Starfields systemkrav släppta – kräver 125 GB lagring

Medlem
Skrivet av Mirage:

Herrejävlar, dags att uppgradera snart. Sitter ju fan på minimum specs nuförtiden...

Haha jag känner lite likadant. Mitt 1080 Ti börjar bli gammalt.


signatur

PSN: OAKTHYR

Geeks Gaming
Skrivet av FRULZ:

"Svinbilligt" är det när SSD-enheter är billigare än mekaniska hårddiskar, så de kan ersätta all slags lagring utan att orsaka svidande sår i plånboken.

För ca: 2200 kr får du idag 8 TB mekaniskt, men enbart 2 TB knäpptyst lagring... Dagen jag kan ersätta mina mekaniska 16- och 8 TB-diskar med SSD:er under 4K SEK är en bra jävla dag.

Billigaste mekaniska på inet 599kr 1tb
https://www.inet.se/produkt/4300255/seagate-barracuda-desktop...

Nvme 1tb 599kr med mer än 10x skriv och läs hastighet.
https://www.inet.se/produkt/4305460/kingston-nv2-m-2-nvme-gen...

Och då är de inte den billigaste 1tb som finns.

Ja mekanisk är fortfarande billigare när det gäller extremt mycket större lagring. Men med tanke på att min nvme som är samma som jag länka kosta ca 1500kr när jag köpte dom så jo. Dom är svin billiga nu.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ja, nej, 1 TB rymmer inte särskilt mycket porr.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

NEEEEEEEJJJ...... Perkele, min PC är för gammal. Shit, trodde aldrig ett Bethesda spel skulle bräcka min dator som ändå är gammal.
Kör med ett GTX 1070 kort (kräver GTX 1070 Ti). Kör med intel 6700K (kräver 6800k).

Sedan har jag 32Gb RAM, SSD, Win 10. Vad tror ni, kan jag lira detta spel eller?...

Jag är ganska säker på att du kommer kunna spela det på din dator.

Medlem

Uppgraderade nyligen till ett 6800XT kort och en Ryzen i 7-serien. Ska bli spännande att se hur det kommer prestera i 1440p!


signatur

Ryzen 5 7600X | Powercolor Radeon RX 6800XT | 32 GB Kingston DDR5 Fury Beast

Medlem

Jag klarar inte ens minimum spec med min gamla i7-7700k. Får ta tag i uppgraderingen jag planerat ett tag.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Har en WD på 80gb som är delad så att OS och program tar 20GB och sedan har jag 60 kvar till spel, där Caesar 3 tar 562MB, Theme Hospital 15MB, Doom med sjuttioelva moddar tar dock 165MB...

Theme hospital, nu snackar vi!


signatur

Hurt people hurt people

Medlem
Skrivet av jontebula:

Annars kör du bara i Xcloud så slipper du uppgradera 👍🏻❤️

Jo… Men du får ju streama i 30 fps då istället… Är ju, på sin höjd, Series X-versionen som streamas. 60 fps-streaming kan fungera hyfsat beroende på streamingtjänst/uppkoppling/hur nådiga gudarna är för stunden. Men 30 fps via streaming? Nej tack.
Hade det varit typ Xcom 2, som är turbaserat. Jo men absolut. Men i ett spel som Starfield i 30 fps via streaming så lär inte strider blir värst roliga 😅

Men. Det ska nämnas att det är bra att Xcloud finns för de som t.ex inte har råd att köpa en konsol eller bygga ny dator. Däremot är det väl få som har Gamepass och INTE redan äger en Series S/X eller PC?

Själv använder jag faktiskt Xcloud ibland på nattpass på jobbet. Lirar vissa spel på telefonen med hållare och kontroll. Funkar fint med spel som inte kräver bra respons (som typ Midnight Suns).

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Skyrim är väl inte färdigt än? Finns buggar kvar.

Du skämtar? För det är typ så. Spelat bort både en och en annan timme i det men tröttnar alltid då det känns ofärdigt vilket jag ser som ett större problem än buggarna.

De verkar nöja sig med att spelen typ rullar.

Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Du skämtar? För det är typ så. Spelat bort både en och en annan timme i det men tröttnar alltid då det känns ofärdigt vilket jag ser som ett större problem än buggarna.

De verkar nöja sig med att spelen typ rullar.

Nej, tycker man inte att det är färdigt vid release pga buggar så lär det inte heller vara färdigt när du köper det. Inget skämt.

Själv har jag plöjt ner hundratal timmar i mästerverken, buggar till trots.

Medlem

Spelet lär fungera även för lite lägre specs.
För att ta ett exempel här är Jedi survivor med dator lägre än minimum specs.
fortfarande bättre performance än konsol ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar