Ubisoft släpper en haptisk väst till Assassin’s Creed Mirage

Robot
Ubisoft släpper en haptisk väst till Assassin’s Creed Mirage

”Känn” dig som en riktigt lönnmördare.

#Assassins-creed-mirage, #Owo, #Ubisoft


Medlem

Detta för mina tankar till Nosulus Rift
Ubisoft strikes again.
https://m.youtube.com/watch?v=22KZBhrksbk&pp=ygUMbm9zdWx1cyBy...

Medlem

Vilken onödigt gimmick pryl.

Medlem

är nog inte värre än att köra med VR. Känslan blir så mycket bättreee.

Medlem

Låter som något som borde gjorts till deras VR titel istället

Medlem

Känns som att sånadära gimmickprylar gör sig bätte i ett Mech-spel eller nått med VR-setup och HOTAS, inte där man springer runt i tredje person o slåss med en handkontrol.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Jobbigt om man glömmer den på och brorsan börjar lira. Svårt att se hur den fungerar. Vibrationer överallt låter bara jobbigt

Medlem
Skrivet av B-itta:

Låter som något som borde gjorts till deras VR titel istället

Kommer säkert fungera.
Rätt plpulärt med haptic suits i VR. Vet en del som använder.
En som jag ofta brukar spela tillsammans med vet jag kör med en.

Sådan västar brukar också funka till dom flesta spel, men så klart blir det perfekt om det läggs till officiellt stöd direkt av utvecklarna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Blir man huggen i bröstet vibrerar det lite. Ooh! Inlevelsen..!

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Blir man huggen i bröstet vibrerar det lite. Ooh! Inlevelsen..!

Woah är det så det fungerar?

Medlem

OWO vad är det här?! lägger märke till min brustna pulsåder

Medlem
Skrivet av Zymac:

Känns som att sånadära gimmickprylar gör sig bätte i ett Mech-spel eller nått med VR-setup och HOTAS, inte där man springer runt i tredje person o slåss med en handkontrol.

Jag skulle vilja pröva det med Mechwarrior 2 Mercenaries!

Medlem

Är det april i juli? Vilken dynga...

Medlem

Jag vill ha en väst med inbyggda rakblad som ger dig små snitt när din karaktär blir huggen och nålstick när du blir träffad av pilar.

Medlem
Skrivet av noyart:

Woah är det så det fungerar?

Har ärligt talat ingen aning men gissar att det är nåt sånt 🤗

Medlem

Härligt! Jag har alltid undrat hur det känns när man hoppar ner från toppen av ett katedraltak. Förväntar mig en någorlunda genuin upplevelse!

Medlem

Det roligaste med detta var inte själva nyheten i sig, utan personerna i denna tråden som tror att det bara handlar om vibrationer.

KoP
Medlem

Tror att detta har gjorts förut eller är det en gaming stol med haptisk feedback jag månne tänker på? 🤔

Medlem
Skrivet av KoP:

Tror att detta har gjorts förut eller är det en gaming stol med haptisk feedback jag månne tänker på? 🤔

De flesta västarna väl bara i form av vibrationer? Denna är med elektrisk muskelstimulering.

KoP
Medlem
Skrivet av Dominus:

De flesta västarna väl bara i form av vibrationer? Denna är med elektrisk muskelstimulering.

Undrar hur mycket varningstext västen kommer skeppas med isåfall? 😂

Sådana där muskelstimulatorer med plattor man sätter på kroppen varnar ju t.o.m. att om man är diabetiker bör man ej använda dem innan man rådfrågat sin läkare. 😦

Medlem
Skrivet av KoP:

Undrar hur mycket varningstext västen kommer skeppas med isåfall? 😂

Sådana där muskelstimulatorer med plattor man sätter på kroppen varnar ju t.o.m. att om man är diabetiker bör man ej använda dem innan man rådfrågat sin läkare. 😦

Är väl ingen skillnad mot att epileptiker inte bör spela spel med en massa blinkande ljus?

1
Skriv svar