att notera också är att det inte har kommit något konsol säljare. Plus bristen på just Series X. Blev ännu mer brist efter FTC domen. Det kommer ju snart ett extremt konsol säljar spel. Alla ABK spel i just Game Pass och exklusiva ABK titlar. Blir ett intressant nästa räkenskapsår.

Vart är det brist? Kollade Elgiganten som hade 100st på lager. NetonNet ett 50tal. MediaMarkt hade på lager, stod inte hur många dock. Verkar finnas gott om dem vad jag kan se.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Värt att notera också är att det inte har kommit något konsol säljare. Plus bristen på just Series X. Blev ännu mer brist efter FTC domen. Det kommer ju snart ett extremt konsol säljar spel. Alla ABK spel i just Game Pass och exklusiva ABK titlar. Blir ett intressant nästa räkenskapsår.

Brist på series x, när då?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Brist på series x? går o få tag i för 3500-4000kr på fb market blocket osv och fulla lager på varenda webbshop

Medlem

Det har inte varit brist på X sedan 2021.

Medlem
Skrivet av Thane:

Finns Series X i lager i alla större elektronikbutiker i Sverige. Så vet inte vilken brist du skriver om.

Sverige är ju inte direkt en stor marknad. Så han menar förmodligen resten av världen.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Värt att notera också är att det inte har kommit något konsol säljare. Plus bristen på just Series X. Blev ännu mer brist efter FTC domen. Det kommer ju snart ett extremt konsol säljar spel. Alla ABK spel i just Game Pass och exklusiva ABK titlar. Blir ett intressant nästa räkenskapsår.

Brist på spel will Series X eller brist på konsolen Series X?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Ralf:

Sverige är ju inte direkt en stor marknad. Så han menar förmodligen resten av världen.

Kom inte farande med enkel logik här!

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Kom inte farande med enkel logik här!

Enkel logik säger snarare att han hittar på.
Freeman79a:s historia här på FZ talar sitt tydliga språk.

Medlem

Jag kan inte komma runt känslan av att gamepass lockar mer PC spelare än konsol spelare.
Tycker MS har skött series s/x ganska dåligt än så länge. Och inte blev det bättre när Phil var med på den där officiella xbox podcasten och mer eller mindre slängde in handduken.
Det är ju inte vad man vill höra som konsolspelare.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Brist på spel will Series X eller brist på konsolen Series X?

Konsolen. Microsoft sa under "E3" att de precis har ökat produktionen av just Series X konsolen. Inga mer till datacenterna.

Medlem
Skrivet av stoffe20:

Brist på series x? går o få tag i för 3500-4000kr på fb market blocket osv och fulla lager på varenda webbshop

Begagnade finns alltid. Till och med PlayStation 5. Switch:ar. Köper du från Facebook..... Begär kvitto innan du klickar på send. Ett riktigt kvitto. Kontrollera att det är korrekt.

Kan vara stulet. Kan bli en stor pappersvikt.

Medlem
Skrivet av miffot:

Brist på series x, när då?

Hela tiden. Det finns en värld utanför Sverige också.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Hela tiden. Det finns en värld utanför Sverige också.

Finns hundratals på amerikanska Amazon och Walmart. Finns även att klicka hem i Storbritannien och Tyskland. Någon större brist verkar det inte vara.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av SunShine:

Jag kan inte komma runt känslan av att gamepass lockar mer PC spelare än konsol spelare.
Tycker MS har skött series s/x ganska dåligt än så länge. Och inte blev det bättre när Phil var med på den där officiella xbox podcasten och mer eller mindre slängde in handduken.
Det är ju inte vad man vill höra som konsolspelare.

Nej, jag kan förstå att många såg honom som defaitistisk där. Kändes nästan lite uppgiven. Men sedan kom showcase med en rad spel och Starfield, vilket verkar ha fungerat som en nytändning för många. Men de lyckas ännu inte kränga särskilt många konsoler. Är de nöjda med att bara expandera Game Pass på PC-sidan? Om de inte säljer Xbox-konsoler kommer intresset från tredjepartsutvecklare att släppa exklusivt material fortsätta att vara lågt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Thane:

Finns hundratals på amerikanska Amazon och Walmart. Finns även att klicka hem i Storbritannien och Tyskland. Någon större brist verkar det inte vara.

Om man tycker att 18st är "hundratals" så okej. Amazon.com. Kanske menar Walmart. Går inte att se stock. Många bundlar dock.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Om man tycker att 18st är "hundratals" så okej. Amazon.com. Kanske menar Walmart. Går inte att se stock. Många bundlar dock.

Så flertalet affärer i olika länder har Series X på lager och i Sverige har alla större elektronikbutiker Series X. Det är ingen brist på Series X.

Medlem
Skrivet av Mcord:

Enkel logik säger snarare att han hittar på.
Freeman79a:s historia här på FZ talar sitt tydliga språk.

Tycker personangrepp är väldigt onödigt. Att det har haft brist i amerikanska butiker tex Amazon är fakta. Att de fyller på eftersom är ju klart.

Medlem
Skrivet av Thane:

Så flertalet affärer i olika länder har Series X på lager och i Sverige har alla större elektronikbutiker Series X. Det är ingen brist på Series X.

Det har varit en brist på konsoler. Det verkar vara i år både sony och Ms har kommit ifatt med sin produktion.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Tycker personangrepp är väldigt onödigt. Att det har haft brist i amerikanska butiker tex Amazon är fakta. Att de fyller på eftersom är ju klart.

Personangrepp är utan tvekan onödigt. Anser dock inte att det jag skrev tidigare klassas som det.

Hen kommer som påpekats tidigare ofta med diverse påståenden antingen för att hylla MS eller håna Sony.
Ibland sanna, ibland falska. Sällan underbyggda med källor.

Jag är helt enkelt trött på det rabiata fanboyandet från några enstaka medlemmar som jag anser drar ner klimatet på sajten.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Det har varit en brist på konsoler. Det verkar vara i år både sony och Ms har kommit ifatt med sin produktion.

Det säger jag inte emot.

Påståendet från Freeman är dock att det är brist på Series X och att bristen har blivit större efter FTCs beslut. Något som uppenbarligen inte är sant.

Medlem

Gamepass för en 10 krona just nu på xbox store! Har inte haft gamepass aktivt på länge så jag passade såklart på. Laddade hem Wolong Fallen Dynasty, Redfall och Atomic Heart.

Hittills provat ca 1 timme Redfall. Bedrövligt. Sjukt jobbigt för skallen med den där klassiska Arkane kontrollen som känns inputlaggig och 30fps,som kan kännas ok, men här gör mig illamående. Avinstallerade.

Wolong prövat ca 40 min. Njäeh. Känns gammalt på något vis. Fick tyvärr ingen feeling för settingen, storyn eller gameplayet. Självklart ska man spela längre innan man avfärdar, men men.
Atomic Heart ikväll får det bli.

12
Skriv svar