Battlebit Remastered sålde nästan två miljoner ex på två veckor

Robot
Battlebit Remastered sålde nästan två miljoner ex på två veckor

Och en gång i tiden var det betydligt mer "hardcore".

#Battlebit-remastered


Medlem

3 utvecklare gör något som AAA studios inte lyckats med på flera år.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skrivet av miffot:

3 utvecklare gör något som AAA studios inte lyckats med på flera år.

Härmar vad AAA-studios redan gjort?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Härmar vad AAA-studios redan gjort?

Utan att ha spelat Battlebit, så ser det på videon ut som att det har själva essensen av vad som gjorde Battlefield bra, medans DICE har råkat glömma bort vad det var sen en rätt lång tid tillbaka.

Skrivet av Erik Void:

Utan att ha spelat Battlebit, så ser det på videon ut som att det har själva essensen av vad som gjorde Battlefield bra, medans DICE har råkat glömma bort vad det var sen en rätt lång tid tillbaka.

Så de kopierade rätt förlaga och inte något av de dåliga.
Imponerande.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Värt varenda krona.

Medlem
Skrivet av Erik Void:

Utan att ha spelat Battlebit, så ser det på videon ut som att det har själva essensen av vad som gjorde Battlefield bra, medans DICE har råkat glömma bort vad det var sen en rätt lång tid tillbaka.

Har inte testat det själv ännu men av dem videos man sett så får man starka Battlefield 2/3 vibbar och det var ju då Battlefield "peakade" för min del.

Tiden då gameplay var bra och man satsade inte en massa onödig tid på levolution, tornados och andra saker som enbart är där för att imponera i trailers.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Har inte testat det själv ännu men av dem videos man sett så får man starka Battlefield 2/3 vibbar och det var ju då Battlefield "peakade" för min del.

Tiden då gameplay var bra och man satsade inte en massa onödig tid på levolution, tornados och andra saker som enbart är där för att imponera i trailers.

Håller med dig.

Hade varit bättre om de satsade på med begränsad förstöring av miljöerna.

Har själv spelat över 20 timmar på Battlebit. Jag gillar det skarpt. Är dock inget fan av nattbanorna eller när det regnar, ser inte bra ut med den grafiken !

Medlem

Battlefield V med sitt könspolitiska skulle förstora den autentiska känslan av WWII.

Och jag gav DICE en läxa och med tro och hopp att deras kommande skulle skärpa till sig och återvända till Battlefield's rötter, men ack vad man satte kniven i strupen.

BattleBit visar precis det jag önskade från DICE efter BFV.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Geeks Gaming

Bästa multiplayer shooter spelet på många år. Saknar bara community server filer sen jävlar i de.
Får spelkänsla av battlefield2/3-Cod2/4 vilket är riktigt bra.

Medlem

Köpte det och testade. Spelade 2 timmar och insåg att det inte var något för mig. Gillar å andra sidan inte Roblox heller. Tråkig grafik och avsaknaden av bra ljud gjorde att det inte var roligt alls. Inlevelsen var verkligen 0 för mig. Shit vad jag känner mig gnällig.
Men kul att det går bra för dem

Medlem

Grafiknörd här, också bf-nörd, samt för det mesta besviken på bf-seriens nuvarande skick.

Jag drog mig för Battlebit pga grafiken, men wow vad dom fångat essensen från bf. Till och med förbättrat den genom implementering av lite bra skit från Squad.
Ni som tvekar, om jag lyckas bortse från grafiken å njuta av detta kommer ni till 95% chans att göra det också, förutsatt att ni besitter en förkärlek till OG bf som jag.
Teamplay finns mer än mindre, förstörelsen är episk och communityt är so far underbar. För under 200 kr + refund möjlighet finns det ingen ursäkt att inte testa denna pärla

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Så de kopierade rätt förlaga och inte något av de dåliga.
Imponerande.

“Good artists copy; great artists steal.” Du får förmågan att lyckas identifiera och utveckla något många spelare uppenbarligen har längtat efter att framstå som något negativt. Det är det inte.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Skrivet av Priapsi:

“Good artists copy; great artists steal.” Du får förmågan att lyckas identifiera och utveckla något många spelare uppenbarligen har längtat efter att framstå som något negativt. Det är det inte.

Det är negativt. Ännu ett symptom på att spelbranschen sakta men säkert går in i en cirkulär utveckling där bara gamla idéer återvinns.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Battlefield V med sitt könspolitiska skulle förstora den autentiska känslan av WWII.

Och jag gav DICE en läxa och med tro och hopp att deras kommande skulle skärpa till sig och återvända till Battlefield's rötter, men ack vad man satte kniven i strupen.

BattleBit visar precis det jag önskade från DICE efter BFV.

Ursäkta? Hur gav du DICE en läxa? Snälla berätta!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är negativt. Ännu ett symptom på att spelbranschen sakta men säkert går in i en cirkulär utveckling där bara gamla idéer återvinns.

Att spelbranschen går in i en cirkulär utveckling, eller att strömningar sker i form av en pendelrörelse är snarare en indikation på att branschen börjar likna äldre, etablerade beanscher än att det skulle vara en negativ utveckling. Det är ganska självklart att en relativt ny underhållningsform sprudlar av idéer i inledningsfasen och att den senare lägger sig till rätta. Du får såklart se det som negativt, men för mig är det värdeneutralt. Det är bara fullständigt naturligt.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Vet inte hur många som följer Gamespots vapen serie där vapenhistorikern Jonathan analyserar hur vapen porträtteras i olika spel.
Enligt honom så hanterar Battlebit även sina vapen bättre än många AAA spel

Medlem

Väldigt bra spel, har bokstavligen ingenting alls att klaga på efter över 30 timmars spelande. Det är i stort sett vad Battlefield borde ha varit. Och nu knäcker det alla battlefieldspel många år bakåt. Och billigt är det!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Härmar vad AAA-studios redan gjort?

Att göra ett bra spel.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag köpte det, 15 minuter senare stängdes det av och jag gjorde en återbetalning.

Direkt jag klev ut från safe zone var jag död.
Såg inte var kulan kom från. Roligt spel?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Ursäkta? Hur gav du DICE en läxa? Snälla berätta!

Bara ett talesätt.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag köpte det, 15 minuter senare stängdes det av och jag gjorde en återbetalning.

Direkt jag klev ut från safe zone var jag död.
Såg inte var kulan kom från. Roligt spel?

Det var väl nån sniper?

Menar du att det fuskas så ta och spela Counter-Strike Go eller vilket spel som helst för den delen.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Bara ett talesätt.

Nej, det är det inte.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

1
Skriv svar