Allt från söndagens Starfield Direct-show

Geeks Gaming

Ser en del om NMS 2.0, inte mig emot! Har drömt om en korsning mellan Fallout/TES och NMS så det ser ju definitivt intressant ut.

Ja, ansiktena på folk är verkligen ”bethesda” men samtidigt så ser jag hellre att man sparar krutet där och lägger det på annat godis som miljöerna, vilket ser lite bättre ut än vad jag förväntade mig.

Gillar ”NASA-punk” estetiken så mjo, ganska hög pepp för mig även om jag är lite orolig att själva flygandet inte kommer ge så mycket. Ville se lite mer från just det så det inte bara blir något tråkigt ”punkt A till B” fast travel.

Adoring fan är tillbaka….kul…

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Adoring fan är tillbaka….kul…

Ja det var en kul nick till Elder Scrolls. Jag kommer nog att hitta en plats för honom i rymden med 😁

Medlem

Kommer nog bli det bästa RPG-spelet på länge. Ser helt otroligt ut.

Medlem

De senaste åren har man minst sagt blivit utbränd på besvikna spel släpp.
På så vis har man utvecklat tjock hud gällande hype, och snarare blivit väldigt skeptiskt till allt...

Med det sagt... I failed...

Jag har ALDRIG varit så hypad för ett spel tidigare. Allt de visade såg fantasiskt ut (med milt undantag mot rymd strider, ett segment i början fick det att se stelt ut, men senare såg det bra ut?)!
Gameplay ser annars verkligen ut att vara där till 100%!

Även om det släpps med prestandaproblem kommer jag nog vara nöjd så länge det går att spela spelet. Funderar även på en preorder av collectors edition. Vilket är ironiskt då sist jag gjorde en preorder av collectors edition var Skyrim ...

Ja jag vet, fet motsägelse mot inledande kommentaren! Men jag bryr mig inte en sekund xD

Medlem

Njae ganska ljummen show för egen del. Hoppades ju på ett måstespel som skulle tvinga på mig ett Xbox-köp men icke. Var ett spel som fångade mig dock och det var Don't Nods nästa som jag inte ens kunde läsa vad det hette pg.a katastrofalt konstigt typsnitt^^. Efter googling fick jag dock reda på att det hette Jusant. Såg ut som en magisk blandning av Rime och The last guardian så det kommer jag definitivt hålla koll på. Kommer ju tydligen till PS5 också så det blir nog ingen Xbox i år heller..

Sorry, missade att det var "allt om Starfield Direct-tråden" ^^.

Medlem

Wow! Riktigt positivt överraskad! Starfield har seglat upp som ett av de spel som jag ser mest fram emot. Rejält hypad!

En kombination av No Man's Sky och Mass Effect - precis vad jag vill ha! ❤️

Medlem

Ser grymt bra ut, förrutom karaktärerna som ser typiskt "Bethesdiga" ut. Det här kommer man förlora många hundra timmar av sitt liv på.

Avstängd

Jämfört med Sonny så var ju detta en kanonshow. Nästan varje spel man visade såg intressant ut.

M$ kan få ett riktigt bra 2024.

eld
Medlem

De bekräftade att om man slår ut systemen på ett skepp, bordar det så tar man över det,

Så det blir ens eget skepp, man kan ha flera!

Medlem

Starfield färdig att spela på pc då nångång 2024?
Hoppas på vr support / mod


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mycket gnäll här, jag blev iallafall ännu mer hypad på Starfield!

Medlem
Skrivet av eld:

De bekräftade att om man slår ut systemen på ett skepp, bordar det så tar man över det,

Så det blir ens eget skepp, man kan ha flera!

Låter ju jäkligt najs!

Inaktiv

Rymden och allt är helt ointressant för mig. Men jävlar detta spelet ser helt otroligt ut på alla sätt. Kommer garanterat sätta tänderna i detta när det kommer.

Men mest taggad är jag inför Forza. Alla år av väntan…äntligen.

Oktober bli en tuff månad annars. Forza, Cities Skyline 2, Alan Wake 2 och Assassins Creed Mirage. Fan att man måste jobba och allt.

eld
Medlem
Skrivet av Ribcage:

Låter ju jäkligt najs!

Verkar även vara en hel del friendly encounters där man pratar med skepp, får lov att docka och sen går ombord och träffar personerna direkt.

Samt all potential för att vara pirat!

Medlem

Vet vi när man kan troligtvis förboka collectors edition?

Medlem

Hur kan man inte vara intresserad av detta spel?????????

Moderator | Testpilot
Skrivet av Proximately:

Försökte svara att det liknade No Man's Sky på Twitch, blev 5 minuter timeout. Använde inga hårda ord, lade bara till att narrativt sett lär det vara bättre men... that was weird.

Vill dock förtydliga och säga att spelet ser intressant ut. Inte helt såld än men håller tummarna.

Jag djupdyker i det. Såvitt jag vet drog vi/jag endast en timeout och det var någon som började gnälla att saker var woke helt från ingenstans och bara var dryg

EDIT: Aha Twitch? Vi är på Youtube så då var det inte oss du talade om då Ber om ursäkt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Jag har varit måttligt intresserad av Starfield hittills. Men min pepp gick upp. Det finns mängder med positiva saker jag ser fram emot. Och några besvikelser. Men överlag ser jag fram emot 6 september.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av eld:

Verkar även vara en hel del friendly encounters där man pratar med skepp, får lov att docka och sen går ombord och träffar personerna direkt.

Samt all potential för att vara pirat!

Då vågar jag inte ens tänka på alla moddar som kommer att släppas de närmsta åren.

Näe ser väldigt mycket fram emot detta. Att spela till Elder Scrolls 6 😁

Medlem

var kan man köpa Starfield Constellation Edition vill ha den


signatur

Hail to the king, Baby!

Medlem

För egen del såg det inte speciellt imponerande ut gameplaymässigt. Jag älskar rymdspel samt RPGs men den här kombinationen såg väldigt seg, stel och repetitiv ut.

Jag kommer spela det. Men det blir nog på rea eller som backlogg någon gång nästa år om inget förändras. Vi får se hur det ser ut ett par månader efter släpp när smekmånaden för det här överhypade spelet är över och man kan få en lite mer nyanserad bild av om det är värt det.

Medlem

Oj så mycket bättre detta var än det vi såg senast!

Sure, ansiktsanimationerna är fortfarande Bethesda-stela men annars så känns det här riktigt spännande nu! Gillade hur det faktiskt verkar som att man kommer kunna hitta saker av intresse även på "döda" planeter och ror de nu detta i hamn även tekniskt så sitter vi nog där med ett nytt "Skyrim".

Pepp!

Medlem
Skrivet av Proximately:

Försökte svara att det liknade No Man's Sky på Twitch, blev 5 minuter timeout. Använde inga hårda ord, lade bara till att narrativt sett lär det vara bättre men... that was weird.

Vill dock förtydliga och säga att spelet ser intressant ut. Inte helt såld än men håller tummarna.

twitch?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Såg ut som ett Bethesda spel på gott och ont.

Medlem

Ja jävlar. Kollade videon nu i efterhand. Det här ser ut att bli mitt game of The generation. Älskade precis allt de visade, min hype mätare går inte högre än så här! Kul med adoring fan också, vi vet alla hur det brukade sluta för honom 😅

Medlem

Såja då var Starfield LE handkontrollen beställd.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Twitch. De streamade där.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Såja då var Starfield LE handkontrollen beställd.

Var? Villhöver en också!

Medlem

Alltså trodde faktiskt att det skulle se bättre ut än såhär, men bara fallout i rymdskrud rent grafiskt samt de kassa animationerna osv. Såg ju ut som en påse skit det mesta.. Lever Bethesta i någon form av förnekelse och ser inte vad se själva gör?? Så sjukt skumt.

Medlem

Är så jäkla taggad! Ser riktigt jävla bra ut! Bättre än väntat.

Skriv svar