Snabbkollen – Kommer Diablo IV och Call of Duty till Game Pass?

Robot
Snabbkollen – Kommer Diablo IV och Call of Duty till Game Pass?

Om Activision Blizzard-köpet blir av, förstås.

#activision-blizzard, #call-of-duty, #diablo-iv, #microsoft, #xbox


Medlem

Vore inte den mer intressanta frågan om WoW kommer inkluderas i Gamepass ultimate ? 😅

Medlem

Jo men det dröjer nog

Medlem

Tror man ja här är man inte speciellt clever.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Ja det måste det. Just nu är spelen inte så intressanta som kommer.

Medlem

Frågan är inte om, utan när

Medlem

Släpptes rätt nyligen, Vettetusan hur sugna Blizzard skulle vara på att säga att det kommer till Game Pass. Minskad försäljning just nu är inget Blizzard verkar tycka vara bra överlag, heh.

Kommer kanske dyka upp om några år eller så men inget de närmsta två-tre åren. Skulle kanske lagt till en "inom X år" på omröstningen. Inom snar framtid? Nej.

Inaktiv
Skrivet av Xerx:

Vore inte den mer intressanta frågan om WoW kommer inkluderas i Gamepass ultimate ? 😅

Ja det är också en intressant möjlighet. Kan se hur de använder GP som GTA fram och tillbaka.

Medlem

vet inte, kommer det inte på steam så brukar det så gott som oftast få vara. gillar att köpa, testa 1.5 timme sen refunda om det är skit ett välfungerande system


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Xerx:

Vore inte den mer intressanta frågan om WoW kommer inkluderas i Gamepass ultimate ? 😅

Nej kommer aldrig hända. Av samma anledning till att ESO och F76 motsvarighet till månadsbetalning ej igång i GPU.

Däremot tror jag de kommer porta WoW till konsol. Verkar rulla riktigt fint på steamdeck med kontrolmod.

Fö. så tror jag de släpper allt på GP. Men läste någonstans att nya COD ej kan släppas på tjänsten förens efter 2024 när avtalet med Sony går ut.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

vet inte, kommer det inte på steam så brukar det så gott som oftast få vara. gillar att köpa, testa 1.5 timme sen refunda om det är skit ett välfungerande system

Finns det något ”maxtak” på hur ofta man kan göra detta? Gjorde det med Battlebit och fick dåligt samvete haha..

Medlem

Märklig omröstning. Call of Duty är väl självklart?
Diablo 4 enligt uttalande, nej.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Redaktör
Skrivet av lonian:

Märklig omröstning. Call of Duty är väl självklart?
Diablo 4 enligt uttalande, nej.

Activision har sagt att de inte vill se CoD på GP. Möjligt att de får ge sig, men inget är klart. Och frågan är vad vi tror.


signatur
Medlem
Skrivet av miffot:

Tror man ja här är man inte speciellt clever.

Kan du utveckla? Enligt dokument som kommit fram i rättegången så kan inte nya CoD läggas till i game pass innan 2025. Äldre CoD går säkerligen bra. Efter det är det upp till MS och de har varit tydliga med sina intentioner. Angående D4 kan vi bara spekulera då vi inte vet mer än att det inte fanns några planer på det innan affären gick igenom.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Varken Activision eller Blizzard vill väl egentligen ha sina spel på Gamepass, men när köpet är klart så är det ju inte längre deras spel. Microsoft gör vad Microsoft vill med mjukvara som de äger.

Så för att svara på frågan, ja jag är övertygad om att både CoD och Diablo hamnar på Gamepass, oavsett vad Blizzard vill. Om jag säger så här: Xbox vill ha allt på Gamepass dag 1 från alla sina studios. Det enda som möjligtvis kan sätta käppar i hjulet är om Microsofts styrelse och aktieägare börjar ifrågasätta om de 67 miljarder dollarna verkligen kommer ge avkastning om alla spel är tillgängliga för 10 dollar i månaden.

phi
Medlem

Utan tvekan men det kommer att dröja. Givetvis kommer både Microsoft och Blizzard att skjuta ner alla rykten eller spekulationer fram till dess.

Medlem

Tror inte Blizzard kommer att släppa så många nya titlar däremot kommer Call of duty att läggas upp. Dom kommer att försöka locka över spelare att köpa det senaste spelet genom att lägga upp förra årets på gamepass innan release så dom kan trycka på att man ska förhandsboka nästa års upplaga. Liknande som dom gör nu fast man måste fortfarande betala fullpris för förra årets upplaga.

NuZ
Testpilot

Efter avtalet med Sony löper ut, definitivt!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det tror jag, men det dröjer säkert ett bra tag.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Finns det något ”maxtak” på hur ofta man kan göra detta? Gjorde det med Battlebit och fick dåligt samvete haha..

nej jag har kört det gäng ggr om året sen det blev möjligt att göra. har aldrig blivit nekad oavsett vilken anledning jag angett. kanske gjort det nära 100 ggr totalt nu


signatur

//monster

Geeks Gaming
Skrivet av Bobiri:

Finns det något ”maxtak” på hur ofta man kan göra detta? Gjorde det med Battlebit och fick dåligt samvete haha..

Jag stod och velade mellan 5 olika ”stortitlar”, körde 1,5h på samtliga innan jag bestämde mig definitivt. Inget gnäll, snabbt och smidigt.
Har nog använt det runt 20 ggr det senaste året i liknande situationer. Begär man pengarna återbetalada till kontot tar det något/några dygn, kör man tillbaka det till steamplånboken går det mycket snabbare

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det enda som möjligtvis kan sätta käppar i hjulet är om Microsofts styrelse och aktieägare börjar ifrågasätta om de 67 miljarder dollarna verkligen kommer ge avkastning om alla spel är tillgängliga för 10 dollar i månaden.

Jag tror inte riktigt att du förstår hur lukrativ prenumerationsmodellen egentligen är. 10 dollar i månaden känns billigt för spelaren så det kan rulla på lite slentrian över lång tid vilket gör att du efter ganska kort tid tjänar mer på spelet än vid engångsförsäljning.

Medlem
Skrivet av miffot:

Tror man ja här är man inte speciellt clever.

Tvärtom, därmed inte sagt när det sker.

Ambassadör
Xbox

Ja.

När köpet har gått igenom så bör ABK-katalogen börja trilla in på Game Pass, precis som det gjorde för Bethesda. Fömodligen inte allt på en gång dock, det är ganska många spel.

Vad det gäller Call of Duty så torde allt utom de senaste titlarna där Sony har marknadsföringsavtal komma relativt snabbt. Det senaste avtalet sträcker sig så vitt jag vet över nästa spel också, men sedan är det stopp någon gång under 2024. Därefter så bör de återstående CoD-spelen ansluta och kommande spel bli Dag 1-releaser och all marknadsföring hamna hos Xbox.

Diablo IV har inga sådana avtal så det ansluter nog så fort det anses lämpligt. Min gissning någon gång i höst, om affären gått igenom vill säga.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag stod och velade mellan 5 olika ”stortitlar”, körde 1,5h på samtliga innan jag bestämde mig definitivt. Inget gnäll, snabbt och smidigt.
Har nog använt det runt 20 ggr det senaste året i liknande situationer. Begär man pengarna återbetalada till kontot tar det något/några dygn, kör man tillbaka det till steamplånboken går det mycket snabbare

ja omedelbart om man väljer steamkontot, 1-3 dagar om man väljer bankkontot


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Bennii:

Varken Activision eller Blizzard vill väl egentligen ha sina spel på Gamepass, men när köpet är klart så är det ju inte längre deras spel. Microsoft gör vad Microsoft vill med mjukvara som de äger.

Så för att svara på frågan, ja jag är övertygad om att både CoD och Diablo hamnar på Gamepass, oavsett vad Blizzard vill. Om jag säger så här: Xbox vill ha allt på Gamepass dag 1 från alla sina studios. Det enda som möjligtvis kan sätta käppar i hjulet är om Microsofts styrelse och aktieägare börjar ifrågasätta om de 67 miljarder dollarna verkligen kommer ge avkastning om alla spel är tillgängliga för 10 dollar i månaden.

jodå, dom pengarna gissar jag på att dom har tjänat in igen på bara några år. max 5 år


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

jodå, dom pengarna gissar jag på att dom har tjänat in igen på bara några år. max 5 år

Activision brukar göra runt 2 miljarder dollar i vinst per år.

Det går inte att tjäna in 69 miljarder dollar på "max fem år".

Medlem
Skrivet av Margy:

Activision brukar göra runt 2 miljarder dollar i vinst per år.

Det går inte att tjäna in 69 miljarder dollar på "max fem år".

det ökar ju konstant utöver dom massiva mängder som redan finns, spelindustrin omsätter ju rätt rejäla summor i nutid alltså, inget är omöjligt


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

jodå, dom pengarna gissar jag på att dom har tjänat in igen på bara några år. max 5 år

Yeah, right.. som någon redan påpekat har Activision Blizzard en årlig vinst på cirka 2 miljarder dollar. Och Xbox Gamepass omsätter (observera Omsätter, vi pratar inte vinst här) cirka 3 miljarder dollar årligen. Så, nej. Den som övertalade ledningen att lägga det här budet har nog lärt sig uttrycket "långsiktig investering" på alla världens språk inför det pitch-mötet. 😀

12
Skriv svar