Rykte: Ubisoft jobbar på en remake av Assassin’s Creed IV Black Flag

Robot
Rykte: Ubisoft jobbar på en remake av Assassin’s Creed IV Black Flag
Medlem

Det bästa sjörövarspelet i modern tid. Tyvärr innehöll det en hel del Assassin’s Creed.

Medlem

ska man inte lira det gamla och vänta på den nya?

Gnällkuk

Herregud, snacka om soppatorsk. Först ska man kasta oändliga mängder pengar och tid på skull & bones som egentligen enbart är black flags hyllade del och SEN remastra black flags? Vad för banbrytande får vi sen, remaster på Division?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Jag gillade Black flag så jag ser gärna en remake av detta.

Inaktiv

Ett av mina favorit AC spel.. Så en remake låter bra i mina öron

Medlem

Tycker inte Black Flag behöver en remake.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Herregud, snacka om soppatorsk. Först ska man kasta oändliga mängder pengar och tid på skull & bones som egentligen enbart är black flags hyllade del och SEN remastra black flags? Vad för banbrytande får vi sen, remaster på Division?

Jo, det blir lite märkligt när Skull&Bones praktiskt taget skulle bli ett spel med Black Flags naval combat, för att sedan scrappas ett par gånger och nu blir det nåt annorlunda från Black Flags sjöstrider.. innebär det då att Skull&Bones sjöstrider kommer att bli vad en eventuell remake av Black Flag skulle få? Det är knas.

Medlem

Black Flag är redan snyggt och anpassat för 4k och Ultrawide så ser i gen som helst anledning varför dom skulle behöva göra det.

En remake på den absolut första vore grymt fantastiskt.

Medlem
Medlem

Black Flag är överskattad.

Ge mig en ny remake of Sid Meiers Pirates istället, eller åtminstone en ordentlig remaster som ser bra ut på moderna skärmar.

Medlem
Skrivet av Blackrabbit2:

Tycker inte Black Flag behöver en remake.

Håller helt med. Har svårt stt senvad som behöver remakas... Det är ju redan ett otroligt bra spel. Vette fan om jag skulle orka 100% det igen dock

Medlem

Har redan kört det 2 gånger men varför inte ,ett av favorit spelen ,men att det utspelas under 1800 nja 1700

Medlem

Spelad igenom det igen för bara en månad sedan. Ser inget behov av en remake, grafiken håller bra, bara ansiktena som inte åldrats så bra men de är inte tillräckligt dåliga för att motivera en remake.

Medlem
Skrivet av Blackrabbit2:

Tycker inte Black Flag behöver en remake.

Behövs en patch eller remaster som tar bort alla motion blur och låter spelet rulla i 60fps på konsol. Det är låst till 30fps även på PS5 just nu och för mig känns det helt ospelbart.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Min senaste playthrough 🏴‍☠️🦜

signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Varför? Behövs verkligen ingen remake på Black Flag...En remake av det första hade dock varit trevligt, där behövs det verkligen.

Medlem

Underbart! Helt klart bästa AC spelet i serien, som fristående spel är det ett av dom bästa spelen som släppts!

Medlem

Jag vill mycket hellre ha en remake av Assassins Creed 1-2+ brotherhood + revelations.
Ezio, Altair och Desmond. Nu finns ju dock redan remaster av dessa men.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ganska fascinerande att Creed-serien har gjorts i så många upplagor att man nu gör nyversioner på en del av dem...

Själv var jag trött på den redan efter tvåan.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Varför? Behövs verkligen ingen remake på Black Flag...En remake av det första hade dock varit trevligt, där behövs det verkligen.

Det är låst till 30fps på PS5


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Det är låst till 30fps på PS5

Och? Det är ett spel från 2013 och funkar helt okej i 30, min invändning handlar mer om att istället för att göra ytterligare en remake av ett spel som ju faktiskt funkar så kunde man kanske tagit tag i originalet som fansen skrikit efter i alla år? Det är bara ett oerhört konstigt val att köra på Black Flag, inte sett en enda efterfrågan om det.

Medlem

Ett fantastiskt spel ute till havs, dock inte lika fantastiskt på land. 😅

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Det är låst till 30fps på PS5

Att fixa ett 60fps läge är nog inget de behöver göra en remake för, räcker nog med en patch.

Skribent
Skrivet av Alexraptor:

Black Flag är överskattad.

Ge mig en ny remake of Sid Meiers Pirates istället, eller åtminstone en ordentlig remaster som ser bra ut på moderna skärmar.

För mig var Black Flag lite av ett Pirates! vi aldrig fick.

Men jag håller med, hade älskat en ny version där. Spelade Pirates! Gold till döds på min gamla 486:a.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

För mig var Black Flag lite av ett Pirates! vi aldrig fick.

Men jag håller med, hade älskat en ny version där. Spelade Pirates! Gold till döds på min gamla 486:a.

Kom ju en remake 2004

Medlem

Det enda och bästa AC jag kört.

Jag har bett Ubisoft på twitter om en 60fps patch på det, Unity och Syndicate men en remaster går också bra. Men hellre en patch då jag vill kunna spela med DualShock4.

Helt menlöst med en remake av ett såpass nytt spel.. Gör en remake på Far Cry 1 eller något annat istället.

Skrivet av Famipan:

Det enda och bästa AC jag kört.

Jag rar bett Ubisoft på twitter om en 60fps patch på det, Umity och Syndicate men en remaster går också bra. Men hellre en patch då jag vill kunna spela med DualShock4.

Tekniskt också det sämsta du har hört eftersom det är det enda du har kört 🤭


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Men varför? 😀


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

12
Skriv svar