Diskutera – Vad spelar du i sommar?

Medlem

Just nu har jag fastnat i Civilization V.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Kör Diablo 4 lite av och till och lär väl ta en paus snart tills season 1 börjar och då lär jag köra igång igen. Jag ger just nu Final Fantasy XV en chans till med fokus på huvudhistorien denna gång, det blir så lätt att man bränner ut sig om man ska göra allt, vilket jag försöker göra om jag sätter igång, vi får väl se om lyckas låta bli denna gång.

Om det inte lyckas så funderar jag på att spela om Final Fantasy 9, en av mina favoriter inom FF serien. Kanske blir det en omgång till med Resiedent Evil 4 Remake då det var så väldigt roligt.

Jag önskar att jag hade en PS 5 då jag verkligen vill lira Final Fantasy 16, tycker det ser riktigt bra ut men det blir att vänta tills det kommer på PC.

Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

IRL-simulator. Grafiken är fantastisk men gameplay är rätt tradigt och mediokert. :'(

Försökt refunda? Jag prövade det där för länge sedan, men det fanns ingen load/save eller options meny. Och alla NPCs går omkring och är allmänt störiga. Och det är för många regler.

Medlem

Bramble: The Mountain King

Bra spel och lagom långt.

Medlem

Precis kört klart Dredge som jag blev tipsad om här i en artikel faktiskt. Ett kort och bra spel med stabil och enkel spelmekanik, atmosfäriskt och lagom mystisk story. Tog 8,5h att klara med en rätt stor del side quests. Skulle ge det en svag 4/5.

Köpte precis Dave the Diver och tänkte fortsätta där. Känns som jag hittat ett tema för sommaren?

Så backloggen skiter jag i, ännu en gång.

Medlem

Det kommer bli en del Zelda totk på Steam decken nu när jag fått det funka igen 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

FFXVI och Diablo 4 för tillfället, men tror att Diablo kommer att få vila lite snart då man har en hyfsat färdig gubbe och season 1 är runt hörnet. Några rundor Hunt Showdown med polarna här och där finns det också alltid tid till.

Aliens Dark descent finns nerladdat men knappt påbörjat och så hinner både Baldur's Gate 3 och Armored Core 6 släppas innan sommarens slut.

Kort efter sommaren kommer ju även Starfield och Mortal Kombat 1.

Finns att göra med andra ord!

Inaktiv

God of War och Elden ring siktar jag på

Medlem

Diablo IV och The Witcher 3 siktar jag in mig på denna semester samt om jag även hinner Star Wars Jedi Survivor!

Medlem

För min del blir det att fortsätta beta av FF Pixel Remaster, är på slutet av trean. Sen har jag ju även Zelda och Diablo IV att variera med.

Medlem

Diablo IV lär bli det stora när S1 drar igång men nu har jag tagit en paus och kör Horizon Forbidden West. Det lider av exakt samma problem som första spelet men det är en relativt enkel platinum och lagom långt om man går för alla trophies. Skönt att kunna skippa alla dialoger för storyn är inte speciellt lockande

Medlem

Tänkte slutföra Fable 1 och 2 även TES Oblivion.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Flyttkaos i sommar. Men jag kommer köra det som känns intressant för stunden.

Några Grid based Dungeon Crawlers så som Labyrinth of Galleria (PS5), Labyrinth of Yomi (PS5) samt Dungeon Travelers 2 (PC).

Några JPRGs så som Trails to Azure (PS5) följt av i dagarna släppta Trails into Reverie (PS5) samt årlig genomspelning av Lost Odyssey (Xbox360/Xbox series S) samt The Last Story (Wii/WiiU).

Några ARPGs så som Diablo 4 (PC) samt Grim Dawn (PC).

Lite strategi så som Stellaris (PC) samt Distant Worlds 2 (PC).

Köra klart arkad action spelet Final Fantasy XVI (PS5).

Så får se vad det blir. Men inte brist på intressanta spel. Sedan finns också backloggen

Medlem

Tanken var D4 men jag skippade det efter att ha sett, läst och vänner slutat.

Så då det blev nu istället Star wars: Jedi survivor som jag lånar av min bror.
Ligger bland mina top 20 spel genom tiderna vilket är bra

Hoppar nog sedan på God of war igen, för att avsluta det

Medlem

D4 och NHL23, i väntan på Baldur's Gate 3


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

KoP
Medlem

Starfield och Alan Wake 2 blir det till att spela när jag införskaffat en XB Series X.

Fram tills dess lite Minecraft och Valheim och lite div. gamla C64/Amiga spel.

Och lite Ports of Call på mobilen då man sitter i semesterstugan.

Medlem

Blir spel som är enkla att pausa och ej kräver någon superuppkopplinh när det streamade från PC/Xbox till paddan.

Wasteland 3
Divinity Original Sin 2

Medlem
Skrivet av Veonz:

Får hem en ny dator snart så då blir det att dra igång Hogwarts Legacy.

Vad blir det för dator om man får fråga?.

OT: Blir släktbesök mest på semestern så kommer se fram emot att semestern tar slut så man kan börja spela igen 😇
Har ibland övervägt att köpa en bärbar för att kunna ta med och spela på sommaren också.

Medlem

kört D4 men rätt less. ska ge mig på RE4 rmk innan allt släpps till hösten

Medlem

Slutför just nu Watch Dogs Legion, blev klar igår med eftertexterna iaf, tydligen är det lite bilder de vill att man tar efter att eftertexterna rullat.

Sen tänkte jag delta i "FZ Community Summer Challenge 2023", där blir det nog lite kortare titlar för att hinna klart under juli, dels tillägget Bloodline till WD Legion, troligtvis Scorn och The Medium, ev något mer.

Medlem

Blir en massa Halls of Torment (Rekommenderas STARKT om man gillar Vampire Survivor) fram till säsong1 börjar i Diablo 4, sen blir det nog att köra BG3 vid release fram till nästa League släpps i PoE i slutet av Augusti ;D

Medlem
Skrivet av KoP:

Starfield och Alan Wake 2 blir det till att spela när jag införskaffat en XB Series X.

Fram tills dess lite Minecraft och Valheim och lite div. gamla C64/Amiga spel.

Och lite Ports of Call på mobilen då man sitter i semesterstugan.

Får man fråga hur du lirar Ports of Call? Android? Skulle vara super att lira men hittar det inte i appstore. Har kill-letat så jag har säkert missat det..

För att svara på frågan så är det backlogg som gäller och Snowrunner. Gött med dis, is, lera och snö


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

Diablo 4, pushar 100. Meningslöst, jag vet, men det är kul. Just nu iaf. 89 för tillfället...


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

sex games på C64:an

Medlem

arkad och C64, SNES via mitt nybyggda arkadkabinett samt på "retro"-PC'n med CRT massa FPS, var några år sen... både lite äldre (quake1, duke nukem) och även nyare så som Boltgun.

@yabba. lol, samma! fan vad vi skrattade. polaren verkade ha tjuvtränat för han klarade det jättelätt, jag däremot sög. ja.. på spelet då.

Medlem

Med småbarn och hus är det svårt att hinna så mycket som förr.

Puttrar sakta igenom alla olika Half-life för 10:e gången.

Har massor av backlogg eftersom att jag fortsätter köpa på rea. Drömmer om att äntligen börja spela Disco Elysium eller Pillars of Eternity som legat köpta på Steam i flera år.

Måste bli bättre på att spela den/de timmar jag faktiskt kan varje dag/vecka. Blir lätt att jag inte gör det för att jag inte kan sitta så länge som jag hade velat.

Inaktiv

Diablo IV, säsongen runt hörnet. Civ VI puttrar på också.
Final Fantasy XVI lockar förstås, installerat och klart.

Medlem

Nya Zelda måste jag börja spela igen. Apex som vanligt och en hel hög av spel till. Ska försöka att börja spela lite mer på Switchen i sommar som Mario Kart 8 och kanske något rpg. Och kommer antagligen att spela en hög av nya Psvr2 spel och kanske om jag blir uttråkad så köper jag Final Fantasy XVI....

Inaktiv

Tror det blir Alien Dark Descent och bordsrollspel fram till Baldurs Gate 3.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Spelar just nu Star Wars Jedi: Survivor som lär ta ett litet tag till då jag gett mig tusan på att ta alla achievements. Därefter blir det ett par mindre spel för att rensa paletten innan jag biter tag i nästa mastodontspel med Assassin's Creed: Odyssey. Även där är planen att jaga achievements...

TrueAchievement appen på x-lådan är fantastisk ❤️❤️❤️

On topic:
Blir spela klart Hogwarts och försöka få plat på Rift apart på PS5 och 100% Re4 på Xbox


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

123
Skriv svar