Första Diablo IV-karaktären som når level 100 på hardcore död – på dråpligast möjliga vis

Robot
Första Diablo IV-karaktären som når level 100 på hardcore död – på dråpligast möjliga vis

Uppkopplingen dog – och därmed 82 timmars speltid.

#diablo-iv


Medlem

hahaha tid och pengar rakt ner i sjön.
Underbart!!!
Skadeglädje

Medlem

Man får skaffa ordentlig redundans på linan. Även ups och reservkraft, speciellt viktigt vintertid numera.

Medlem
Skrivet av Kotz:

hahaha tid och pengar rakt ner i sjön.
Underbart!!!
Skadeglädje

Nåja, deras grupp lyckades med sitt syfte att bli de första i världen till 100, så inte riktigt "rakt ner i sjön"


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kan han inte skicka in det med #Diablodeaths eller vad det hette?

Medlem

Jag dog i hardcore läget i D3 när jag skulle hämta en dricka. Jag var borta som mest en minut. Trodde att jag hade dödat alla fiender. Hade fel. Har för mig att jag var någonstans runt level 40 när det hände också så jag hade lagt några timmar.
Blev minst sagt lite irriterad på mig själv.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Haha! Hardcoredödsfall är den bästa underhållningsformen på Internet just nu. Finns hur många som helst från Classic WoW också.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det som förbryllar mig mest är hur vissa kan ha så mycket fritid.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

For reals? Även om man bara står i stan or whatever? Jag fick 2 korta strömavbrott igår som startade om min dator, så det hade med andra ord gjort att min HC char hade "dött"?
Tro fan man inte kör HC, det är ju bara en tidsfråga innan blizzards servrar eller anslutningen dit eller ens egen anslutning eller strömavbrott ska inträffa.

Medlem
Skrivet av magma:

Det som förbryllar mig mest är hur vissa kan ha så mycket fritid.

vad gör du med all din tid? är det inte fritid man jobbar för? en balans alltså.. känns som ett liv utan fritid oavsett ålder eller fas i livet måste vara ruggigt tråkigt..

Medlem
Skrivet av magma:

Det som förbryllar mig mest är hur vissa kan ha så mycket fritid.

Finns ju de som tagit semester för detta så
Hade jag varit singel och utan barn så hade jag kanske också tagit en vecka ledigt.

Avstängd
Skrivet av magma:

Det som förbryllar mig mest är hur vissa kan ha så mycket fritid.

I det här fallet är det väl hans jobb då han verkar vara en hyfsat populär streamer.

Medlem
Skrivet av magma:

Det som förbryllar mig mest är hur vissa kan ha så mycket fritid.

Inte så konstigt, kan finnas många anledningar till det.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av magma:

Det som förbryllar mig mest är hur vissa kan ha så mycket fritid.

Skrivet av Managor:

Inte så konstigt, kan finnas många anledningar till det.

Inte svårt när mamma betalar.

Jag har svårt att tro att han jobbar och har familj.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Haha ja det var ju exakt det här jag sa, kul med hardcore i ett always-online-spel
Skulle snarare säga att det är jäkligt bra att ha kört 82 timmar utan en disconnect eller problem.

Jag har fått 3 st frysningar där jag varit tvungen att starta om spelet på PS5 hittils, level 42 nu.

Medlem
Skrivet av xarl:

vad gör du med all din tid? är det inte fritid man jobbar för? en balans alltså.. känns som ett liv utan fritid oavsett ålder eller fas i livet måste vara ruggigt tråkigt..

Jag har kört d3 på hardcore när det blev tillgänglig men tagit pauser. Jobbar mest nu, fritid ägnas mest åt spel eller film tillsammans med tjejen, familj eller vänner. Jag vill också understryka att det inte var menat som något påhopp, om någon tog illa upp av det ber jag om ursäkt.

Absolut är det så, balans är svårt.

Har mer än 300 timmar i Morrowind men har då spelat någon timme hit och dit sedan release, många bäckar små. Jag brukar spela mer under sommaren då det är summer challenge fz


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Inte svårt när mamma betalar.

Jag har svårt att tro att han jobbar och har familj.

Kan man inte jobba utan att ha en familj?


signatur

I drank what?

Medlem

Softcore är som att spela poker med tändstickor

Medlem
Skrivet av magma:

Det som förbryllar mig mest är hur vissa kan ha så mycket fritid.

Vad är det för nedrans casual åsikt?!


signatur

Allätare

Gnällkuk
Skrivet av superapan:

Softcore är som att spela poker med tändstickor

Lek inte med elden!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Geeks Gaming
Skrivet av Pzyber:

Man får skaffa ordentlig redundans på linan. Även ups och reservkraft, speciellt viktigt vintertid numera.

I detta fallet hade inte ens det hjälpt tyvärr
Streamen fortsatte och chatten var aktiv så det ser ut som det var någonting mot just spelservrarna som dog.
Hade varit intressant att se om det var på ISP:n eller Blizzards sida

Medlem

Hardcoreläget är för självplågare och adrenalinjunkies. Själv är jag alldeles för feg haha

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Vad är det för nedrans casual åsikt?!

Eloge till han som vågat utmana blizzard servrar så på release.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tyvärr så är det här helt normalt i Onlinespel. Man blir DC:ad i tid och otid. Körde HC i sista säsongen av D3 och bägge gångerna jag dog på var pga DC... Det enda som gjorde att jag valde att spela HC i D3 var att det tog ungefär 10 sekunder så var en ny gubbe upp på level 70 med lite boost från kompis och hade man gear färdigt i kistan så var man up and running igen på nolltid.

Hade varit skönt om spelet på något sätt hade kunna känna av att det faktiskt var en DC på riktigt. Kanske hade sänkt mängden deaths lite grann iaf.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Kan man inte jobba utan att ha en familj?

Klart man kan, men min poäng är att han sannolikt inte är en person som bär mycket ansvar på sina axlar. En hyfsat ansvarlös person. En snyltare, en freeloader, en hikkokomori och miljoner andra begrepp. Förutsatt att han är frisk för övrigt.

Han saknar sannolikt:
- Jobb (ofta 40 timmar/vecka med ansvar)
- Familj beroende på hur små barnen är, men minst 20 timmar/vecka
- Hushållssysslor (har väl alla utom småbarn, sjuka och bortskämda?)
- Andra ansvar på fritiden (djur, släktingar, förening, idrott)

Sen fyller han tomrummet med spel och andra självtillfredställande sysslor. Vilket då kan förklara varför han har så mycket tid.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

"Om spelet tappar anslutningen till servern väljer Blizzard att likställa det med döden, då spelare annars kan fiffla med uppkopplingen om hälsopoängen börjar ticka neråt."

Det där kan ju inte stämma, tappat kontakten men ej dött i HC. Det som väl sker är att det kan ta 10 sekunder innan karaktären lämnar servern om du stänger av spelet/internet utan att logga ut?

Med scrolls of escape så stänger man väl inte av spelet som alla POE-junkies.

I Diablo 3 kunde man ju dö i laddscenerna... Fungerar bra i D4.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Klart man kan, men min poäng är att han sannolikt inte är en person som bär mycket ansvar på sina axlar. En hyfsat ansvarlös person. En snyltare, en freeloader, en hikkokomori och miljoner andra begrepp.

Han saknar sannolikt:
- Jobb (ofta 40 timmar/vecka med ansvar)
- Familj beroende på hur små barnen är, men minst 20 timmar/vecka
- Hushållssysslor (har väl alla utom småbarn, sjuka och bortskämda?)
- Andra ansvar på fritiden (djur, släktingar, förening, idrott)

Att jobb betyder en anställning på 40 timmar per vecka är gammalt tänk. Om man tjänar mer än genomsnittet genom att jobba 20 timmar per vecka, är man ansvarslös då?

Om man väljer att jobba halvtid för att lägga mer tid på sina hobbies, är det dåligt?

Om man inte håller på med idrott eller är engagerad i någon förening, är det dåligt?

Jag kanske läser in fel tolkning av ordet ansvarslös men tolkar det som att du använder det på ett nedlåtande sätt och om man inte följer din mall så är man dålig och gör fel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Hardcoreläget är för självplågare och adrenalinjunkies. Själv är jag alldeles för feg haha

Det ska vara en utmaning att spela.
Körde enbart HC i D3, och har fortsatt på samma väg i D4.
Man spelar mer strategiskt och försiktigt instället för att bara rusa in i en mob-hög och se om man överlever.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Att jobb betyder en anställning på 40 timmar per vecka är gammalt tänk. Om man tjänar mer än genomsnittet genom att jobba 20 timmar per vecka, är man ansvarslös då?

Om man väljer att jobba halvtid för att lägga mer tid på sina hobbies, är det dåligt?

Om man inte håller på med idrott eller är engagerad i någon förening, är det dåligt?

Jag kanske läser in fel tolkning av ordet ansvarslös men tolkar det som att du använder det på ett nedlåtande sätt och om man inte följer din mall så är man dålig och gör fel.

Man är inte ansvarslös om man har jobb.

Sen om man får gjort det på 4, 20 eller 40 timmar spelar inte så stor roll. Det viktiga är om man tillför något snarare än snyltar.

Man är inte heller ansvarslös om man är sjuk. Då är man sjuk.

Man behöver va frisk och medvetet undvika ansvar för att bli ansvarslös.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Inte svårt när mamma betalar.

Jag har svårt att tro att han jobbar och har familj.

Detta är hans jobb. Skulle tippa på att han jobbar långt mer än en "normalperson".


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar