Oxenfree II: Lost Signals

Robot
Oxenfree II: Lost Signals

Första Oxenfree var ingen engångsföreteelse. Beviset är här nu: Oxenfree II.

#night-school-studio, #oxenfree-ii-lost-signals


It's not a lake, it's an ocean

Trevligt, trevligt.

Är halvintresserad av detta. Jag tyckte att det första spelet var 3/5. En trevlig upplevelse som jag dock glömde rätt fort när sluttexterna rullat förbi. Det har sagts förr, men märkligt att detta inte släpps till Xbox.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Första är det läskigaste spelet jag spelat så kommer nog inte våga spela det här. Hur var Afterparty, nån som spelat det? Studions spel efter Oxenfree 1 tror jag.

Medlem

Finns på Android/iOS för de som är Netflix-kunder. Nu går det ju också spela Google Play spel (beta) på datorn.

Medlem

Tyvärr tyckte jag inte alls det var lika bra som det första men det var absolut värt att spela igenom.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Trevligt, trevligt.

Är halvintresserad av detta. Jag tyckte att det första spelet var 3/5. En trevlig upplevelse som jag dock glömde rätt fort när sluttexterna rullat förbi. Det har sagts förr, men märkligt att detta inte släpps till Xbox.

Bedömningen att det inte är värt det har väl gjorts, det skulle antagligen inte sälja tillräckligt för att täcka kostnaderna.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av lasselason:

Bedömningen att det inte är värt det har väl gjorts, det skulle antagligen inte sälja tillräckligt för att täcka kostnaderna.

Jag undrar om jag inte spelade det första på Game Pass. Men det släpptes väl 2016 så det stämmer nog inte, såvida det inte lades till senare. Minns inte. Jag tänker att Game Pass hade kunnat vara ett alternativ för uppföljaren annars.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag undrar om jag inte spelade det första på Game Pass. Men det släpptes väl 2016 så det stämmer nog inte, såvida det inte lades till senare. Minns inte. Jag tänker att Game Pass hade kunnat vara ett alternativ för uppföljaren annars.

Ja det hade ju känts naturligt, håller med. Kanske att de tackat nej till MS erbjudande pga att det skulle kanibalisera försäljningen då de som har Gamepass plus en Switch eller PS5 inte skulle betala för det? Eller kanske dealen men Netflix spelar in? Jag vet inte.

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Trevligt, trevligt.

Är halvintresserad av detta. Jag tyckte att det första spelet var 3/5. En trevlig upplevelse som jag dock glömde rätt fort när sluttexterna rullat förbi. Det har sagts förr, men märkligt att detta inte släpps till Xbox.

Jag skulle säga att det är ett perfekt spel att ta till när man vill varva ner med ett lite kortare äventyr i lugnare tempo.

Har man spelat ettan men glömt bort storyn kan det vara värt att kika på en recap innan 🙂

Skribent
Skrivet av acrylamid:

Finns på Android/iOS för de som är Netflix-kunder. Nu går det ju också spela Google Play spel (beta) på datorn.

Mycket bra tips! Är man intresserad av spelet, och står utan Netflix-abonnemang, borde det ju dessutom bli billigare att prenumerera en månad för att kunna spela ”gratis” ☝🏻🙂

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Jonas Vågström:

Jag skulle säga att det är ett perfekt spel att ta till när man vill varva ner med ett lite kortare äventyr i lugnare tempo.

Har man spelat ettan men glömt bort storyn kan det vara värt att kika på en recap innan 🙂

OK! Kanske dags att starta igång min dammiga PS5 då.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Geeks Gaming

Är i slutet av det nu. Ja, 3/5 är inte fel.
Kör det just nu i telefonen på kvällarna när barnen ska läggas.
Perfekt spel för att slappa lite och ha ett lugnt tempo med en mysig story när regnet smattrar mot rutorna och åskan rullar.

Inte lika magiskt som 1:an men en mysig uppföljare.
150:- ligger rätt även om jag kör det genom Netflix

1
Skriv svar