Över 21 miljoner Xbox Series X och S har gått åt

Robot
Över 21 miljoner Xbox Series X och S har gått åt

En Microsoft-medarbetare har helt otippat visat säljsiffror.

#xbox, #xbox-one, #xbox-series


Medlem

Haha, är inte allt detta ett enda stort spel för det där köpet...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ofta så går siffror från sådana här presentationer inte riktigt att lita på.

Någon medarbetare som ska göra någon presentation googlar och tar den senaste siffran de då kan hitta. Inte sällan stämmer de presenterade siffrorna med vad VGChartz eller någon analytiker nyligen lagt fram.

Medlem

Just nu får man PS5 med GOW utan extra kostnad på bl a webhallen för 6790

Tycker det ska löna sig att göra bra spel ist för att köpa alla studios. MS är den smältande isen i läsken, vattnar bara ut branchen utan att tillföra smak. Noll innovation och bromsklossar som S borde inte belönas.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Just nu får man PS5 med GOW utan extra kostnad på bl a webhallen för 6790

Tycker det ska löna sig att göra bra spel ist för att köpa alla studios. MS är den smältande isen i läsken, vattnar bara ut branchen utan att tillföra smak. Noll innovation och bromsklossar som S borde inte belönas.

Finns annars hos Amazon för 6020:-

Det skulle vara intressant att veta hur stor andel är Xbox Series S. Här i Sverige har den t.ex. varit tillgänglig sen dag 1 i butiker runt om i landet.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Just nu får man PS5 med GOW utan extra kostnad på bl a webhallen för 6790

Tycker det ska löna sig att göra bra spel ist för att köpa alla studios. MS är den smältande isen i läsken, vattnar bara ut branchen utan att tillföra smak. Noll innovation och bromsklossar som S borde inte belönas.

Haha har Microsoft förnedringsrånat dig eller varför känner du dig så kränkt nog att skriva detta inlägg?

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Finns annars hos Amazon för 6020:-

Det skulle vara intressant att veta hur stor andel är Xbox Series S. Här i Sverige har den t.ex. varit tillgänglig sen dag 1 i butiker runt om i landet.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av noreason:

Haha har Microsoft förnedringsrånat dig eller varför känner du dig så kränkt nog att skriva detta inlägg?

Bra liknelse med tanke på hur det sett ut de senaste 3 åren för de som köpt konsolerna

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Bra liknelse med tanke på hur det sett ut de senaste 3 åren för de som köpt konsolerna

Jag har köpt dem allihop och har varit riktigt jäkla nöjd.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Noll innovation och bromsklossar som S borde inte belönas.

Du ser ju själv på bilden att 48% av köparna av Xbox Series S är nya kunder för Microsoft. Vilket såklart är jättebra om man vill sälja in Xbox till fler människor.

Folk måste dessutom inse att världen är utanför europa. Series S har säkert sina marknader där dom är populära, man får en ny konsol relativt billigt bunden till Game Pass. För många i fattiga länder är det säkert ett bra kap för att kunna hänga med i spelutvecklingen.

Redaktör
Skrivet av Lindhenberg:

Tycker det ska löna sig att göra bra spel ist för att köpa alla studios. MS är den smältande isen i läsken, vattnar bara ut branchen utan att tillföra smak. Noll innovation och bromsklossar som S borde inte belönas.

Det gör det ju, av PS5-försäljningen att döma. Själv hoppas jag innerligt att MS kan kontra med en flock grymt bra spel de också. Konkurrens är bra för oss gamers.


signatur
Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag har köpt dem allihop och har varit riktigt jäkla nöjd.

21 Miljoner?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

21 Miljoner?

Och varannan gång han köpt en S så har han tqppqt minnet och är en new gamer...

Medlem
Skrivet av Håkan:

Du ser ju själv på bilden att 48% av köparna av Xbox Series S är nya kunder för Microsoft. Vilket såklart är jättebra om man vill sälja in Xbox till fler människor.

Folk måste dessutom inse att världen är utanför europa. Series S har säkert sina marknader där dom är populära, man får en ny konsol relativt billigt bunden till Game Pass. För många i fattiga länder är det säkert ett bra kap för att kunna hänga med i spelutvecklingen.

Du har helt rätt i det du säger och alla i Sverige är inte heller rika. Att yngre barn kan spela fortnite och gamepass spel med sina kompisar för några hundra i månaden är värt så mycket! För någon som har det knapert är en PS5 eller XSX inte att tänka på men en XSS med gamepass abonnemang via Elgiganten klarar många av och barnen/barnet hamnar inte "utanför" gemenskapen som spel ger.

Tycker det är synd att så många inte kan se längre än vad deras egen plånbok räcker, testa att jobba med ekonomisktbistånd och inse att alla inte har det så jävla bra ekonomiskt.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv
Skrivet av Lindhenberg:

Just nu får man PS5 med GOW utan extra kostnad på bl a webhallen för 6790

Tycker det ska löna sig att göra bra spel ist för att köpa alla studios. MS är den smältande isen i läsken, vattnar bara ut branchen utan att tillföra smak. Noll innovation och bromsklossar som S borde inte belönas.

Du kan inte se hela branschen efter dina egna preferenser. Series S erbjuder mycket för en billigt peng, till väldigt många. Det är otroligt många som är casual gamers som inte kräver 4K och en massa kräm.

Tittar man t ex på reddit i xbox kanalen så tycker jag att majoriteten sitter med S snarare än X. Kan bara se till mina närmaste där min fru t ex har S då hon inte har krav på 4K osv.

Där är väl MS mer innovativa än Sony då dom erbjuder en konsol för olika typer av spelare?

Sen förstår man att du föredrar PS. Men bara för att du gör det så betyder inte det att det Xbox gör är dåligt. Det finns andra kunder än du. Sen ja dom har köpt studios. Men det har även Sony.

Jag har/haft både XBX och PS5 och ärligt talat tycker jag inte direkt PS5an är så mycket innovativ än Xboxen. Båda har sina fördelar och nackdelar.

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Du har helt rätt i det du säger och alla i Sverige är inte heller rika. Att yngre barn kan spela fortnite och gamepass spel med sina kompisar för några hundra i månaden är värt så mycket! För någon som har det knapert är en PS5 eller XSX inte att tänka på men en XSS med gamepass abonnemang via Elgiganten klarar många av och barnen/barnet hamnar inte "utanför" gemenskapen som spel ger.

Tycker det är synd att så många inte kan se längre än vad deras egen plånbok räcker, testa att jobba med ekonomisktbistånd och inse att alla inte har det så jävla bra ekonomiskt.

Skriver under detta! Tror också att många kids inte har råd med PS5 om inte föräldrarna är välstående. Sen kostar ju nya spel 800 kr vilket inte gör saken bättre. Tror det var enklare tidigare med NES, SNES, Megadrive etc.

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Du har helt rätt i det du säger och alla i Sverige är inte heller rika. Att yngre barn kan spela fortnite och gamepass spel med sina kompisar för några hundra i månaden är värt så mycket! För någon som har det knapert är en PS5 eller XSX inte att tänka på men en XSS med gamepass abonnemang via Elgiganten klarar många av och barnen/barnet hamnar inte "utanför" gemenskapen som spel ger.

Tycker det är synd att så många inte kan se längre än vad deras egen plånbok räcker, testa att jobba med ekonomisktbistånd och inse att alla inte har det så jävla bra ekonomiskt.

Absolut är det värt det för den kategorin som du nämner.

Men det i sig är inte en faktor när Microsoft bestämmer om en ny motsvarighet till S är lönsamt till nästa generation. (om det blir en nästa generation för MS då de fokar mycket på cloud nu). Folk med lite pengar är sällan målgrupp för lyxprodukter så som spelkonsoler just för att de ej kan betala för sig. Med tanke på konsekvenserna S varianten har haft på spelutveckling denna generation så är det ännu ett argument till varför vi inte kommer se en sådan framöver.

Så jag tror tyvärr att en konsol för barnfamiljer som lever i relativ fattigdom i Sverige idag är något vi inte skall vänja oss vid att se. Släpper Microsoft däremot en regelrätt streambox där man måste strömma alla spel via Xcloud så är det en annan femma då kostnaderna då kan hållas nere, men då finns inga möjligheter att köra utan aktivt bredband.

Skrivet av A1200G:

Skriver under detta! Tror också att många kids inte har råd med PS5 om inte föräldrarna är välstående. Sen kostar ju nya spel 800 kr vilket inte gör saken bättre. Tror det var enklare tidigare med NES, SNES, Megadrive etc.

Det är en sanning med modifikation. Det beror på om det är något barnet skall få av föräldrarna eller något barnet jobbar ihop till själv. Nu lever inte vår familj i någon form av fattigdom. Men det betyder inte att våra barn får allt de pekar på. Pojken har en Nintendo Switch men den fick han jobba ihop till själv genom att sälja jultidningar, utanför familjen. Han fixade det som 7 åring genom att knacka dörr i stan. Så vägar finns, men de är inte för alla.

Men allt för många barn får allt de pekar på just med argumentet att de måste ha det för att inte hamna utanför i det sociala spelet. Det i sin tur höjer tröskeln till vad man som barn förväntas äga idag. Vilket leder till psykosociala problem rent av för de familjer och de barn som inte har tillgång till det förväntade.

Men det blir väl som i en välkänd debattartikel nyligt som kommenterade om barnfamiljer som inte hade råd med näringsriktig mat. "Käka gröt".

Skribent
Skrivet av Håkan:

48% av köparna av Xbox Series S är nya kunder för Microsoft.

Var inte det lite poängen med S-modellen, lägre priströskel för att få nya spelare till Xbox? Jag minns inte...


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Du ser ju själv på bilden att 48% av köparna av Xbox Series S är nya kunder för Microsoft. Vilket såklart är jättebra om man vill sälja in Xbox till fler människor.

Folk måste dessutom inse att världen är utanför europa. Series S har säkert sina marknader där dom är populära, man får en ny konsol relativt billigt bunden till Game Pass. För många i fattiga länder är det säkert ett bra kap för att kunna hänga med i spelutvecklingen.

Man får inte glömma att det typ tagit 3 år för denna generations konsoler att komma igång och Starfield är väl det första måste ha spelet som inte är cross-gen.
Tror även att man klarat sig länge på Playstation 4 utan att missa allt för mycket.

Så budget alternativet än så länge har helt klart varit att inte uppgradera, nästan ända fram till mid-gen.

Jag hoppas dock på billigare priser redan till Black Friday i år, nu när tillgängligheten är betydligt bättre och vissa komponenter bör vara extremt mycket billigare(främst lagringen, tänker jag på).

Men jag tycker ändå att Xbox ska ha kritik för sin lagring, 320GB klarar man sig nog inte på hela generationen och deras lösning för att utöka detta är förbluffande dyr, även fast det gått snart 3 år.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Konkurrens är bra för oss gamers.

Självklart, och hade inte MS spelat så fult hade inte Sony kunnat plocka så lätta poäng tidigare generationer. Pratar mest om alla konsumentfientliga beslut som påverkat långsiktigt negativt för alla gamers. Som försöken att döda begangnatmarknaden, always online för SP, HD-DVD, Kinect, Series S och enorma köp av multiplattformsutvecklare, för att ta några stycken.

Sen innovativitetsbrist som genom passivt agerande inte direkt hjälpt gamers heller, t ex där Sony ensamt fått dra VR, inte ens försöker MS utveckla sina kontroller där de alltid ligger och inväntar ett steg bakom. Triggers för alla hade varit possitivt!

Det farligaste och mest allvarsamma är deras affärsmodell som vattnar ut viljan att betala för spel, vilket långsiktigt inte alls är bra. Har man suttit och blädrat på netflix i en halvtimme förstår man var jag vill komma.

Hade MS spelat på mera jämna villkor, en schysst fight som inte bromsar utan innoverar så hade jag inte klagat alls, för konkurrens är precis vad som behövs. Men MS suktar nu efter monopol genom att kasta pengar på studios som hade mått bäst av att få vara independent och då tycker jag att det inte är mer än rätt att påminna om en shady historia med många slag under bältet som i det stora hela missgynnat och missgynnar gamers och utveklare likaså.

Man ska premieras för bra varor i hyllan, inte för att man köper affärerna bredvid för att just slippa konkurrens. När de nu börjar redovisa sina siffror som de vägrat innan känns fult, då man vet varför. Sålänge de fulspelar och tar konumentfientliga beslut tycker jag då att det ska påpekas och för de som glömt, påminnas, i all välmening, då jag gärna kollar på en god match och njuter av fördelarna med en rättvis konkurrens.

Jag backar med argument och svarar inte ens på de trolliga inläggen som kallar mig Sony-krigare osv, då avsikten bara är att påminna om att en fighter slåss med vikter i sina handskar, för vem vill se en uppgjord match?

Målet är en hållbar framtid för alla gamers och att se den vattnas ur sakta men säkert är jobbigt. Det enda man kan göra är att påminna, upplysa och rösta med plånboken så långt det går.

Besluten som tas idag kommer nämligen påverka generationer. Som i tidigare fall köp i spel. Pay to win. Det är som sagt jobbigt att se när utvecklingen inte går som man föreställt sig. Därav mina inlägg. EA har sin historia av uppköp, så vi har ju ett litet facit att kolla på, älskade studios som gick i graven osv.

Sorry för wall of text och lite ot, men tycker debatten är viktig.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Just nu får man PS5 med GOW utan extra kostnad på bl a webhallen för 6790

Tycker det ska löna sig att göra bra spel ist för att köpa alla studios. MS är den smältande isen i läsken, vattnar bara ut branchen utan att tillföra smak. Noll innovation och bromsklossar som S borde inte belönas.

Börjar inte egentligen detta mantra gällande såväl MS uselhet som Sonys innovationsbenägenhet mest bli någonting man upprepar slentrianmässigt?

Jag har nämnt detta i en annan tråd också så jag ska inte upprepa mig alltför mycket men så sent som 2021 blev ju t.ex. Microsoft "publisher of the year" på Metacritic: (https://www.videogameschronicle.com/news/microsoft-was-metacr...) med det högsta genomsnittsbetyget på sina spel som en utgivare någonsin fått. Nu är visserligen inte Metascore något perfekt betyg men för att vara en utgivare som dels inte släpper några bra spel och dels inte har några spel alls över huvud taget hade de ju ett ganska bra år. Sen var givetvis 2022 sämre och 2023 kan vi inte riktigt bedöma än då deras två största titlar ska släppas nu under andra halvan.

Sony är klassledande när det kommer till kvaliteten på sina spel men såväl deras egna studios spel (GoW, Horizon, Uncharted, TLoU, Spider-Man, Demon's Souls Remake) som spel de köper till sig exklusivitet av (Forspoken, FFXVI, Death Stranding) följer ju samma mall gällande storydrivna actionspel i tredjepartsperspektiv med lätta rollspelsinslag. Det finns hundratals saker jag kan berömma Sony och deras spel för men jag vet inte om innovation är en av dem.

Sen har de absolut valt olika inriktningar för sina hårdvarusatsningar där Sony till viss del satsar på VR-spåret medan MS hårdare satsar på billigare instegsmodeller av sina konsoler samt strömmande av spel via molnet.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Skriver under detta! Tror också att många kids inte har råd med PS5 om inte föräldrarna är välstående. Sen kostar ju nya spel 800 kr vilket inte gör saken bättre. Tror det var enklare tidigare med NES, SNES, Megadrive etc.

Spelen till NES och SNES var ju däremot inte billigare än idag. De flesta spelen då låg ju på runt 649-799kr när de var nya och kom ut. Men då fick man spara ihop vecko/månadspengar för att ha råd med spel.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Börjar inte egentligen detta mantra gällande såväl MS uselhet som Sonys innovationsbenägenhet mest bli någonting man upprepar slentrianmässigt?

Jag har nämnt detta i en annan tråd också så jag ska inte upprepa mig alltför mycket men så sent som 2021 blev ju t.ex. Microsoft "publisher of the year" på Metacritic: (https://www.videogameschronicle.com/news/microsoft-was-metacr...) med det högsta genomsnittsbetyget på sina spel som en utgivare någonsin fått. Nu är visserligen inte Metascore något perfekt betyg men för att vara en utgivare som dels inte släpper några bra spel och dels inte har några spel alls över huvud taget hade de ju ett ganska bra år. Sen var givetvis 2022 sämre och 2023 kan vi inte riktigt bedöma än då deras två största titlar ska släppas nu under andra halvan.

Sony är klassledande när det kommer till kvaliteten på sina spel men såväl deras egna studios spel (GoW, Horizon, Uncharted, TLoU, Spider-Man, Demon's Souls Remake) som spel de köper till sig exklusivitet av (Forspoken, FFXVI, Death Stranding) följer ju samma mall gällande storydrivna actionspel i tredjepartsperspektiv med lätta rollspelsinslag. Det finns hundratals saker jag kan berömma Sony och deras spel för men jag vet inte om innovation är en av dem.

Sen har de absolut valt olika inriktningar för sina hårdvarusatsningar där Sony till viss del satsar på VR-spåret medan MS hårdare satsar på billigare instegsmodeller av sina konsoler samt strömmande av spel via molnet.

Det är ju lätt att glömma nu när Dreams inte längre utvecklas vidare, men är det något som talar för innovation så är det ju Media Molecule. Dreams är förra konsolgenerationens mest innovativa spel/spelplattform. Finns inte ens ett uns av konkurrens. När det gäller 3:rd Person Action så tror jag att de arbetar väldigt medvetet med det för att få fram en formula som känns PlayStation. De har inte Super Mario eller Zelda, men tro fan att de sitter på många av marknadens i särklass mest välproducerade 3:rd Person Action-titlar.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det gör det ju, av PS5-försäljningen att döma. Själv hoppas jag innerligt att MS kan kontra med en flock grymt bra spel de också. Konkurrens är bra för oss gamers.

Exakt, vi spelare tjänar att ha två stora aktörer (eller fler för den delen, men det får inte heller vara för många så att en part blir bortknuffad, kanske är två den gyllene siffran ). De triggar varandra att puscha och utvecklas, oavsett ifall man föredrar xbox eller ps så borde man vara för konkuransen.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Just nu får man PS5 med GOW utan extra kostnad på bl a webhallen för 6790

Tycker det ska löna sig att göra bra spel ist för att köpa alla studios. MS är den smältande isen i läsken, vattnar bara ut branchen utan att tillföra smak. Noll innovation och bromsklossar som S borde inte belönas.

Vet i fasen om man skall kalla det "utan extra kostnad" när konsollen till en början kostade betydligt mindre.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Redaktör
Skrivet av Lindhenberg:

Självklart, och hade inte MS spelat så fult hade inte Sony kunnat plocka så lätta poäng tidigare generationer. Pratar mest om alla konsumentfientliga beslut som påverkat långsiktigt negativt för alla gamers. Som försöken att döda begangnatmarknaden, always online för SP, HD-DVD, Kinect, Series S och enorma köp av multiplattformsutvecklare, för att ta några stycken.

Sen innovativitetsbrist som genom passivt agerande inte direkt hjälpt gamers heller, t ex där Sony ensamt fått dra VR, inte ens försöker MS utveckla sina kontroller där de alltid ligger och inväntar ett steg bakom. Triggers för alla hade varit possitivt!

Det farligaste och mest allvarsamma är deras affärsmodell som vattnar ut viljan att betala för spel, vilket långsiktigt inte alls är bra. Har man suttit och blädrat på netflix i en halvtimme förstår man var jag vill komma.

Hade MS spelat på mera jämna villkor, en schysst fight som inte bromsar utan innoverar så hade jag inte klagat alls, för konkurrens är precis vad som behövs. Men MS suktar nu efter monopol genom att kasta pengar på studios som hade mått bäst av att få vara independent och då tycker jag att det inte är mer än rätt att påminna om en shady historia med många slag under bältet som i det stora hela missgynnat och missgynnar gamers och utveklare likaså.

Man ska premieras för bra varor i hyllan, inte för att man köper affärerna bredvid för att just slippa konkurrens. När de nu börjar redovisa sina siffror som de vägrat innan känns fult, då man vet varför. Sålänge de fulspelar och tar konumentfientliga beslut tycker jag då att det ska påpekas och för de som glömt, påminnas, i all välmening, då jag gärna kollar på en god match och njuter av fördelarna med en rättvis konkurrens.

Jag backar med argument och svarar inte ens på de trolliga inläggen som kallar mig Sony-krigare osv, då avsikten bara är att påminna om att en fighter slåss med vikter i sina handskar, för vem vill se en uppgjord match?

Målet är en hållbar framtid för alla gamers och att se den vattnas ur sakta men säkert är jobbigt. Det enda man kan göra är att påminna, upplysa och rösta med plånboken så långt det går.

Besluten som tas idag kommer nämligen påverka generationer. Som i tidigare fall köp i spel. Pay to win. Det är som sagt jobbigt att se när utvecklingen inte går som man föreställt sig. Därav mina inlägg. EA har sin historia av uppköp, så vi har ju ett litet facit att kolla på, älskade studios som gick i graven osv.

Sorry för wall of text och lite ot, men tycker debatten är viktig.

Det är snarare bra att MS och Sony gör lite olika lösningar, annars blir ju allt bara samma sak. Menar: när Sony ju gjort en kalas-gamepad så kommer MS säkert försöka hitta på nåt liknande eller bättre. Däremot förstår jag inte på vilket sätt Kinect och HD-DVD är mer konsumentfientligt än PS Move och blu-ray. Om nåt så var väl Kinect innovativ (ej samma sak som bra), och var man allergisk mot den så togs den ju bort som bundlad efter en tid. Allt MS gör är verkligen inte bra, men att kalla dem konsumentfientliga känns magstarkt.


signatur
Medlem
Skrivet av Proximately:

Det är ju lätt att glömma nu när Dreams inte längre utvecklas vidare, men är det något som talar för innovation så är det ju Media Molecule. Dreams är förra konsolgenerationens mest innovativa spel/spelplattform. Finns inte ens ett uns av konkurrens. När det gäller 3:rd Person Action så tror jag att de arbetar väldigt medvetet med det för att få fram en formula som känns PlayStation. De har inte Super Mario eller Zelda, men tro fan att de sitter på många av marknadens i särklass mest välproducerade 3:rd Person Action-titlar.

Absolut, Dreams och Media Molecule i helhet skriker innovation vilket gör det väldigt tråkigt att det inte utvecklas längre, någonting jag tillskriver Sony. Sen är det helt rätt i att de bemästrar sin genre och är branschledande i den, men det jag vänder mig emot är att kalla dem innovativa då jag upplever att de, åtminstone mjukvarumässigt är raka motsatsen. Deras utvecklare har tagits från att utveckla högkvalitativa Hack'n'Slack (Santa Monica), plattformare (Naughty Dog), FPS (Guerilla Games) m.m. till att alla göra samma typ av spel. Sony gör kanske bäst spel, Sony gör kanske de mest välpolerade spelen, Sony har kanske bäst grafik i sina spel, Sony har kanske bäst röstskådespelare i sina spel men jag kan inte för allt i värden kalla dem för innovativa som så många andra gör.

Sen såg jag nu att @Lindhenberg även åsyftade hårdvara och tjänster när han pratade om innovation och då är jag mer benägen att hålla med men jag håller ändå fortsatt fast vid att det här med att Sony är någon sorts fanbärare för mjukvaruinnovation medan Microsoft stagnerar hela branschen är lite överdriven och orättvis.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

21 Miljoner?

Haha det hade fan varit snyggt Menade naturligtvis en från varje av de senaste generationerna

It's not a lake, it's an ocean

Detta är väl mer eller mindre en bekräftelse på sådant som det har spekulerats och ryktats om en tid. Dels att förhållandet mellan PlayStation och Xbox är 2:1, precis som det var under den förra generationen. Dels att Series S fungerar som en inträdeskonsol för många tack vare det lägre priset (vore intressant att se fördelningen mellan X och S på olika marknader, kan tänka mig att det skiljer ganska mycket). Och slutligen att Xbox One stannade på någonstans mellan 55 och 60 miljoner, vilket det också har funnits beräkningar om.

2022 var katastrofalt dåligt för Xbox, förhoppningsvis kan de få igång försäljningen en de tack vare Starfield. Om det slår kan det tänkas bli en framgång som håller i sig ett tag.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

VEt inte om det finns en tråd för det här, men jag tror att PS5 är den mest oanvändarvänliga jävla konsol som finns att få tag på. Medan PS3 (som var min förgående konsol) så driver den här mig till vansinne, ihop med alla förbannade launchers och konton som ska knytas ihop bara för att kunna spela ett spel man köpt.
Det jag undrar är egentligen ifall Xbox är lika värdelös?

Nintendo fungerar ju fortfarande som en normal konsol borde göra. Man köper ett spel, stoppar in/laddar det i konsolen och spelar. Hur jävla komplicerat ska det vara? Nu verkar spelen vara knutna till ett konto istället, så ifall jag vill kunna spela ett spel vi (i familjen köpt) till vår PS5, behöver jag spela på samma konto som den i familjen som köpte spelet? Det FINNS säkert någon slags logik bakom hela upplägget, men jag orkar fan inte gå någon jävla utbildning för att starta ett köpt spel!!!

12
Skriv svar