Robot
Medlem

Sam Lake som skriver ett film manus och Tuomas holopainen ( Nightwish, exempel Greatest show on earth), som skriver musiken måste ju vara en match made in heaven.

QB är ju otroligt ambitiöst för en liten studio och otroligt undervärderat, men deras svagaste titel.
Väntar på AW2 och Max Payne 1 och 2 I förhoppningsvis Northlight Engine

Medlem

Vad skulle twin peaks gå på då ?

Medlem

Som jag har hoppats och längtat i alla år. Nu är det inte länge kvar


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Marackez:

Vad skulle twin peaks gå på då ?

Bra fråga. Definitivt droger, men kanske färre droger helt enkelt?


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Jag hoppas på lite mer Twin Peaks. Tyckte ettan hade stämning o känsla från Twin Peaks men var för dålig på att utnyttja den. Mer atmosfär och kanske rent av alla bitar där man får känna in stämning o det runt om i tvåan tack 🙂

"Striderna ska vara förra men betyda mer" känns väldigt lovande förövrigt.

Medlem

Ska bli bli jäkligt intressant och se vad det blir av detta. Är lite skeptisk till hoppande mellan karaktärer, men vi får väl se, kanske blir bra.

Twin Peaks är Twin Peaks på droger redan, förövrigt. ;P (På ett väldigt bra vis då) Hade varit kul om David Lynch hade skrivit någon del eller karaktär i Alan Wake 2.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Mycket bra förtitt. Blev hypad!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Woo! Så taggad!

Medlem

Twin Peaks var redan på droger, så då snackar vi alltså om ganska hårda sådana för Alan Wake 2. Can't wait!

Medlem

Hoppas det kommer till steam någon dag.

FM-guru
F.d. Sisyr

En grej jag gärna tillägger som jag inte fick med i förhandstitten är att spelet är indelat i fyra primära "hubbar". Bright Falls, Watery, Cauldron Lake och så förstås The Dark Place. Alla dessa börjar som mindre ställen och expanderar efter hand när man låser upp nya delar av områdena genom att ta sig framåt i storyn. Typiskt för genren, såklart.

Finns säkert mer jag inte fick plats med också. Inte minst då jag utöver att kika på demon fick lov att intervjua Sam Lake själv i 20 minuter, och även Kyle Rowley (game director) och Molly Maloney (senior narrative designer). Fråga gärna om ni undrar över något; en del kan jag förhoppningsvis svara på.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Freakon:

Mycket bra förtitt. Blev hypad!

Tack tack!

Skrivet av Marackez:

Vad skulle twin peaks gå på då ?

Skrivet av beersgarden:

Bra fråga. Definitivt droger, men kanske färre droger helt enkelt?

Skrivet av Fezk:

Twin Peaks är Twin Peaks på droger redan, förövrigt. ;P

Skrivet av Kyraal:

Twin Peaks var redan på droger, så då snackar vi alltså om ganska hårda sådana för Alan Wake 2. Can't wait!

Jag skrev faktiskt ursprungligen att det var som "Twin Peaks på badsalt", men blev nedröstad. Poängen var hur som helst att det är äckligare, skitigare förmodligen ännu galnare och givetvis våldsammare.

Medlem

Fasen asså det här spelet klättrar upp från ingenstans och hamnar på listan av spel jag är supertaggad på 0.O

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fezk:

Ska bli bli jäkligt intressant och se vad det blir av detta. Är lite skeptisk till hoppande mellan karaktärer, men vi får väl se, kanske blir bra.

Hade varit kul om David Lynch hade skrivit någon del eller karaktär i Alan Wake 2.

Jag frågade om hoppandet mellan karaktärer. Specifikt hur det påverkar spelarens upplevelse - om det blir ryckigt eller påverkar narrativet negativt. Både Sam Lake och Molly Maloney ville vara noga med att försäkra att så inte var fallet, utan att hela spelet är konstruerat från botten upp med det i åtanke. Tvärtom uppmuntras man att spela igenom spelet fler än en gång då ordningen man tar sig an uppdrag påverkar upplevelsen. Sen ville de inte gå in på mycket fler detaljer än så.

Sam Lake nämnde f.ö. just David Lynch som en stor inspirationsskälla och att han gillar det mesta den mannen gjort (personligen slår jag ett slag för Inland Empire).

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Tack tack!

Jag skrev faktiskt ursprungligen att det var som "Twin Peaks på badsalt", men blev nedröstad. Poängen var hur som helst att det är äckligare, skitigare förmodligen ännu galnare och givetvis våldsammare.

Okej då förstår jag alan är mer utav rak misär i en psykos av våld och ångest där twin peaks mest kan liknas vid en underlig tripp.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Jag frågade om hoppandet mellan karaktärer. Specifikt hur det påverkar spelarens upplevelse - om det blir ryckigt eller påverkar narrativet negativt. Både Sam Lake och Molly Maloney ville vara noga med att försäkra att så inte var fallet, utan att hela spelet är konstruerat från botten upp med det i åtanke. Tvärtom uppmuntras man att spela igenom spelet fler än en gång då ordningen man tar sig an uppdrag påverkar upplevelsen. Sen ville de inte gå in på mycket fler detaljer än så.

Sam Lake nämnde f.ö. just David Lynch som en stor inspirationsskälla och att han gillar det mesta den mannen gjort (personligen slår jag ett slag för Inland Empire).

Ah där ser man. Det låter ju bra åtminstone, men skepticismen finns där ändå tills jag själv har spelat ut spelet hehe.

Ja Lynch-inspirationen kunde man gissat på, kul ändå att han nämner det! Vi behöver fler Lynch-inspirerade spel.

Inland Empire är på den stora/eviga tittarlistan , en av tre Lynch-filmer jag inte sett ännu.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Taggad! Remedy gör riktigt bra grejer!

Skrivet av Mikael Berg:

En grej jag gärna tillägger som jag inte fick med i förhandstitten är att spelet är indelat i fyra primära "hubbar". Bright Falls, Watery, Cauldron Lake och så förstås The Dark Place. Alla dessa börjar som mindre ställen och expanderar efter hand när man låser upp nya delar av områdena genom att ta sig framåt i storyn. Typiskt för genren, såklart.

Finns säkert mer jag inte fick plats med också. Inte minst då jag utöver att kika på demon fick lov att intervjua Sam Lake själv i 20 minuter, och även Kyle Rowley (game director) och Molly Maloney (senior narrative designer). Fråga gärna om ni undrar över något; en del kan jag förhoppningsvis svara på.

Fick du reda på om det är möjligt att uppgradera vapnen ungefär som i Resident Evil 4 eller The Last of Us Part 2?

Medlem

Tyckte gejmplejjet såg jävligt typ generiskt horror ut.

Första Alan Wake var redan "Twin Peaks på droger" (sen var ifs Twin Peaks själv på minst ett par rätt tunga droger)

Jag vet inte, vart besviken av det jag sett... Såg typ ut som Alan Wake, fast mycket mer typ generiskt Resident Evil-igt
Dom lär väl kanske sätta det på detaljerna, ist. Dom brukar ju kunna göra det på Rämmedy.


signatur

subterranean homesick alien

It's not a lake, it's an ocean

Det är intressant att se hur olikt detta är den uppföljare som Remedy en gång arbetade på. Det såg ut som en rak uppföljare med något utvecklat gameplay. Jag hade älskat det spelet också, förmodligen, men det vi nu får känns som ett mer ambitiöst projekt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean

Det som mer än något annat gjorde att jag fastnade för Alan Wake var atmosfären. Remedy hade skapat en fantastisk värld där jag bara ville stanna kvar. Semesteridyll på dagen, mardröm på natten. Lägg därtill ett underbart soundtrack (jag hoppas de lyckas lika bra denna gång, de får gärna återanvända några stycken) och härligt kufiga karaktärer som man gillade direkt. Striderna var den enda svagheten i Alan Wake, men detta har de haft god tid på sig att utveckla och vi har sett prov på det i både Quantum Break och Control.

Pepp!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har någon TV-serie någonsin gått på mer droger än tredje säsongen av Twin Peaks?

Geeks Gaming
Skrivet av Margy:

Har någon TV-serie någonsin gått på mer droger än tredje säsongen av Twin Peaks?

Haha tveksamt! Underbar serie, snacka om Lynch-stämning ❤️❤️

Ser fram emot AW2, tror det kan bli riktigt riktigt bra om man håller kvar i friheten att spela karaktärerna som man vill

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

En grej jag gärna tillägger som jag inte fick med i förhandstitten är att spelet är indelat i fyra primära "hubbar". Bright Falls, Watery, Cauldron Lake och så förstås The Dark Place. Alla dessa börjar som mindre ställen och expanderar efter hand när man låser upp nya delar av områdena genom att ta sig framåt i storyn. Typiskt för genren, såklart.

Finns säkert mer jag inte fick plats med också. Inte minst då jag utöver att kika på demon fick lov att intervjua Sam Lake själv i 20 minuter, och även Kyle Rowley (game director) och Molly Maloney (senior narrative designer). Fråga gärna om ni undrar över något; en del kan jag förhoppningsvis svara på.

När får ni ge ut intervjun ?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Fick du reda på om det är möjligt att uppgradera vapnen ungefär som i Resident Evil 4 eller The Last of Us Part 2?

Ja, det ska gå att uppgradera vapnen. Exakt hur detta går till och vad man kan göra vet jag dock inte. Sen har ju Saga och Alan sina egna inventorys och olika uppsättningar vapen. Gissningsvis kommer Sagas vara mer realistiska (i demon fick vi se hennes egna pistol samt en hagelbrakare hon hittade) medan Alan som ju inte ens befinner sig i verkligheten kanske får mer fantasifulla saker. Men nu spekulerar jag fritt.

Skrivet av Ruffles:

Det som mer än något annat gjorde att jag fastnade för Alan Wake var atmosfären. Remedy hade skapat en fantastisk värld där jag bara ville stanna kvar. Semesteridyll på dagen, mardröm på natten. Lägg därtill ett underbart soundtrack (jag hoppas de lyckas lika bra denna gång, de får gärna återanvända några stycken) och härligt kufiga karaktärer som man gillade direkt. Striderna var den enda svagheten i Alan Wake, men detta har de haft god tid på sig att utveckla och vi har sett prov på det i både Quantum Break och Control.

Pepp!

Apropå musiken så sa Sam Lake att han är väldigt stolt över vad man gjort med musiken, och att den inte bara kommer användas som soundtrack utan även på mer experimentella sätt, inklusive storytelling. Mer än så fick han inte säga om det, än.

Det gällde f.ö. inte bara musiken, utan han pratade om att man ville arbeta in andra medium i spel över huvud taget. Det har man ju förstås jobbat med tidigare också, inte minst film/TV. Men det ska vara mer sådant än någonsin tidigare och allt "draget till sin spets", enligt Lake.

Skrivet av Iceman88:

När får ni ge ut intervjun ?

Det har inte varit tal om att lägga upp den alls - FZ:s läsare brukar inte lockas så värst av intervjuer. Men han var väldigt tacksam att intervjua i alla fall; glad och oerhört taggad på att få berätta om Alan Wake 2 (slumpen gjorde att jag var den andra personen ö.h.t från pressen han fick prata relativt fritt om spelet med).

Medlem
Skrivet av Swayer:

Hoppas det kommer till steam någon dag.

Tålamod är nog nyckelordet. Väntar jag med.

Skrivet av lyrael:

Taggad! Remedy gör riktigt bra grejer!

Hög lägstanivå på deras alster!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Synd att det bara kommer digitalt och inte fysiskt

Medlem

Vågade du fråga om eventuell framtida fysisk release?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Pretorian24:

Vågade du fråga om eventuell framtida fysisk release?

PR-ledaren inledde med att säga att de redan hade sagt allt de kommer att säga om just den frågan för närvarande. Det var det enda vi på förhand uttryckligen undbads att fråga om.

12
Skriv svar