Ubisoft sägs ha totalt 11 Assassin's Creed-spel på gång

Robot
Ubisoft sägs ha totalt 11 Assassin's Creed-spel på gång

Singleplayer, multiplayer och mer VR.

#Assassins-creed, #Ubisoft


Gnällkuk

11 spel låter mycket även om varumärket i sig är relativt starkt. De tror inte folk tröttnar om de släpper så många spel i AC-universumet? Ubis track record är ju inte dunder direkt, idéerna verkar bara halvt plagierat från deras andra spel med element från andra oftast :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Och personligen planerar jag inte att köpa ett enda av dessa. Intresset har bara sjunkit för varje titel och det börjar likna extremt utspädd mellanmjölk vid detta laget i mitt tycke.

Medlem

Låter som 10 för många

Medlem

Luktar kvalitet 😆

Det är inte lika imponerande som dom tror det är.

Medlem
Citat:

Assassin’s Creed Nexus 2 [VR] (diskuteras internet) – Okänt

Är det kriterierna man kör med för att ha ett spel på gång? Jag har ju lätt ett 10-tal spel igång bara här hemma då..

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Och personligen planerar jag inte att köpa ett enda av dessa. Intresset har bara sjunkit för varje titel och det börjar likna extremt utspädd mellanmjölk vid detta laget i mitt tycke.

Va? De senaste 3 har ju varit de bästa i serien imao... Origin, Oddessy och nu senast Valhalla... Grymma spel!

Medlem
Skrivet av robbis:

Va? De senaste 3 har ju varit de bästa i serien imao... Origin, Oddessy och nu senast Valhalla... Grymma spel!

Har man inte hunnit tröttna femtioelva gånger redan på det generiska Ubisoft-receptet så kan jag tänka mig att de är najs, men personligen gillar jag spel med mindre cookie cutter och mer substans.

Det de däremot gör väldigt bra i varje spel är själva världen.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Har man inte hunnit tröttna femtioelva gånger redan på det generiska Ubisoft-receptet så kan jag tänka mig att de är najs, men personligen gillar jag spel med mindre cookie cutter och mer substans.

Det de däremot gör väldigt bra i varje spel är själva världen.

Jag älskar AC formulan, ofta e världarna o storyn bra oxå. Jag är dessutom sån som 100% dem. Tror jag tagit 100 på alla utom revelations... Minns hur jag hade en trophy kvar på PS Vita och man skulle klättra 10.000meter eller nåt? Satte en tejp bit på Vitan och stod och hoppade mot en vägg...

Medlem

Är det lösningen för att lyfta ubisoft, mjölka mjölka mjölka…
Finns det något företag som lyckats med den strategin?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Skribent
Skrivet av korvmos:

Är det lösningen för att lyfta ubisoft, mjölka mjölka mjölka…
Finns det något företag som lyckats med den strategin?

Arla?

Skämt åsido.
AC: Codename Red är jag taggad på. Känns som spelet som är gjort för AC-upplägget.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Har man inte hunnit tröttna femtioelva gånger redan på det generiska Ubisoft-receptet så kan jag tänka mig att de är najs, men personligen gillar jag spel med mindre cookie cutter och mer substans.

Det de däremot gör väldigt bra i varje spel är själva världen.

Fortfarande bättre än fotboll.

Ted Lasso undantaget, naturligtvis.

KoP
Medlem

Och jag kommer inte spela ett enda av dem. 😄

Medlem

Ska dom göra 100 i denna spelserie?

Medlem

Väldans massa gnäll här inne, gillar man inte AC är det väl bara att inte spela dessa?

Personligen ser jag fram emot Mirage, ett steg tillbaks mot rötterna är precis vad AC behöver för att locka tillbaka mig.
Odyssey är för stort, har försökt några gånger men det känns bara oövervinneligt när jag väl startar det.
Valhalla har jag knappt gett en chans, får testa någon mer gång innan jag kan uttala mig.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Väldans massa gnäll här inne, gillar man inte AC är det väl bara att inte spela dessa?

Personligen ser jag fram emot Mirage, ett steg tillbaks mot rötterna är precis vad AC behöver för att locka tillbaka mig.
Odyssey är för stort, har försökt några gånger men det känns bara oövervinneligt när jag väl startar det.
Valhalla har jag knappt gett en chans, får testa någon mer gång innan jag kan uttala mig.

Jag ser inget gnäll, jag ser folk som framför sina åsikter om spelserien och faktumet att de pumpar ut spel i den kvantiteten som de gör. Flera av oss skrev även att vi just inte skulle spela dem. Bara för att man inte ställer sig positivt till något så är det inte automatiskt "gnäll".

Medlem

En remake på Black Flag hade varit grymt. Det är ett av dom bästa piratspelen jag har spelat och skulle gärna köra segla igenom det igen med bättre grafik.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Arla?

Skämt åsido.
AC: Codename Red är jag taggad på. Känns som spelet som är gjort för AC-upplägget.

Vad vet vi ens om Red?

Att det utspelar sig i Sydostasien?


signatur

Memento Mori

Testpilot

Bara fem SP spel och ett mobilspel som gör mig intresserad. VR och MP är inte lika intressant på förhand.

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Vad vet vi ens om Red?

Att det utspelar sig i Sydostasien?

Ungefär så. Och en ninja. Tror jag.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag ser inget gnäll, jag ser folk som framför sina åsikter om spelserien och faktumet att de pumpar ut spel i den kvantiteten som de gör. Flera av oss skrev även att vi just inte skulle spela dem. Bara för att man inte ställer sig positivt till något så är det inte automatiskt "gnäll".

Flera av kommentarerna ovan i stil med "Jag kommer inte spela något av dessa spel" är absolut en åsikt men det tillför ju ingenting till en diskussion kring AC och dess framtid. Tycker bara det skapar en tråkig stämning på forumet, oavsett vilket ämne som det behandlar. Jag personligen tycker det klassas som att gnälla.

Skriv istället varför det inte är intressant längre. Vad är det som inte lever upp till önskad kvalitet och vad skulle Ubisoft gjort annorlunda framöver för att förbättra spelserien?

Angående din kommentar från tidigare om att du inte uppskattade AC-mallen som följts tidigare är kritik med substans i, men det fanns andra som inte var speciellt givande.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

https://www.fz.se/nyhet/151428-vi-hoppas-slappa-assassins-creed-10
Tog en stund men jag tyckte mig minnas läsa något om Ubi ville/har stora planer för lönnmördarnas bekännelse. Antingen har dom lyckats med detta eller så återupprepas historian igen. Beror nog hur man ser på Ubis sätt att hantera serien pre-Odyssey, serien föll ju rätt så ordentligt, utifrån seriens tidigare goda status (något jag tror de nu lyckas bygga upp igen efter Odyssey och Valhalla) när de sist hade stora planer för serien, imo.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Väldans massa gnäll här inne, gillar man inte AC är det väl bara att inte spela dessa?

Personligen ser jag fram emot Mirage, ett steg tillbaks mot rötterna är precis vad AC behöver för att locka tillbaka mig.
Odyssey är för stort, har försökt några gånger men det känns bara oövervinneligt när jag väl startar det.
Valhalla har jag knappt gett en chans, får testa någon mer gång innan jag kan uttala mig.

Personligen känner jag lite tvärtom, jag var ganska mätt på formatet de hade från början, har spelat alla från början i ordning, och tyckte historierna blev lite ointressanta också. där Rogue utgör ett undantag. Därför var det skönt med en öppen värld fr o m Origins, även om jag gillade Syndicate, det fanns mer spelglädje där än i buggiga Unity, Det kanske är som med lumpen som med de första AC-spelen; man minns bara det som var bra och glömmer bort det dåliga?

Blev t ex omättligt trött på de alltmer krystade "gåtorna" i de första spelen där man skulle välja bilder etc, som dessutom höll på alldeles för länge innan man kom ur dem, och det gick inte att spara. Som tur var försvann de fr o m Black Flag, om jag minns rätt. Har alltid haft en sorts hatkärlek till de här spelen, precis som med alla Ubisoftspel. Väldigt bra saker blandat med extremt dåliga, där de bra har övervägt, och jag tycker de dåliga sakerna har minskat med tiden. Om de inte inför de dåliga sakerna igen som de första spelen hade, och hanterar handlingen på ett kompetent sätt, kan Mirage bli bra.

Valhalla är större än Odyssey skulle jag tro. Är själv inte klar med Valhalla än, men det känns så. Jag gillar världen bra, även fast jag saknar Kassandra och att vara på sjön. Det är nog bra att börja med Origins om du inte redan gjort det, och även spela tilläggen, iom att de tre senaste spelen hänger samman mer övergripande genom Layla Hassan, och det kan därför kanske ge lite mer behållning i det stora hela att spela "kronologiskt". En bra taktik kanske kan vara att se spelen som något man tar tag i då och då, iom att de är så stora, och inte något man ska räkna med avsluta efter bara ett par veckor, eller stressa sig igenom. I Odyssey finns det ju också några val som påverkar slutet, kan vara bra att känna till det, eftersom det inte var så tidigare i AC-spelen.

Medlem
Skrivet av bopp:

Personligen känner jag lite tvärtom, jag var ganska mätt på formatet de hade från början, har spelat alla från början i ordning, och tyckte historierna blev lite ointressanta också. där Rogue utgör ett undantag. Därför var det skönt med en öppen värld fr o m Origins, även om jag gillade Syndicate, det fanns mer spelglädje där än i buggiga Unity, Det kanske är som med lumpen som med de första AC-spelen; man minns bara det som var bra och glömmer bort det dåliga?

Blev t ex omättligt trött på de alltmer krystade "gåtorna" i de första spelen där man skulle välja bilder etc, som dessutom höll på alldeles för länge innan man kom ur dem, och det gick inte att spara. Som tur var försvann de fr o m Black Flag, om jag minns rätt. Har alltid haft en sorts hatkärlek till de här spelen, precis som med alla Ubisoftspel. Väldigt bra saker blandat med extremt dåliga, där de bra har övervägt, och jag tycker de dåliga sakerna har minskat med tiden. Om de inte inför de dåliga sakerna igen som de första spelen hade, och hanterar handlingen på ett kompetent sätt, kan Mirage bli bra.

Valhalla är större än Odyssey skulle jag tro. Är själv inte klar med Valhalla än, men det känns så. Jag gillar världen bra, även fast jag saknar Kassandra och att vara på sjön. Det är nog bra att börja med Origins om du inte redan gjort det, och även spela tilläggen, iom att de tre senaste spelen hänger samman mer övergripande genom Layla Hassan, och det kan därför kanske ge lite mer behållning i det stora hela att spela "kronologiskt". En bra taktik kanske kan vara att se spelen som något man tar tag i då och då, iom att de är så stora, och inte något man ska räkna med avsluta efter bara ett par veckor, eller stressa sig igenom. I Odyssey finns det ju också några val som påverkar slutet, kan vara bra att känna till det, eftersom det inte var så tidigare i AC-spelen.

Självklart är det så att man ser på de tidiga spelen med lite rosafärgat glas och minns allt som fantastiskt. Personligen håller jag AC2 och Brotherhood som de absolut bästa, tätt följt av Black Flag och AC3.

Hatkärlek är ett bra ord ja, de historiska bitarna och mystiken är det jag alltid dragits till när det kommer till AC, men bakom det finns tveksamma gameplay-element och snarkfester så som eavesdropping.

Origins har jag spelat klart och gillade skarpt, även om just denna historiska period inte är min favorit. Det var stort och öppet, men kändes aldrig så enormt som Odyssey gör när jag startar upp det. Det gick att få ett grepp om det, och jag gillade verkligen hela biten med Order of the Ancients.
Jag har kört Valhalla en hel del, seglat runt på floderna och rädat diverse kyrkbyar och fästningar. Jag måste ändå säga att jag inledningsvis tycker att det har fått oförtjänt mycket kritik, men jag har också väldigt mycket kvar att se av spelet så problemen kanske kommer senare. Föredrar också estetiken och historien om vikingar på brittiska öarna framför antikens Grekland, så det tillför ju säkert att jag är mer förlåtande gällande gameplay.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

1
Skriv svar