Microsoft summerar kvartal: 22 % fler spelade Game Pass-timmar

Medlem
Skrivet av memorycard:

Gamepass för en 10 krona just nu xbox store! Har inte haft gamepass aktivt på länge så jag passade såklart på. Ladadde hem Wolong Fallen Dynasty, Redfall och Atomic Heart.

Hittills provat ca 1 timme Redfall. Bedrövligt. Sjukt jobbigt för skallen med den där klassiska Arkane kontrollen som känns inputlaggig och 30fps,som kan kännas ok, men här gör mig illamående. Avinstallerade.

Wolong prövat ca 40 min. Njäeh. Känns gammalt på något vis. Fick tyvärr ingen feeling för settingen, storyn eller gameplayet. Självklart ska man spela längre innan man avfärdar, men men.
Atomic Heart ikväll får det bli.

Låter precis som att zappa runt på Netflix. Anledning till att inte skaffa GamePass för egen del. Jag vet att jag kommer ha otroliga problem att ge spelen den chans de förtjänar. Fortsätter köpa mina spel.

Medlem
Skrivet av Therant:

Låter precis som att zappa runt på Netflix. Anledning till att inte skaffa GamePass för egen del. Jag vet att jag kommer ha otroliga problem att ge spelen den chans de förtjänar. Fortsätter köpa mina spel.

Absolut. Jag är likadan. En av anledningarna till att jag inte haft gp på länge. Min kommentar visar också både det positiva o negativa. Skulle blivit sjukt besviken om jag köpt Redfall och skulle helt klart gett Wolong mer tid och chans. Överlag känner jag dock mest negativt över alla abbonemang. Framförallt för spel. Jag köper helt klart hellre mina spel pga just motivationen blir mycket större att investera min tid i det.

Medlem

Finns mindre i lager på Amazon.com. 1 st kvar just nu. Om man inte vill ha budle utgåva. Endast 12 Forza Horizon 5 och väldigt många Diablo 4 utgåvor. Så om det inte var brist då? När det fanns mer i lager. Men mindre nu är det brist då? Logik.

Uppdatering: 2 Forza Horizon 5 utgåvor.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Finns mindre i lager på Amazon.com. 1 st kvar just nu. Om man inte vill ha budle utgåva. Endast 12 Forza Horizon 5 och väldigt många Diablo 4 utgåvor. Så om det inte var brist då? När det fanns mer i lager. Men mindre nu är det brist då? Logik.

Uppdatering: 2 Forza Horizon 5 utgåvor.

Nja det betyder att det är slutsålt på Amazon. Finns fortfarande på Walmart och Bestbuy.

Och det går fortfarande att köpa på de större elektronikbutikerna i Sverige.

Medlem

Nu har Amazon.com bara 11 i lager. Men PlayStation 5 finns i "hundratals" 😁 som någon skrev att Xbox Series X fanns i. Så bekräftat. Det är en "brist" på Xbox Series X.

Notera: Amazon.com inte .se.

https://www.amazon.com/Xbox-X/dp/B0BNWDC18R/ref=mp_s_a_1_2?cr...

https://www.amazon.com/PlayStation-5-Console-CFI-1215A01X/dp/...

Uppdatering: 7st kvar Series X.

Medlem

Att de fortfarande kan ha sån brist. Produktionen har verkligen varit undermålig.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Att de fortfarande kan ha sån brist. Produktionen har verkligen varit undermålig.

Ja det var precis det han nämnde under deras E3 Showcase som inte var E3, Phil Spencer. De har ökat produktionen av Series X. Plus den nya svarta 1TB Series S.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nu har Amazon.com bara 11 i lager. Men PlayStation 5 finns i "hundratals" 😁 som någon skrev att Xbox Series X fanns i. Så bekräftat. Det är en "brist" på Xbox Series X.

Notera: Amazon.com inte .se.

https://www.amazon.com/Xbox-X/dp/B0BNWDC18R/ref=mp_s_a_1_2?cr...

https://www.amazon.com/PlayStation-5-Console-CFI-1215A01X/dp/...

Uppdatering: 7st kvar Series X.

Noter att det står att 10 000 PS5 har sålts den senaste månaden och 8000 Series X.

Att Amazon har slut på Series X och har kvar PS5 innebär alltså inte att de har sålt mer Series X eller att det är brist på den.

Medlem
Skrivet av Thane:

Noter att det står att 10 000 PS5 har sålts den senaste månaden och 8000 Series X.

Att Amazon har slut på Series X och har kvar PS5 innebär alltså inte att de har sålt mer Series X eller att det är brist på den.

Så "slut" i lager Series X men inte slut i lager på PlayStation 5 är = ej brist på Series X? Oooookej. Jahapp

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Så "slut" i lager Series X men inte slut i lager på PlayStation 5 är = ej brist på Series X? Oooookej. Jahapp

Att det är slut på Amazon innebär inte att det är brist på series x.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Så "slut" i lager Series X men inte slut i lager på PlayStation 5 är = ej brist på Series X? Oooookej. Jahapp

Bara för att något är slut på lager är det inte en bristvara. Det betyder bara att det är slut och mer är på ingång. Man kan inte ha oändligt med saker på hyllan, saker tar slut.
Enligt din logik så är det som att säga att när jag ska till ICA och köpa nötfärs, och så har alla paket redan sålts den dagen. Är det då en bristvara på nötfärs jag har att göra med?

Medlem

För den som vill handla spelar det ingen roll om det finns fem eller tusen på lager - resultatet blir detsamma.

Skrivet av Therant:

Bara för att något är slut på lager är det inte en bristvara. Det betyder bara att det är slut och mer är på ingång. Man kan inte ha oändligt med saker på hyllan, saker tar slut.
Enligt din logik så är det som att säga att när jag ska till ICA och köpa nötfärs, och så har alla paket redan sålts den dagen. Är det då en bristvara på nötfärs jag har att göra med?

Men sen bara för att där finns i lager betyder inte det att där ej är brist!

Brist på en vara betyder inte att den är helt slut.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

https://youtu.be/qGtYn7DCIYo
Från deras Showcase. 1h03 minuter. Det är nästan så han adresserar bristen på konsolen Xbox Series X? 🤔 "Vi har utökat vår tillgång till Xbox Series X."

Men det var ju tydligen Bullshit eller?

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Men sen bara för att där finns i lager betyder inte det att där ej är brist!

Brist på en vara betyder inte att den är helt slut.

Helt sant.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

https://youtu.be/qGtYn7DCIYo
Från deras Showcase. 1h03 minuter. Det är nästan så han adresserar bristen på konsolen Xbox Series X? 🤔 "Vi har utökat vår tillgång till Xbox Series X."

Men det var ju tydligen Bullshit eller?

Allt de säger är sanning. Det är sen gammalt.

Medlem
Skrivet av Therant:

Allt de säger är sanning. Det är sen gammalt.

Jag vet. Men tyvärr tror andra inte på det. Den låter som en anka. Den går som en anka. Den ser ut som en anka. Måste vara en ekorre.

Hade inte Microsoft betalat för chip priority också? (nope det hade de aldrig)

Skrivet av Freeman79a:

Jag vet. Men tyvärr tror andra inte på det. Den låter som en anka. Den går som en anka. Den ser ut som en anka. Måste vara en ekorre.

Hade inte Microsoft betalat för chip priority också? (nope det hade de aldrig)

Woooooosh


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

12
Skriv svar