Diskutera – Dina största gaming-bedrifter?

Medlem

Klarade ut klassikern Rise Of The Triad: Dark War med endast tangentbord på Crazy Man-svårighetsgraden för en herrans massa år sedan.
Har även en highscore på flipperspelet Slamtilt, första bordet Mean Machine på över 45 miljarder.
Klarade även Quake 3 Arena på Nightmare förut.

Dessa är nog Top-3.

Nu på senare tid får man nog anse det som en bedrift att jag klarade hela Elden Ring utan hjälp från annan spelare.
Även 100% achievements i Quake på Steam.

Medlem

Stoltast? Jag skäms mest...

Fragtjuv

Att jag sprang igenom Super Star Wars: The Empire Strikes Back på pojkrummet under mitten av 90-talet. Har förstått på senare år att det anses vara ganska svårt.

Den vet e fan om jag gjort några större bedrift.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Att bli kallad aimbot på CS 1.6.

Medlem

Jag startade NIP tillsammans med tootzi och potti

Vunnit en CPL med soa.swe också (jag spelade dock inte finalen, vi var 6 stycken på plats).

Medlem

En av mina första bedrifter var när jag fick högst poäng i spelet Loophole som sändes på TV4 i barnprogrammet Latjo Lajban. Då var man en ung gamer på dryga 10 år.

Kuriosa: Genomspelningen tog längre tid än vad programledarna hade räknat med så de behövde nästan avbryta när jag närmade mig målet då nyheterna väntade på sin tur. Har inspelningen av programmet sparat på en VHS i något skåp hemma hos mor och far. Egentligen hade jag ansökt till programmet för att spela Rummel och Rabalder (som jag hade tränat på hemma), Loophole hade jag aldrig spelat tidigare.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Antingen när jag blev GM i sc2 eller första flip reset målet i ranked i Rocket Leauge.

Blev först i byn i mörka norrländska skogarna att klara ut Half-Life, blev sedd som en gud. Livet peakade som 14 åring kan man säga, gått utför sedan dess.

Medlem

Låg på #1 i Världen på en av "Sanctum TD" kartorna nån månad.

Klarade ut Killer Instinct på SNES på svåraste svårighetsgraden som 5åring för "jag gillade många stjärnor"

Är och var en av de bättre spelarna i Sverige på THPS, även om det inte är så många svenskar som spelar över lag haha.

Fick 101 kills och 1 death i Battlefield Bad Company 2 en gång och blev bannad för admin trodde jag hade aimbot.

Medlem

Måste nog ändå säga att den största bedriften är att jag lyckats behålla frugan trots frenetiskt klickande och knappande i diverse spel genom åren. Malenia i elden ring känns som en riktig mystant i jämförelse med en grinig och understimulerad sambo.

Skribent

Har skrivit det tidigare här och fattade nog inte riktigt hur stort det egentligen är. Men har klarat Mega Man 1 med bara bustern (för att jag var dum nog att inte veta om att det gick att byta vapen). Sen har jag insett att på senare tid att det är en rätt stor bedrift att klara Turtles 1 och Battletoads på NES.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

När jag äntligen lyckades klå Paradosk på DM6, hans hemkarta. Han var nog en av dom bättre danska spelarna.

Medlem

Destiny 1, ps4, fortsatte 21 matcher till på samma kort efter att ha gått flawless.

120 stjärnor super Mario 64 utan guide som 11-12 åring på 5 dar.

Medlem

Kommer ihåg känslan när jag klarade Labyrinth till Commodore 64 i herrens år 1986. Jagat det känslan enda sedans dess utan att lyckas.

Medlem

Sköt ner ett stridsflygplan från en helikopter med raketgevär i battlefield 4.

Medlem

När jag och min polare knäckte "Riddle of the Sphinx" på Atari 2600 tidigt 1980-tal. Spelet ansågs så svårt att företaget utlovade en belöning på $10.000 till den som klarade av det. Vi blev besvikna när vi såg i tidningen Joystick att nån nörd i USA redan hade hunnit före oss.

"Doom 2" och "Dark Forces" framkallade enorm glädje och jubel i pojkkammaren när man klarat av dem.

Att få Time-Lost Proto-Drake i "World of Warcraft" kändes som en stor seger. Det var väntan, väntan och evig väntan till plötsligt en tidig morgon en explosion av adrenalin när den dyker upp vid sämsta möjliga tillfälle (skulle ta 4-åringen til dagiset). Flyg, leta, slakta och loota. Mina händer skakade fortfarande på kvällen.

Medlem

Min LoL account är top 10 000 första accounts som gjordes och var guld season 1 vilket var top 2% av spelarbasen. Spelade för ett år sedan och var silver
Hade speedrun world record for Far Lone Sails (inte jätte stor spelarbas)

Medlem
Skrivet av Corewin:

Min LoL account är top 10 000 första accounts som gjordes och var guld season 1 vilket var top 2% av spelarbasen. Spelade för ett år sedan och var silver
Hade speedrun world record for Far Lone Sails (inte jätte stor spelarbas)

Hur ser man sånt? Hade varit kul. Jag signade upp på betan och alltid undrar om man kan se det någonstans.

Medlem
Skrivet av Corewin:

Min LoL account är top 10 000 första accounts som gjordes och var guld season 1 vilket var top 2% av spelarbasen. Spelade för ett år sedan och var silver
Hade speedrun world record for Far Lone Sails (inte jätte stor spelarbas)

Skrivet av Bobiri:

Hur ser man sånt? Hade varit kul. Jag signade upp på betan och alltid undrar om man kan se det någonstans.

Jag är också nyfiken! Finns det någonstans man kan se det? Har försökt hitta en sån funktion under flera år utan resultat.

Skapade mitt konto under 2009. Om jag inte minns helt fel kunde man gå in på sin profil då på hemsidan som fanns vid skapandet av sitt konto och på webbadressen stod det ett nummer tex leaugueoflegends.com/profile/8910, men jag osäker.

Har även fått info från Riot med statistik och uppgifter vilken min första champion jag köpte, första skin mm och annat kul. Men ingen info om konto #.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Fyller snart 37 och spelat sen jag var ca 6 år gammal. Det har blivit en del bedrifter under åren.

> 100% Super Mario World när man var yngre utan guide eller hjälp.
> Råkade köpa ett Dino Crisis till PS1 på italienska (under en semester med föräldrarna) men lyckades ändå ta mig igenom spelet.
> Sen jag blev tvingad av min vän att testa Dark Souls 1 blev jag kär i From Softwares spel och bestämt mig för att ta 100% (Platinum) i dem. Så lyckats hålla det uppe i Dark Souls 1-3, Bloodborne, Demon´s Souls Remake, Sekiro och Elden Ring.
> Har även blivit ombedd att klara alla sluten i Undertale av min sambo då det är hennes favoritspel. Var inte beredd på vad det innebar men sjukt stolt att lyckats klara det.
> Klara Killzone 2 på högsta svårighetsgraden (Elite). Sista striden var en mardröm.
> Minns att jag tog 100% i Metal Gear Solid 3 på PS2:an och sen likadant i Metal Gear Solid 4 (innan spelet uppdaterades med trophies tyvärr). Slet som fan med de där grodorna i 3:an och 4:an var riktigt svårt att klara utan att döda eller trigga en alert phase.
> När jag spelade Mass Effect 2 för första gången och utan guide eller hjälp fick...

...alla karaktärer att överleva suicide mission.

Det är väl sakerna jag kommer ihåg lite snabbt iaf som kändes riktigt bra. ^^


signatur

Twitch: DrevlinsQuestLog
YouTube: DrevlinsQuestLog
Twitter: drevlinql

Medlem

Banjo-Tooie på ”Xbox arcade” (eller vad det nu kallades). Varvade igenom 100%, kunde det utantill sen småbarnsben.

Hamnade på nån top 100 leaderboard under en period. Var ju lite spännande🙂

Medlem

Jag och tre polare körde en hel del 4on4 i WC3 när det var hett. En gång vann vi mot dem som låg tvåa i Europa.

Medlem

Har säkert en del achievements som är svåra att ta, och minns att jag tyckte det var coolt när jag var i 1v1 final i quakeworld på ett större lan i uppsala. Men det jag tänker mest på nu för tiden är alla galna grejer man lyckats med tillsammans med sina vänner i Sea of Thieves, speciellt minns jag när vi sänkte två olika skepp på helt olika platser samtidigt, ena var 2 polare som lyckades manövrera en galleon trots att man ska vara 4st, samtidigt hade jag och en annan kompis gömt oss på ett annat skepp som vi sänkte med en krutdurk 😎 🏴‍☠️. Sen måste jag ju nämna att jag fick det legendariska vapnet Ateish i classic WoW (finns typ 2 legendariska vapen i vanilla).

Medlem

Commodore 64, Defender of the crown.
Förmodligen stoltaste ögonblicket när det klarades första gången.

Medlem

Jag var som tonåring topp100 i världen på Age of Empires 2 som är ett av mina absoluta favoritspel någonsin! Var även på toppnivå i CS i många år, där jag i stort sett alltid fullständigt slaktade allt och alla med extrema marginaler. Fast ja, detta var ju mer än halva livet sedan nu


signatur

//monster

Medlem

Först i Europa att döda Onyxia och en del bossar i Molten Core. Blev även den bäst gearade druiden i Europa en stund.

Inaktiv

Rankad top 10 på Wreckfest. Rankad top 500 Overwatch. Rankad top 1000 Black ops 2

Medlem

Lyckades till slut klara "I wanna be the guy"-originalet: https://iwbtg.kayin.moe/downloads.html

Det var svårt.

Annars brukar jag inte snöa in tillräckligt hårt på något för att ta mig till den punkten då jag skulle vara stolt över insatsen

Medlem

Jag blev bäste Svensk i karriär läget i F1 2017

Kom på plats 96 av ca 200.000 spelare
https://youtu.be/uYxM4ALF0H8?t=43

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Har skrivit det tidigare här och fattade nog inte riktigt hur stort det egentligen är. Men har klarat Mega Man 1 med bara bustern (för att jag var dum nog att inte veta om att det gick att byta vapen). Sen har jag insett att på senare tid att det är en rätt stor bedrift att klara Turtles 1 och Battletoads på NES.

There are many Buster-only runs of classic Mega Man games, but you shouldn't take the expression literally. What a "Buster-only" run generally means is "using the Buster unless you are forced to use special weapons or utilities". Most games force you to use something different from the Buster in a few sections. So for instance in a MM1 buster-only run you will have to use the Magnet Beam in Wily 1, in MM2 you will have to use Crash Bomber against Boobeam Trap and Bubble Lead against the Alien...

Skriv svar