Avowed har ungefär samma storlek som The Outer Worlds

Robot
Avowed har ungefär samma storlek som The Outer Worlds

Alltså sammankopplade områden snarare än en helöppen spelvärld

#Avowed, #Obsidian-entertainment


Medlem

Besvikelsen är påtaglig. Varför kunde de inte bara gjort ett nytt pillars of eternity?

Medlem

Det bästa av två världar. Mera Pillars of Eternity, men nu med en vettig kamera. Synd att det inte var en mera öppen värld, men man får ta det som bjuds.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

saxar det ja skrev i någon nyhet här innan:

Varit extremt taggad på att se mer av Avowed, något som tyvärr fick sig en rejäl törn vid senaste show caset. Hoppades på att de skulle ljusna något nu men tyvärr gick det om något snarare back ytterligare ett steg.

Att de jämför sig med Outer Worlds (som jag inte fastnade speciellt mycket för), får mig att tänka att detta blir för The elder scrolls vad The outer worlds blev för Fallout. För mig allt för begränsat och lågbudget på ett sätt som negativt påverkade upplevelsen. Hoppas jag har fel, det kan såklart fortfarande bli bra!... det kan fortfarande bli bra...

Medlem

Låter utmärkt. Outer Worlds var riktigt kul, och alldeles lagom stort.

Medlem

Jag är riktigt taggad! Känner dock "meh" över att det inte är full open world, hade gärna sett ett spel i storlek med Skyrim typ.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Låter utmärkt. Outer Worlds var riktigt kul, och alldeles lagom stort.

Håller med till viss del, men tycker OW var lite för litet/kort.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Attans jag gillade OW men världen var för liten även om jag gillade städernas storlek, vill ha mer att utforska.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Besvikelsen är påtaglig. Varför kunde de inte bara gjort ett nytt pillars of eternity?

Gissningsvis för att det sålde så pass dåligt att det inte är motiverat :/ detta enligt utsago från dem själva för nått år sen.

Redaktör
Ponny

När de visade detta i söndags satt jag och tänkte: "Hoppas det inte är Avowed, hoppas det inte är Avowed... det ÄR Awoved!?" Ser så glättigt ut, fjärran från den där mystiken i första teasern. Kan fortfarande bli bra, men har skruvat ner förväntningarna.


signatur

En Bamseponny av folket

The Outer Worlds var en riktig besvikelse, så det låter ju inte jättehoppfullt när de jämför sig med det.


signatur

Viam inveniam aut faciam

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av hannes.theorell:

The Outer Worlds var en riktig besvikelse, så det låter ju inte jättehoppfullt när de jämför sig med det.

Nej, det var väl lite vad jag tänkte med. Pillars of Eternity 2 var, en absurd och kort huvudstory åsido, riktigt bra medan jag aldrig ens orkade ta mig igenom The Outer Worlds. Men det sistnämnda sålde säkerligen betydligt bättre, så tyvärr förvånar det inte om det är därifrån man primärt hämtar inspiration.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

The Outer Worlds var en riktig besvikelse, så det låter ju inte jättehoppfullt när de jämför sig med det.

Ser att jag inte är ensam om att tycka så.
Har inget direkt emot en mer humoristisk inriktning i spel, men kändes inte lyckat i outer worldss, var mest bara flams och trams och alldeles för litet spel.

Medlem

Litet, med andra ord? Det var synd. Lirade Outer Worlds för fullt när det helt plötsligt tog slut i vad som kändes som ”mitt i spelet”. Fanns inte mycket att utforska heller i jämförelse med Fallout New Vegas.

1
Skriv svar