Sätt DITT betyg på Diablo IV!

Medlem

4.5 vid level 25. Bara gjort side-quests och liknande. Ytterst lite main story. Har riktigt roligt, och det som förvånade mig var att man verkligen känner sig starkare med varje ny level

Medlem

Roligt spel, bra kampanj men vid lvl 70-80 blev det väldigt tråkigt.
Farma nightmare dungeons för att lvla upp dina glyphs så du gör pyttelite mer skada och lvl upp din paragon för lite bättre stats, meh.

Jag vet inte vad Blizz skulle kunna lägga till endgame för att göra det mer roligt. Kan inte säga att jag är supertaggad på säsonger men om dom lägger till tilräckligt mycket innehåll exklusivt för den säsongen (nya skins är jag inte intresserad av) så kanske det kan få mig att spela igen.

Medlem

Efter en månads release och cirka 200 timmar måste jag säga att spelet är mediokert som bäst. När ett spel inte vill hålla mitt intresse kvar är något fel.

Problemet har räknats upp för många gånger av andra. Men i korthet tiden investerad ger inte avkastning. Och nu när de satsar alla kort på season 1 får mig att bli skeptisk att något kommer ändras. Det är för mycket som behöver ordnas och tvivlar starkt att det löses inom 1 månad.

Ett arpg fundament är loot och här finns det inte. Att jag en siffra är inte i närheten så roligt som att hitta ett göremål som ändrar på din spelstil. Och tanken här var ju "uniques". Men de som finns innan 85 är mediokra. Och de efter är för sällsynta på fel sätt. Det är ok att de är sällsynta. Men varför i helv... ska man ha en random roll på stats på dessa? Väskplats wtf. Supertråkiga "lås" mål i alla dungeons. Och bara cc som fara. Vart är alla giftpölar, bomber, frostfällor. Och varför är bara en spec per klass fungerande. ( innan någon säger "men du kan ju x spec fast svagare". Så ska det inte vara).

20 års erfarenhet och detta är vad de kommer med. Det ska inte kunna hända.

Jag har förhoppningar men just nu är detta en svag 2a i mina ögon. Kanske 5-8 stora uppdateringar kanske får det på banan. Bevisen är ju att de redan börjat peta in D2 och D3 saker

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Efter en månads release och cirka 200 timmar måste jag säga att spelet är mediokert som bäst. När ett spel inte vill hålla mitt intresse kvar är något fel.

Problemet har räknats upp för många gånger av andra. Men i korthet tiden investerad ger inte avkastning. Och nu när de satsar alla kort på season 1 får mig att bli skeptisk att något kommer ändras. Det är för mycket som behöver ordnas och tvivlar starkt att det löses inom 1 månad.

Ett arpg fundament är loot och här finns det inte. Att jag en siffra är inte i närheten så roligt som att hitta ett göremål som ändrar på din spelstil. Och tanken här var ju "uniques". Men de som finns innan 85 är mediokra. Och de efter är för sällsynta på fel sätt. Det är ok att de är sällsynta. Men varför i helv... ska man ha en random roll på stats på dessa? Väskplats wtf. Supertråkiga "lås" mål i alla dungeons. Och bara cc som fara. Vart är alla giftpölar, bomber, frostfällor. Och varför är bara en spec per klass fungerande. ( innan någon säger "men du kan ju x spec fast svagare". Så ska det inte vara).

20 års erfarenhet och detta är vad de kommer med. Det ska inte kunna hända.

Jag har förhoppningar men just nu är detta en svag 2a i mina ögon. Kanske 5-8 stora uppdateringar kanske får det på banan. Bevisen är ju att de redan börjat peta in D2 och D3 saker

Japp, blir provocerad så fort någon nämner diablo4 nu. Betalade 1100 kronor och vad fick man, en brun sås som sträcker sig över hela spelet. Fyfan va dåligt det är. Hoppas PoE2 kan mätta arpg hungern. Snart exilecon!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Mediokert. Gameplay är kul i stunden men i längden lite enahanda. Ljuddesignen är fantastisk. Alla andra delar är en besvikelse även med ganska lågt ställda förväntningar.

De klaraste minustecknen för spelet:
- Den öppna spelvärlden (det är verkligen det bästa sättet att få världen att kännas liten, tom och ointressant)
- Tvång att spela med främmande människor
- Lootsystemet med 95% skräp även ganska tidigt i spelet
- Alla undersystem (t.ex. crafting) och valutor
- Den överkomplicerade storyn & värdelösa karaktärerna

Det är verkligen ett sånt där spel där man tänker "om jag hade fått bestämma så hade det blivit MYCKET bättre". Egentligen kokar det nog ner till devisen "less is more".

Skriv svar