Mario Kart har dödat F-Zero enligt Takaya Imamura

Robot
Mario Kart har dödat F-Zero enligt Takaya Imamura

Super Mario Vs Captain Falcon = 1-0

#f-zero, #nintendo


Medlem

Mycket tråkigt! Älskade F-Zero GX på Gamecube och har innerligt hoppats på att ryktena om en port av det till Switch stämmer! Tror det finns plats för båda!

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Mycket tråkigt! Älskade F-Zero GX på Gamecube och har innerligt hoppats på att ryktena om en port av det till Switch stämmer! Tror det finns plats för båda!

Tänker att om inte Switch får ett eget MK kan vi väl få ett F-Zero istället?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Mario Kart 8 Switch 2 Deluxe?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tänker att om inte Switch får ett eget MK kan vi väl få ett F-Zero istället?

Skulle tro att Nintendo räknar det som eget nog med DLC-paketen om inte annat, där de introducerat inte bara äldre banor till spelet utan även helt nya och dessutom karaktärer som inte fanns till Wii U-originalet. Sen hade ju Nintendo 64 båda t.ex. Så bara outsourcra den andra serien om de inte känner de kan förvalta den själva. Sen har ju MK8DX sålt så bra att det kan finansiera både nytt Mario Kart till "Switch Up" (om de inte bara släpper MK8DX2 med allt innehåll med från början haha) och nytt FZ så tycker inte det argumentet håller. De har råd att ge oss båda! Och nytt Wave Race som var riktigt bra på Gamecube också. Racingspel till vatten är saknat!

Medlem

Strunta i F-Zero, ge oss nytt Wave Race!

Medlem

Nintendos spel säljer så bra att dom inte behöver göra några nya.

Medlem

Jag tror inte att Nintendo ser F-Zero som en intern konkurrent till Mario Kart. De spelen är för olika för det. Det är som om Luigis Mansion skulle konkurrera med Mario-spelen. Men jag håller med personerna här ovan som vill se ett nytt Wave Race. Det till Gamecube var inget vidare, men N64-spelet var och är fantastiskt!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Skribent

Wave racer hade varit awesome!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det är hemskt hur Nintendo resonerar. Har velat återvända till F-zero länge.

Medlem

Nytt F-Zero och Star Fox hade varit pangbra, men jag hade nöjt mig med remaster/remake av båda på Switch med!

Skribent
Skrivet av 73mpl4R:

Nytt F-Zero och Star Fox hade varit pangbra, men jag hade nöjt mig med remaster/remake av båda på Switch med!

Star Fox Zero på WiiU är faktiskt bra om man skulle ändra om det spelet till traditionells kontroller. Det är väl i princip en remake på första spelet också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Star Fox Zero på WiiU är faktiskt bra om man skulle ändra om det spelet till traditionells kontroller. Det är väl i princip en remake på första spelet också.

Hm. Går det att spela på Switch med? Har inte sett det!

Medlem
Skrivet av Majoren:

Strunta i F-Zero, ge oss nytt Wave Race!

f-that, ge oss Cobra Triangle!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det hade vart trevligt ifall Nintendo kunde använda en del av sina enorma resurser till att utveckla ett F-Zero och ett Wave Race, det är fantastiska spelserier.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Star Fox Zero på WiiU är faktiskt bra om man skulle ändra om det spelet till traditionells kontroller. Det är väl i princip en remake på första spelet också.

Ja herrejisses vilka krångliga kontroller det spelet hade.

Skribent
Skrivet av 73mpl4R:

Hm. Går det att spela på Switch med? Har inte sett det!

Nä, men de hade kunna porta spelet och ge det en till chans med vettiga kontroller.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

F-zero på snes var ju det bästa. Sen kom PlayStation o släppte Wipeout... Svårt att slå det! Är nog bäst om Nintendo leker kvar i sandlådan med MarioKart... Inte ens ett nytt F-zero slår wipeout.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

F-zero på snes var ju det bästa. Sen kom PlayStation o släppte Wipeout... Svårt att slå det! Är nog bäst om Nintendo leker kvar i sandlådan med MarioKart... Inte ens ett nytt F-zero slår wipeout.

Bästa F-Zero är N64 spelet följt av Gx till Gamecube. Svårt att slå de två. Räcker med att göra en remaster /remake av spelen.

Medlem
Skrivet av Cappachino:

Bästa F-Zero är N64 spelet följt av Gx till Gamecube. Svårt att slå de två. Räcker med att göra en remaster /remake av spelen.

Fast spelar man nåt av F-zero spelen idag 2023 så kan dom ju inte mäta sig med Wipeout kvalitén. Det är ju light versioner i jämförelse.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Fast spelar man nåt av F-zero spelen idag 2023 så kan dom ju inte mäta sig med Wipeout kvalitén. Det är ju light versioner i jämförelse.

Håller inte med alls här, F-Zero till Gamecube är överlägset Wipeout.

Medlem

F-Zero tyckte jag va mycket roligare än Mario Kart, hade gärna sett ett nytt F-Zero

Medlem
Skrivet av Gaara:

F-Zero tyckte jag va mycket roligare än Mario Kart, hade gärna sett ett nytt F-Zero

Personligen gillar jag både skarpt, men av helt olika anledningar. De är så annorlunda från varandra på alla sätt och vis, ser inte att de konkurrerar med varandra ens. Lika lite som ett nytt Wave Race skulle göra det. Tvärtom tror jag de skulle komplettera varandra väldigt väl och ge oss Nintendo-fans ett bredare spektrum av racing-eufori!

Medlem
Skrivet av robbis:

Fast spelar man nåt av F-zero spelen idag 2023 så kan dom ju inte mäta sig med Wipeout kvalitén. Det är ju light versioner i jämförelse.

Skulle säga att de två spelen är bättre än många Wipeout spel. De är helt olika spel också förutom att man kör med svävare. I Wipeout är det pang pang och taktiskt med vapen för att vinna. Det finns inte i F-Zero, där allt handlar om hastighet, gameplay och att bemästra banorna. Då är ju nästan Mario kart mer likt Wipeout.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nä, men de hade kunna porta spelet och ge det en till chans med vettiga kontroller.

Nedrans! Ja, håller helt, men man får nästan respektera deras beslut att inte mjölka ur alla deras IP:n

1
Skriv svar