Senaste filmen du såg

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Jag tror du får sluta läsa propaganda och söka dig till lite mer nyanserad journalistik.

Det kom ju från rätt person! XD
Efter din historik här på forumet är jag inte förvånad att du gillar filmen, tycker säkert att Caviezel är en kanonkille också.

Caviezels galenskap sker i det offentliga så behövs varken "nyanserad" journalistik eller "propaganda" för att en vettig människa ska inse vilken idiot han är.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Jag tror du får sluta läsa propaganda och söka dig till lite mer nyanserad journalistik.

Du borde kanske stanna i newsmax kommenteras fält istället för FZ.

Avstängd
Skrivet av Soulless:

Det kom ju från rätt person! XD
Efter din historik här på forumet är jag inte förvånad att du gillar filmen, tycker säkert att Caviezel är en kanonkille också.

Caviezels galenskap sker i det offentliga så behövs varken "nyanserad" journalistik eller "propaganda" för att en vettig människa ska inse vilken idiot han är.

Eftersom du har så mycket att säga om filmen så förutsätter jag att du har sett den. Vad tyckte du?

Releasehästryttare

Ruby Gillman 7/10

Jag gillade den RIKTIGT mycket, svinsnygg, bra röster och koreografi!

Men kan ändå inte ge den högre betyg än en 7a på grund av handlingen

Är så trött på att föräldrarna inte är ärliga med sina barn och det är det som driver handlingen framåt, givetvis så är detta en film framförallt riktad till barn, men de hade kunnat ändra storyn till något annat och detta hade kunnat vara en 9/10 film åtminstånde!

Inaktiv

Oppenheimer - Den är sevärd, men det är inget mästerverk som vissa vill få det till. Det är en dokumentär helt enkelt som Nolan gjort. Inte mer eller mindre.

7/10

Asteroid City - Absolut dynga. Wes Anderson har gjort några riktigt bra filmer, men nu har han verkligen nått botten. Som vanligt är det en imponerande lista på skådespelare. Men det hjälper inte. Det är tråkigt på alla plan. Manus är trist. Karaktärerna är trista. Hela filmen är trist.

3/10

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Oppenheimer - Den är sevärd, men det är inget mästerverk som vissa vill få det till. Det är en dokumentär helt enkelt som Nolan gjort. Inte mer eller mindre.

7/10

Är den värd en bio biljett? Inte varit på bio sen Interstellar.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Tenet.

Väldigt välgjord, precis som alltid med Nolan.

Intressant story men fick lite ont i hjärnan i en del scener.

Bra men knepig.

3/5.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av cybo:

Är den värd en bio biljett? Inte varit på bio sen Interstellar.

Det är svårt att säga efteråt. Innan jag sett den. Ja. Nu efteråt. Nej. Det är en dokumentär helt enkelt, verkligen inget speciellt alls trots att det är Nolan som gjort det.

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (2023)

Planetens mest folkkära scientolog, tokstollen "Tompa" levererar ännu en bioupplevelse som var värd biljetten. Karln bär biofilmernas storfilms-action på sina axlar och jag hoppas han har några fler år i sig att utöva det innan åldern har sin dom för den här typen av film. För att vara närmare 3 timmar lång (2 timmar och 43 minuter) så var träsmaken i baken inte där för att göra sig påmind.

Länkar trailern, men skulle nog skippa att se den om man planerar att se filmen.

https://www.youtube.com/watch?v=avz06PDqDbM&ab_channel=Paramo...

Betyg 4 av 5

https://www.imdb.com/title/tt9603212/

Såg den nyss på bio, riktigt jäkla bra va den, tråkiga är att nu får man vänta på del 2 som kommer nästa sommar

Medlem

Tror bestämt att jag såg Netflix sämsta film igår. Voyagers. Nu är det inte Netflix som ligger bakom filmen men någon där tyckte det var en bra idé att köpa in den tydligen. Den människan borde få sparken ögonblickligen för att ha stulit 1 timma av mitt liv (nej jag såg inte klart filmen).

En sak jag har märkt med Netflix är att det måste vara ett annat team som basar över barnavdelningen för där rockar de ju. Såg t ex. Nimona för några dagar sedan och den var ju jättebra 5/5. Ungarna har sett den 4 ggr på en vecka och har även fått fritids att visa den 2 gånger.

För er som undrar så får Voyagers 0/5 i betyg.

Releasehästryttare

Resident evil: Death island 7/10

Nyaste Re filmen, en all star film med Jill Chris Rebecka Leon och Claire, som Re fan borde detta varit en grym film, dock så är storyn väldigt klen och man känner ingen sympati eller hat mot skurken.

Filmen är snygg som attans och kan ändå rekommendera att man ser den om man gillar Resident evil.

Redaktör
Ponny

Såg om Titanic. Älskar den fortfarande. Allra, allra mest James Horners soundtrack.


signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot

Det här är en tråd om den senaste filmen man såg, inte en tråd för att sitta och snacka politik och vad ni tycker om andras politiska åsikter

Nu drar jag er alla under samma kam för enkelhetenskull (Ni vet själva om ni håller på med detta mycket), men se till att håll er till ämnet om ni inte i långa loppet vill bli avstängda @Soulless: @Spelentusiast: @matt76: @Thane: Finns andra hemsidor för sådana där diskussioner.

Frågor? Hör av er till mig eller redaktionen och låt tråden fortsätta handla om det tänkta ämnet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Kände mig manad att se Dune från härom året igen. Riktigt stabil rulle där det enda som inte riktigt funkar för mig är närstriderna. Ska bli riktigt kul att se uppföljaren, förhoppningsvis på bio den här gången.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jonny Myrén:

Kände mig manad att se Dune från härom året igen. Riktigt stabil rulle där det enda som inte riktigt funkar för mig är närstriderna. Ska bli riktigt kul att se uppföljaren, förhoppningsvis på bio den här gången.

Där sa du något. Ska nog se om den också men närmare släpp av del 2.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Across the Spider-Verse.

10/10.

Årtiondet bästa film. (Men jag är en fanboy..oldman fanboy)

Releasehästryttare

Suzume 8/10

Det va riktigt länge sedan man såg en film som drog så hårt i hjärtsträngarna, jag grät en liten skvätt mot slutet av filmen!
Ruskigt snygg och välgjord film, skall man klaga på något så är vissa delar lite väl utdragna!
Men är man sugen på en snygg 2d animerad film så se den!

Trailern spoilar för mycket så postar bara teasern till denna filmen:

FM-guru
F.d. Sisyr

Athena (2022)

Fransk action som kretsar kring uplopp efter att en video där tre poliser slagit ihjäl en pojke får viral spridning. Långa, välkoreograferade tagningar och dystopiskt som fan. Väldigt sevärd om man är intresserad av filmskapande. Rent tekniskt är det både ambitiöst och nästan full pott samt till större delen filmat med en IMAX-kamera. Därtill lyser CGI tacksamt med sin frånvaro. Mansuet är desto tunnare, tyvärr, och jag fann det svårt att engagera mig i handlingen. 3/5.

Medlem

Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023) - https://www.imdb.com/title/tt6791350/

Inte lika bra som föregångarna men fortfarande underhållande. Kändes lite spretig och tempot kunde väl tightats till. Alla skämt föll mig inte i smaken men skrattade ändå till en del då och då. Rockets bakgrundshistoria var intressant att få veta mer om, även om det nu inte var en solskenshistoria direkt(minst sagt).

Tyckte även dom gjort den nya skurken ganska bra.

Ändå ett bra till helt OK avslut för dessa Guardians. Kul, då dessa ändå är något av det bättre Marvel släppt.

Det är väl denna och Spider-Man-rullarna jag sett sedan Avengers: Endgame, resten har sett så jävla undermåliga ut att jag inte pallat se någon.

Betyg: 3.5/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent

Cubic (2002) eller Equlibrium som jag lärde mig att den hette när jag såg den första gångerna.

Grym film. Håller än. Christian Bale gör en bra insats, Sean Bean och Emily Watson i sidoroller är också bra. Behöver inte säga så mycket mer än så, filmen ger grundläggande storyn direkt i början och mer än så tycker jag inte man ska veta innan man ser den.

Gillar ni dystopiska framtidsfilmer lite Gun-Fu som John Wick håller på med så se den. Lagom lång är den också, 1h47min och inte långt över två timmar som alla filmer ska vara nuförtiden.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Cubic (2002) eller Equlibrium som jag lärde mig att den hette när jag såg den första gångerna.

Grym film. Håller än. Christian Bale gör en bra insats, Sean Bean och Emily Watson i sidoroller är också bra. Behöver inte säga så mycket mer än så, filmen ger grundläggande storyn direkt i början och mer än så tycker jag inte man ska veta innan man ser den.

Gillar ni dystopiska framtidsfilmer lite Gun-Fu som John Wick håller på med så se den. Lagom lång är den också, 1h47min och inte långt över två timmar som alla filmer ska vara nuförtiden.

Många verkar ha missat den. En dold diamant.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Harry Potter 2 - 7 1/2.

Mysigt som tusan med älskvärda karaktärer, fantastiska miljöer, ljuvlig musik och spännande övergrippande story. Likt Saw-filmerna så har varje film en twist på slutet som oftast är briljant och gör att man är nyfiken ända fram till att eftertexterna rullar.

Det börjar mjukt men mognar mer för varje film och mot slutet är det rätt mörkt och rått. Att redan från början utmåla Voldemort som en obeskrivlig ondska genom att ingen vågar uttala hans namn är genialiskt. Han ligger hela tiden och smyger bakom kulisserna för att längre fram bli en huvudroll och ta tonen till en annan, betydligt mörkare, nivå.

Måste dock säga att skådespelet inte alltid är på topp, speciellt Daniel Radcliffes tolkning av Harry har åldrats dåligt. Trist också med bytet av Dumbledore, Richard Harris var fantastisk men dog ju tyvärr. Michael Gambon som tar över facklan är bra men saknar mysfaktorn.

Överlag fortfarande mycket bra och mysiga filmer trots att dem är underlägsna böckerna.

Edit: glömde att ge Emma Watson en eloge. Hon är riktigt bra hela vägen och är i mina ögon den starkast lysande stjärnan sett till sin prestation.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Cubic (2002) eller Equlibrium som jag lärde mig att den hette när jag såg den första gångerna.

Grym film. Håller än. Christian Bale gör en bra insats, Sean Bean och Emily Watson i sidoroller är också bra. Behöver inte säga så mycket mer än så, filmen ger grundläggande storyn direkt i början och mer än så tycker jag inte man ska veta innan man ser den.

Gillar ni dystopiska framtidsfilmer lite Gun-Fu som John Wick håller på med så se den. Lagom lång är den också, 1h47min och inte långt över två timmar som alla filmer ska vara nuförtiden.

Skrivet av Freakon:

Många verkar ha missat den. En dold diamant.

Älskade den när den kom. Kändes som en perfekt fortsättning efter jag förälskat mig i The Matrix!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Älskade den när den kom. Kändes som en perfekt fortsättning efter jag förälskat mig i The Matrix!

Fullt förståeligt! Den delar samma övergripande stämning och action.

Var ett par år sedan jag såg den senast så blir nog att se om det igen inom kort. Vill minnas en scen i en lägenhet där ljuset släcks och det enda som syns är glimtar då pistoler smäller.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Såg den senaste Mario filmen igårkväll. Lite små kul men inget man kommer fler gånger. Borde haft nån bättre till röst till Mario så man förstår han är halv italiensk. Smått störande men slow-mo var 5:e minut. 2/5

Medlem
Skrivet av Freakon:

Fullt förståeligt! Den delar samma övergripande stämning och action.

Var ett par år sedan jag såg den senast så blir nog att se om det igen inom kort. Vill minnas en scen i en lägenhet där ljuset släcks och det enda som syns är glimtar då pistoler smäller.

Det var nog 15 år sedan jag såg den sist så den är verkligen hög tid för mig att se om. Minns inte så mycket förutom att den var tänkvärd och väldig snyggt filmad och designad.

Chefredaktör

Oppenheimer (2023)
Den var ju såklart väldigt välgjord och intressant. Riktigt bra skådespeleri genomgående av bra skådisar.
(Upptäckte först efteråt att Gary Oldman var med, kände inte igen honom! )
Men ALLDELES för lång. 3 timmar som lätt kunde blivit dryga 2.
Det hade den mått bra av.
4/5

Nu är jag nyfiken på Barbie

Medlem

Renfield (2023) - https://www.imdb.com/title/tt11358390/

"Renfield, Dracula's henchman and inmate at the lunatic asylum for decades, longs for a life away from the Count, his various demands, and all of the bloodshed that comes with them."

Den "sög" inte helt, men var heller inte någon dunderhöjdare. Poliskvinnan var irriterande och Renfield var smått tråkig. Nic Cage som Dracula var lite kul dock. En del trevliga actionscener och gore. Humorn, manus och story föll väldigt platt.

Ett typexempel där trailern var bättre än filmen.

Betyg: 2.5/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

Köpte Bladerunner rollspelet av Fria Ligan häromdagen, så drog igenom den gamla filmen igen. Var riktigt längesen jag såg den nu.

Skådespeleri, stämning och kvalité är ju amazing. Särskilt för att vara en film från 1982.
Dock tycker jag inte storyn är jättefängslande. Känns som den är rätt simpel och att de aldrig riktigt gottar ner sig och utforskar mänsklighet-temat. "Slutstriden" är också väldigt flummig och inget är riktigt på spel. Känns som en setup till en uppföljare som aldrig kom.

Medlem
Skrivet av Devan:

Suzume 8/10

Det va riktigt länge sedan man såg en film som drog så hårt i hjärtsträngarna, jag grät en liten skvätt mot slutet av filmen!
Ruskigt snygg och välgjord film, skall man klaga på något så är vissa delar lite väl utdragna!
Men är man sugen på en snygg 2d animerad film så se den!

Trailern spoilar för mycket så postar bara teasern till denna filmen:

https://youtu.be/ezcx2YmPNNs

Såg just! 😭 (Sitter fortfarande med vattniga ögon med i fantastiska credits-musiken!)

Precis som du sa, det var längesedan man såg nåt sånt här. Har saknat en ordentlig äventyrs-anime som griper tag i en på det här viset och som gör det på precis rätt sätt.
Efter att man har betat av en mängd väldigt halvdanna animes på semestern (serier förvisso) så är man ju något förstörd eftersom merparten inte knyter ihop säcken när det börjar närma sig slutet. Men jag måste säga att den här filmen gjorde det på ett vääälidgt fint sätt.

Satt och gapade typ hela filmen igenom och häpnade över animationen. Kanonfin musik och bra röstskådisar.
Och jepp, är det nåt litet man ska anmärka på så är det några delar av filmen som stretchas lite för mycket, men väldigt lätt att förbise när allt annat verkligen är top notch.

Skulle nog också säga en stark 8/10.

(Wow, såklart så är det Makoto Shinkai... Satt hela tiden och tänkte "-Fan vad lik Your Name den här är".) 😂

Skriv svar