Xbox Game Pass - Juli 2023 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Juli 2023 - Part 2

Andra halvan av juli månads Game Pass-spel är på ingång. Den här gången blir det fotoäventyr med Toem, stadsbyggarsim på ryggen av ett gigantiskt djur med The Wandering Village som får Xbox-release, underligt actionäventyr med Figment 2: Creed Valley och galen shooter med Serious Sam: Siberian Mayhem. Pusselspelet Maquette får Xbox-release direkt på Game Pass, klassikern Celeste letar sig tillbaka till tjänsten och ett Dag 1-släpp blir det i form av Venba, ett litet äventyr med matlagning i fokus.

Den 20:e juli är det dags för nästa storyexpansion till Sea of Thieves. The Legend of Monkey Island!

Första omgången spel för juli hittas här: Xbox Game Pass - Juli 2023 - Part 1

Nya titlar:

Toem (18 juli, konsol+PC+cloud)

Maquette (19 juli, konsol+PC)

Figment 2: Creed Valley (20 juli, konsol+PC+cloud)

The Wandering Village (20 juli, konsol+PC+cloud)

Serious Sam: Siberian Mayhem (25 juli, Series X|S+PC+cloud)

Venba (31 juli, konsol+PC)

Celeste (1 aug, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 31 juli: Dreamscaper, Expeditions: Rome, Marvel's Avengers, The Ascent, Two Point Campus.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot

The Wandering Village har jag varit sugen på länge så det ska testas! Tack så galet mycket för denna sammanställning som du alltid gör Mortaigne


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

The Wandering Village har jag varit sugen på länge så det ska testas! Tack så galet mycket för denna sammanställning som du alltid gör Mortaigne

Kul att det uppskattas!

The Wandering Village verkar riktigt trevligt faktiskt! Ska även kolla in Venba, Toem och Maquette tror jag för lite mysspelande. Lite av tjusningen med Game Pass, upptäcker många småspel som förmodligen hade gått mig helt förbi annars. Blandat med de stora spelen och first party så är det en jäkligt bra mix.


signatur

Jump in.

Medlem

Tråkigt med massa indie spel, mer AA och AAA till folket!!

Medlem

Celeste var smått fantastiskt, rekommenderar!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Redaktör
Ponny

The Wandering Village känns helt rätt nu. Venba hade något också. Mys-pys-månad!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av DieZe:

Tråkigt med massa indie spel, mer AA och AAA till folket!!

Håller med till viss del. Det är absolut inte tråkigt med indie, men jag saknar variationen. Gamepass var som bäst när de hade en stabil mix av indie, AA och AAA. Nu har det varit en riktigt torr period. Jag kommer teckna Gamepass igen till hösten när releaserna verkar kommer lite tätare.

Medlem

"Gillar" hur de höjer priserna och sen inte direkt återspeglar det i vad som läggs till. Nu höjs de förvisso nästa månad, så får väl se. Har varit ganska torr period senaste månaderna för egen del.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av deezel:

"Gillar" hur de höjer priserna och sen inte direkt återspeglar det i vad som läggs till. Nu höjs de förvisso nästa månad, så får väl se. Har varit ganska torr period senaste månaderna för egen del.

Jag ser det mer på årsbasis, särskilt med tanke på hur koncentrerat släpp kan vara till olika tidsperioder och så.

Med en "gold trick sub" betalar man drygt 900kr per år för Ultimate, så där är det ju ingen tvekan om att det lönar sig. Betalar man fullpris så krävs det drygt 3 fullprisspel på ett år efter höjningen för att det ska löna sig. (Eller en kombination av AAA, AA och indie då så klart).

För egen del, sett till vad jag spelat och betalat, så lönade sig prenumerationen för 2023 redan i februari/mars.


signatur

Jump in.

Medlem

Celeste är ett riktigt hidden gem som jag varmt kan rekommendera!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Avstängd

Wow vilka bra spel! 👍🏻❤️

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Jag ser det mer på årsbasis, särskilt med tanke på hur koncentrerat släpp kan vara till olika tidsperioder och så.

Med en "gold trick sub" betalar man drygt 900kr per år för Ultimate, så där är det ju ingen tvekan om att det lönar sig. Betalar man fullpris så krävs det drygt 3 fullprisspel på ett år efter höjningen för att det ska löna sig. (Eller en kombination av AAA, AA och indie då så klart).

För egen del, sett till vad jag spelat och betalat, så lönade sig prenumerationen för 2023 redan i februari/mars.

Rewards poäng så får du en massa gratis månader på 1år eller gratis spel.

Medlem

Siberian Mayhem ska bli kul att testa ser ut som de gamla Serious Sam spelen.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Tråkigt med massa indie spel, mer AA och AAA till folket!!

Det kommer efter Blizzard affären e klar... då får vi ALLA bliz/acti spel gratis vad dom än säger... MS bestämmer


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Mybomber? 🤔


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem

Serious Sam ser kul ut

Medlem

AAA spel i all ära. Men jag vet inte hur mycket svinbra indiespel jag upptäckt via Game Pass som jag aldrig skulle köpt i vanliga fall.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Celeste var smått fantastiskt, rekommenderar!

Måste bara instämma och kraftigt rekommendera att var och en spelar Celeste så snart det är möjligt! 10/10 spel. Riktig flört med old-school.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

NuZ
Testpilot

Tack och otroligt bra som vanligt! @Mortaigne

Monkey Island till SoT är ju som klippt och skuret ju


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar