Första Diablo IV-karaktären som når level 100 på hardcore död – på dråpligast möjliga vis

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Man är inte ansvarslös om man har jobb.

Sen om man får gjort det på 4, 20 eller 40 timmar spelar inte så stor roll. Det viktiga är om man tillför något snarare än snyltar.

Man är inte heller ansvarslös om man är sjuk. Då är man sjuk.

Man behöver va frisk och medvetet undvika ansvar för att bli ansvarslös.

Förstår inte vad du vill försöka berätta.
Att det är dåligt att en person spelat 82 timmar på 6 dagar?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Förstår inte vad du vill försöka berätta.
Att det är dåligt att en person spelat 82 timmar på 6 dagar?

Jag tror nog han är bitter och avundsjuk för att han har både jobb samt familj, och därför inte har tid över till spel.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Klart man kan, men min poäng är att han sannolikt inte är en person som bär mycket ansvar på sina axlar. En hyfsat ansvarlös person. En snyltare, en freeloader, en hikkokomori och miljoner andra begrepp. Förutsatt att han är frisk för övrigt.

Han saknar sannolikt:
- Jobb (ofta 40 timmar/vecka med ansvar)
- Familj beroende på hur små barnen är, men minst 20 timmar/vecka
- Hushållssysslor (har väl alla utom småbarn, sjuka och bortskämda?)
- Andra ansvar på fritiden (djur, släktingar, förening, idrott)

Sen fyller han tomrummet med spel och andra självtillfredställande sysslor. Vilket då kan förklara varför han har så mycket tid.

Om man inte vill ha familj då??
Alla vill inte ha barn eller gifta sig, gammalt tänk att de måste va ett måste i livet kan jag tycka.
Samtidigt hushållsysslor behöver inte ta hela dagar att göra och han jobbar antagligen med streaming vilket i sig är mer än att "spela datorspel hela dagarna", Streamers/youtubers har väldigt mycket mer timmar på sitt jobb än många tror för att hålla sigsjälva populära.

Sen förening och idrott är inget man måste ha i livet, djur, kanske är allergisk?
Känns som en väldigt konstigt kommentar överlag att man måste va en snyltare eller freeloader eller " mamma betalar" för han spelat mycket på kort tid.

Geeks Gaming
Skrivet av Hanzo:

Klart man kan, men min poäng är att han sannolikt inte är en person som bär mycket ansvar på sina axlar. En hyfsat ansvarlös person. En snyltare, en freeloader, en hikkokomori och miljoner andra begrepp. Förutsatt att han är frisk för övrigt.

Han saknar sannolikt:
- Jobb (ofta 40 timmar/vecka med ansvar)
- Familj beroende på hur små barnen är, men minst 20 timmar/vecka
- Hushållssysslor (har väl alla utom småbarn, sjuka och bortskämda?)
- Andra ansvar på fritiden (djur, släktingar, förening, idrott)

Sen fyller han tomrummet med spel och andra självtillfredställande sysslor. Vilket då kan förklara varför han har så mycket tid.

Märkligt, du vet ju mycket väl att folk kan jobba med streaming.
Detta är ju en ”push” han gör för att få in subs, views och donationer. Tror nog detta gett honom mer än något random 40h/vecka jobb

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Haha! Hardcoredödsfall är den bästa underhållningsformen på Internet just nu. Finns hur många som helst från Classic WoW också.

Jo, fast att få ett dödsfall för att kopplingen tappas... Det är ju tragiskt.

Medlem
Skrivet av whoo:

Haha ja det var ju exakt det här jag sa, kul med hardcore i ett always-online-spel
Skulle snarare säga att det är jäkligt bra att ha kört 82 timmar utan en disconnect eller problem.

Jag har fått 3 st frysningar där jag varit tvungen att starta om spelet på PS5 hittils, level 42 nu.

Spelar också på PS5 å spelet har fryst 2 gånger för mig.
Bilden fryser men musiken fortsätter som vanligt, samma för dig? I övrigt ett buggfritt spel än så länge.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Klart man kan, men min poäng är att han sannolikt inte är en person som bär mycket ansvar på sina axlar. En hyfsat ansvarlös person. En snyltare, en freeloader, en hikkokomori och miljoner andra begrepp. Förutsatt att han är frisk för övrigt.

Han saknar sannolikt:
- Jobb (ofta 40 timmar/vecka med ansvar)
- Familj beroende på hur små barnen är, men minst 20 timmar/vecka
- Hushållssysslor (har väl alla utom småbarn, sjuka och bortskämda?)
- Andra ansvar på fritiden (djur, släktingar, förening, idrott)

Sen fyller han tomrummet med spel och andra självtillfredställande sysslor. Vilket då kan förklara varför han har så mycket tid.

Detta var nog ett av de mer fördomsfulla inlägg jag läst på senaste. Jag vet inte var sannolikheten kommer in i sammanhanget, men vet inte om streamers har det så glamoröst och slipper ansvar mer än andra (snarare tvärt om).
Att sitta och nöta samma spel timme ut och timme in, måste vara nära till döden. Hen kan hållas sig lycklig ett tag när en ny titel kommer ut och det inte är helt sönderspelat. Så vidare du inte är en influenser så misstänker jag du har svårt att ta ut ledigheter också; en av de få streamers jag tittar på menade att hen inte vågade ta långa avbrott, för man tappar många tittare. En som jag följde mer kontinuerligt, avslutade sin streaming karriär för ett mer "vanligt" jobb, då hen inte orkade med stressen mer. Denna hade runt 1000 subs i månaden, så hade rätt bra inkomst.

Min egen situation:
- Jobb Skiftjobb, 34h snittar man i veckan. Ansvarslöst!
- Familj Barn saknas. Ansvarslöst!
- Hushållssysslor Robotdammsugare, tvättmaskin, diskmaskin. Ansvarslöst!
- Andra ansvar Gitarr, släkting, Dator, hus Ansvarslöst!

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Detta var nog ett av de mer fördomsfulla inlägg jag läst på senaste. jag vet inte var sannolikheten kommer in i sammanhanget, men vet inte om streamers har det så glamoröst och slipper ansvar mer än andra (snarare tvärt om).
Att sitta och nöta samma spel timme ut och timme in, måste vara nära till döden. Hen kan hållas sig lycklig ett tag när en ny titel kommer ut och det inte är helt sönderspelat. Så vidare du inte är en influenser så misstänker jag du har svårt att ta ut ledigheter också; en av de få streamers jag tittar på menade att hen inte vågade ta långa avbrott, för man tappar mycket tittare. En som jag följde mer kontinuerligt, avslutade sin streaming carier för ett mer "vanligt" jobb, då hen inte orkade med stressen mer. Denna hade runt 1000 subs i månaden, så hade rätt bra inkomst.

Min egen situation:
- Jobb Skiftjobb, 34h snittar man i veckan. Ansvarslöst!
- Familj Barn saknas. Ansvarslöst!
- Hushållssysslor Robotdammsugare, tvättmaskin, diskmaskin. Ansvarslöst!
- Andra ansvar Gitarr, släkting, Dator, hus Ansvarslöst!

hahaha, du borde be FZ lägga in en titel på ditt nick "Ansvarslös människa".
Å andra sidan så skulle väl 90% av alla FZ:are kvalificera sig som ansvarslös om man går på Hanzos kriterier. ;P

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Inte svårt när mamma betalar.

Jag har svårt att tro att han jobbar och har familj.

Alla kan ju inte jobba och det betyder inte att föräldrarna betalar lol.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Jävlar jag läste inte ordentligt och trodde personen bakom hade gått bort! Tur det inte var så, det är ju inte direkt hälsosamt att nöta så många timmar om dygnet.

Medlem
Skrivet av mttbolle:

Jag tror nog han är bitter och avundsjuk för att han har både jobb samt familj, och därför inte har tid över till spel.

Ja är väl så

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Detta var nog ett av de mer fördomsfulla inlägg jag läst på senaste. jag vet inte var sannolikheten kommer in i sammanhanget, men vet inte om streamers har det så glamoröst och slipper ansvar mer än andra (snarare tvärt om).
Att sitta och nöta samma spel timme ut och timme in, måste vara nära till döden. Hen kan hållas sig lycklig ett tag när en ny titel kommer ut och det inte är helt sönderspelat. Så vidare du inte är en influenser så misstänker jag du har svårt att ta ut ledigheter också; en av de få streamers jag tittar på menade att hen inte vågade ta långa avbrott, för man tappar mycket tittare. En som jag följde mer kontinuerligt, avslutade sin streaming carier för ett mer "vanligt" jobb, då hen inte orkade med stressen mer. Denna hade runt 1000 subs i månaden, så hade rätt bra inkomst.

Min egen situation:
- Jobb Skiftjobb, 34h snittar man i veckan. Ansvarslöst!
- Familj Barn saknas. Ansvarslöst!
- Hushållssysslor Robotdammsugare, tvättmaskin, diskmaskin. Ansvarslöst!
- Andra ansvar Gitarr, släkting, Dator, hus Ansvarslöst!

😂
Jag faller nog också in på kategorin. Saknar dock robotdammsugare, pluspoäng där?!
Men annars är det minus 53 på det hela 🫣


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Klart man kan, men min poäng är att han sannolikt inte är en person som bär mycket ansvar på sina axlar. En hyfsat ansvarlös person. En snyltare, en freeloader, en hikkokomori och miljoner andra begrepp. Förutsatt att han är frisk för övrigt.

Han saknar sannolikt:
- Jobb (ofta 40 timmar/vecka med ansvar)
- Familj beroende på hur små barnen är, men minst 20 timmar/vecka
- Hushållssysslor (har väl alla utom småbarn, sjuka och bortskämda?)
- Andra ansvar på fritiden (djur, släktingar, förening, idrott)

Sen fyller han tomrummet med spel och andra självtillfredställande sysslor. Vilket då kan förklara varför han har så mycket tid.

Ganska lätt att bli fri ekorrehjulet om man sänker sina krav och planerar sin ekonomi tex…utan att snylta och snarare vara ansvarsfullare än de som bränner allt på nikotin och alkohol. Men klart, de e ju häftigare att prata om vem som supit bort mest i skallen för vissa.
Vissa kanske har städhjälp, vissa kanske inte kan sova mer än tre timmar om natten och då hinner man ändå med saker, vissa kanske bara kör spel i skov och sen sliter arslet av sig i skov.
Point being, sluta döm andra, ingen har facit på hur livet ska se ut och ingen ska behöva försvara varför de gör det ena före det andra eller i vilken omfattning, så länge det inte skadar andra.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Ganska lätt att bli fri ekorrehjulet om man sänker sina krav och planerar sin ekonomi tex…utan att snylta och snarare vara ansvarsfullare än de som bränner allt på nikotin och alkohol. Men klart, de e ju häftigare att prata om vem som supit bort mest i skallen för vissa.
Vissa kanske har städhjälp, vissa kanske inte kan sova mer än tre timmar om natten och då hinner man ändå med saker, vissa kanske bara kör spel i skov och sen sliter arslet av sig i skov.
Point being, sluta döm andra, ingen har facit på hur livet ska se ut och ingen ska behöva försvara varför de gör det ena före det andra eller i vilken omfattning, så länge det inte skadar andra.

Jag håller med dej. Jag försökte mest ge ett svar på första frågan. Sen var det någon som inte förstod min poäng, så jag utveckla massor.

Det är mycket möjligt att fallet kan vara som du säger. Han kan ha tagit sin semester lagom till D4. Han behöver inte bo hos morsan eller va ansvarslös. Jag vet inte och han får göra som han vill med sitt liv.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Man är inte ansvarslös om man har jobb.

Sen om man får gjort det på 4, 20 eller 40 timmar spelar inte så stor roll. Det viktiga är om man tillför något snarare än snyltar.

Man är inte heller ansvarslös om man är sjuk. Då är man sjuk.

Man behöver va frisk och medvetet undvika ansvar för att bli ansvarslös.

Om man är frisk och medvetet arbetar halvtid och inte bildar familj, är man ansvarslös då?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Om man är frisk och medvetet arbetar halvtid och inte bildar familj, är man ansvarlös då?

Nepp. Man måste vara all-in. Man kan inte jobba halvtid och sen se sig själv som ansvarslös. Det stämmer inte.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Nepp. Man måste vara all-in.

Jag är trög och förstår inte vad du menar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag är trög och förstår inte vad du menar.

Jag la till en förtydling nu. I förra inlägget.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag håller med dej. Jag försökte mest ge ett svar på första frågan. Sen var det någon som inte förstod min poäng, så jag utveckla massor.

Det är mycket möjligt att fallet kan vara som du säger. Han kan ha tagit sin semester lagom till D4. Han behöver inte bo hos morsan eller va ansvarslös. Jag vet inte och han får göra som han vill med sitt liv.

Han gjorde motsatsen till att ta semester, men jag antar att du inte faktiskt läst något av inläggen som rättade dig.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Han gjorde motsatsen till att ta semester, men jag antar att du inte faktiskt läst något av inläggen som rättade dig.

Jag läste igenom alla direkta citeringar iaf.

Jag har mest suttit och förtydligat min syn på vad ansvarslöshet är, baserat på de invändningar och frågor jag fått på det allra första inlägget som jag citerade. Jag har alltså inte följt tråden i helhet.

Det allra första inlägget jag citera:

____ gammalt inlägg ____

Skrivet av magma:

Det som förbryllar mig mest är hur vissa kan ha så mycket fritid.

Skrivet av Managor:

Inte så konstigt, kan finnas många anledningar till det.

Inte svårt när mamma betalar.

Jag har svårt att tro att han jobbar och har familj.

____

Sen har folk citerat mig med frågor som jag i sin tur besvarat och kommit in på en lång diskussion om vad ansvarslöshet är eller inte är. En redans off-topic diskussion med andra ord.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag läste igenom alla direkta citeringar iaf.

Njae, det tror jag inte du gjort, med tanke på vad du skriver.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av Hanzo:

Jag läste igenom alla direkta citeringar iaf.

Jag har mest suttit och förtydligat min syn på vad ansvarslöshet är, baserat på de invändningar och frågor jag fått på det allra första inlägget som jag citerade. Jag har alltså inte följt tråden i helhet.

Det allra första inlägget jag citera:

____ gammalt inlägg ____
Inte svårt när mamma betalar.

Jag har svårt att tro att han jobbar och har familj.

____

Sen har folk citerat mig med frågor som jag i sin tur besvarat och kommit in på en lång diskussion om vad ansvarslöshet är eller inte är. En redans off-topic diskussion med andra ord.

Hans jobb är att streama. Han jobbar när han spelar Diablo 4.

Medlem
Skrivet av Qwop:

Hans jobb är att streama. Han jobbar när han spelar Diablo 4.

Oki! Så han jobbar med att skapa live presentationer och slår två flugor i en smäll. Det är ju drömmen för många.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

"live presentationer", den var ny minsann... 🤣


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av Hanzo:

Oki! Så han jobbar med att skapa live presentationer och slår två flugor i en smäll. Det är ju drömmen för många.

Låter som att du aldrig hört talas om livestreaming av spel vilket är lite intressant.

Finns en hel del som jobbar med att streama spel på twitch.com. Däribland rätt många svenskar. Som att vara en youtuber men man slipper redigera videor.

Medlem
Skrivet av Qwop:

Låter som att du aldrig hört talas om livestreaming av spel vilket är lite intressant.

Finns en hel del som jobbar med att streama spel på twitch.com. Däribland rätt många svenskar. Som att vara en youtuber men man slipper redigera videor.

Kände till att möjligheten finns men är inte någon vida intresserad. Namn såsom Ninja och Dr Disrespect har man väl hört trots att man aldrig tittar på Twitch.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Divion:

Spelar också på PS5 å spelet har fryst 2 gånger för mig.
Bilden fryser men musiken fortsätter som vanligt, samma för dig? I övrigt ett buggfritt spel än så länge.

Japp, exakt samma. Det vanliga när man fått problem på PS5 är att den själv märker det och krashar, och frågar om man vill skicka en buggrapport till Sony.

Men på Diablo 4 så blir det bara som du säger, bilden fryser, musiken fortsätter, ingenting händer så man får "forcera" en avstäninging av spelet och starta om.

12
Skriv svar