GTA V skrotar Track & Field-arvet – spring utan att paja tummen

Robot
GTA V skrotar Track & Field-arvet – spring utan att paja tummen
Skribent

Tyckte det var rätt gött. Saknar Track & Field/Skate or Die-skadorna på fingrarna.


signatur

I am the black wizards.

Redaktör
Skrivet av Johan Olander:

Tyckte det var rätt gött. Saknar Track & Field/Skate or Die-skadorna på fingrarna.

En valk tjock som ett suddgummi längst fram på tummen. Kan inte säga att jag saknar det.


signatur
Fragtjuv

Jag minns hur det var på Track & field-tiden när jag hade tummar.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Jag minns hur det var på Track & field-tiden när jag hade tummar.

På Amiga tiden spela jag mycket winter samt summar games + många andra joystick spel. Kanske därför jag är starkare i höger näven......kan kanske bero på Samantha Fox också

Redaktör
Skrivet av Moltoy:

På Amiga tiden spela jag mycket winter samt summar games + många andra joystick spel. Kanske därför jag är starkare i höger näven......kan kanske bero på Samantha Fox också

Hon gjorde bra pokerspel, den där damen!

Summer, Winter, World Games osv var ju rätt snälla mot tummarna ändå, brukade vara mer timing än att spamma knappen. Track and Field på Atari 2600 (eller om det var på C64) var helt vidrigt mot tummen. Känns som att man la grunden för en kommande reumatism där. Fast fördel: man kommer erbjudas lift så fort man går längs en väg.


signatur
Skribent
Skrivet av Tomas Helenius:

En valk tjock som ett suddgummi längst fram på tummen. Kan inte säga att jag saknar det.

Haha, jag hade ju någon add on till min kommentar så jag använde handfatan. Fick sådana sinnessjuka blåsor. Det bygger karaktär!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Nej nu går dom för lång med nymodigheter! Man måste ju höra ett evigt tryckande i GTA online annars så är det inte verklighetstroget och naturligt som valfri gudom menade att skapa det!

Medlem

Tycker att alla spel som släpps där du uppmanas smasha knapparna för att exempelvis inte dö eller utföra den där attacken borde ha alternativ för att: hålla in knappen i stället.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Äntligen! Fick flashbacks från barndomens Mario Party 1 och Pokemon Stadium-minigames varje gång jag behövde springa med kontroll. Tur att man slipper bränna hål i handflatan, det blev aldrig en grej igen vilket jag är tacksam för, alla dessa "snurra spaken"-minispel. Använder mest xbox-kontroll för plan och helikoptrar, allt annat funkar bättre med mus och tangentbord.


signatur

Mer Metroid åt folket!

Medlem

Mycket välkommet!

Så pass att jag blev sugen att köpa GTA V igen på grund av denna lilla ändring. Jag har nämligen nedsatt motorik och känsel i händerna och alla dessa "trycka snabbt på en knapp"-moment har blivit skitsvåra och jobbiga att utföra.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Tyckte det var rätt gött. Saknar Track & Field/Skate or Die-skadorna på fingrarna.

Handkontroll med turrrrboknapp. Rekommenderas!

Jag var kung på paddling i Track & Field. Fusk? Inte mer än att styra ankan med 2:a dosan när polaren skulle skjuta i Duck Hunt.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Skribent
Skrivet av Distordera:

Handkontroll med turrrrboknapp. Rekommenderas!

Jag var kung på paddling i Track & Field. Fusk? Inte mer än att styra ankan med 2:a dosan när polaren skulle skjuta i Duck Hunt.

Hade rätt dåligt med ekonomiska muskler som ung, men nu har jag en turbokontroll i alla fall


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Ja det var lättare när man var ung att spänna armmusklerna för att skapahypersnabba vibrationer för att hamra på den där satans knappen när man lirade Track & Field, eller (värre) vicka TAC-2 spaken fram och tillbaka i Activision Decathlon på C64:an. Saknar absolut inte de momenten i spel nu för tiden och byter de alltid mot att hålla knappen inne när jag kan

Medlem
Skrivet av Erik Void:

Mycket välkommet!

Så pass att jag blev sugen att köpa GTA V igen på grund av denna lilla ändring. Jag har nämligen nedsatt motorik och känsel i händerna och alla dessa "trycka snabbt på en knapp"-moment har blivit skitsvåra och jobbiga att utföra.

Kul att höra. Tycker all satsning på ergonomi osv för de som har svårt är bra tänk inför framtiden när en stor del av gamers närmar sig ålderns höst. Jag föreställer mig att jag kommer få spela på ålderdomshemmet en vacker dag med flera lösningar då på plats både med hjälp av hårdvara och snällare inställningar i mjukvara.

Andra förslag till gamlingar som vill hänga med:

Auto-aim i olika nivåer

Slowmo, typ sakta ner fiendernas rörelsemönster till rullstol/krycka och/eller ge de våra syn och hörselfel som framtida jag eventuellt får.

Ge mig headshotskada över hela hitboxen, att jag lyckas träffa någonting på samma tid som en elitare scopar ett headshot är ändå ett mirakel.

Självklart, ranka mig med då andra gamlingar på samma nivå. Låt en AI bedömma om en fjortis hoppar in bara för att äga ut oss.

Rena upp chatten så att rosslande/hostande filtreras bort och rätta våra eventuella talfel osv. Tekniskt sett borde en AI kunna styra upp dialekter så att de som vill höra på gotländska eller liknande dialekt de växt upp med förstår bättre. Text till tal och omvänt, sånt kanske redan finns?

Kanske även göra ett spel riktat till gamlingar?
Har den svenska titeln klar redan. "Kriget på ålderdomshemmet"
Uppgradera rullatorn med radar och gummihjul för extra stealh, lista ut överläkarens kod och råna medicinskåpet för extra hälsa och kartlägg sjuksysterns rond som är alldeles för snabb med dödssprutan och värva likasinnade tills det finns resurser nog att utplåna ledningen.
Släng in en 65-årsgräns, så inga yngre generationer blir kränkta med sina då nya "värderingar"

Tycker överlag att låta de äldre gå på svältkost och dela på en TV i sällskapsrummet och byta fredagsgroggen mot saft känns fel och hoppas på ett värdigare avslut med skumbad, fria droger och TV-spel/VR.

Som 40+ börjar man tänka lite på framtiden och att inkludera alla-tänket borde sträcka sig även till att de äldre inte glöms bort. Ett spel för skolbarn vore en ide med, på med VR-hjälmen och få en känsla av att röra sig i kolasås, drawdistance till sängkanten och samla ledtrådar för att komma ihåg vilken din släkting är och du har "varvat" spelet när du lyckats hitta fikarummet och få ett besök.

Ursäkta wall of text, men tankarna går till de som har svårt att spela och vi som kommer få svårt att spela de närmsta decennierna. Kul att R* kanske börjar få input från seniorerna på företaget, hehe

GTA6 kunde börja med svårighetsgraderna:
Dying?
Old
Still Too Easy
Normal
Brat
Elite
Why?

1
Skriv svar