Diablo 4 - Vilken class?

Medlem
Diablo 4 - Vilken class?

Vilken class hade ni tänkt lira och varför?:)

Moderator | Testpilot

Så här såg omröstningen ut i November om ni är nyfikna att se eventuell skillnad


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så här såg omröstningen ut i November om ni är nyfikna att se eventuell skillnad

Kul! Det var jämnt då! Min spontana känsla är att Rogue har seglat upp som en av favoriterna!:)

Medlem

Byt ut paladin mot barbar annars kan jag inte rösta.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Byt ut paladin mot barbar annars kan jag inte rösta.

Ajajajaj, fel av mig! Ändrar omgående!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Ajajajaj, fel av mig! Ändrar omgående!

Kanon, röstade nu 👍

Edit: älskar brutaliteten och tyngden i barbaren. Whirlwind är otroligt kul och härlig att använda. Shouts för att buffra sig själv och andra är alltid bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kanon, röstade nu 👍

Edit: älskar brutaliteten och tyngden i barbaren. Whirlwind är otroligt kul och härlig att använda. Shouts för att buffra sig själv och andra är alltid bra.

Ja, det kan jag hålla med om! Spin to win är alltid kul;p

Men själv tänkte jag Druid; gillar att shapeshifta och tyckte spellsen man använde i betan var skoj även fall man slog slött som fan på bossarna!

Medlem

Vet inte vilken klass jag ska spela

Medlem

Bra fråga - fram till betan var jag helt säker på Rogue men tyckte att den var riktigt tråkig att lira (jag föredrar ranged). Nästa favorit är/var Necro men all gameplay jag har sett verkar bygga på minionbuilds och ser ganska passiva ut så just nu är jag mest förvirrad. Blir väl till att läsa på och se om man kan hitta en mer aktiv necro-build helt utan summons och annars blir det en Sorc.

Chefredaktör

Jag har svårt att bestämma mig. Kommer nog att pröva mig fram för att hitta min main character.
Men jag börjar nog med Druid, i betan gillade jag att shapeshifta och klubba ner mobsen med mina labbar

Medlem

Var helt säkert på sorc först efter att spelat både Druid samt Necro och kört melee i 1år i DI (behöver kanske variation) men har blivit osäker faktiskt, liiiiiiiiiite inne på barb men vetefan, Rogue verkar tufft med pilbågen.

Alltid tyckt om lite mer passiva builds med ”minions” så antingen druid eller necro. Frågan är vilken av dom….

Medlem

Diablo 4 har ingen klass.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Diablo 4 har ingen klass.

Nu frågade jag vad folk tänker spela. Tycker du spelet är skit och inte tänker spela så behöver du inte kommentera heller. Finns andra trådar för det!:)

Medlem

Jag kommer köra necro. Darkness+minions är planen. Ska tydligen vara sämre än vissa andra i endgame enligt såna där tyckare på nätet, men spelar ju för att ha kul så det går först ändå. Kul över optimal. Kommer ju spela alla andra klasser sen också 😁

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag kommer köra necro. Darkness+minions är planen. Ska tydligen vara sämre än vissa andra i endgame enligt såna där tyckare på nätet, men spelar ju för att ha kul så det går först ändå. Kul över optimal. Kommer ju spela alla andra klasser sen också 😁

Go for it! Kör på de som tilltalar mest:)
Helst ska man ju ge fan i guides också men känner jag mig själv så sitter man där framför youtube tillslut ändå😅

Medlem

Jag tänkte ta, och röstade, på Rogue. Men nu när jag ser att så få tar necro så blir jag väldigt sugen på den. Den var väldigt rolig när jag spelade server slam.

Medlem

Rouge. Kör alltid bågskytt när det finns. Hade alltid Hunter som main i WoW osv. Bow it is!

Medlem

Sorceress för min Broomhilda är awesome samt att jag alltid kör det första rundan.

Medlem

Melee Rogue!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Kommer att börja med en sorceress, nästan helt övertygad om det. kommer nog köra en chain lightning build under levlandet...


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Go for it! Kör på de som tilltalar mest:)
Helst ska man ju ge fan i guides också men känner jag mig själv så sitter man där framför youtube tillslut ändå😅

Våga vägra guider 😁 jag har klurat lite själv, finns ju bra build calculators på nätet där man kan prova klicka runt osv.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Våga vägra guider 😁 jag har klurat lite själv, finns ju bra build calculators på nätet där man kan prova klicka runt osv.

Ah, det har du rätt i!

Medlem

HC Rogue, går in helt blind så känns tryggast att vara lite på avstånd så man hinner reagera


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Necron har fått smaka på förändring, varför har den gått ner så mycket? från 24 till 9%
Eller sover alla necros än så de har inte hunnit svara?

Medlem

Provade necromancer när det var server slam och hade riktig skoj så det blir definitivt necromancer första vändan!

Medlem
Skrivet av delli:

Necron har fått smaka på förändring, varför har den gått ner så mycket? från 24 till 9%
Eller sover alla necros än så de har inte hunnit svara?

Kan ju också vara så att Rogue, Barbar och Druid blivit mer attraktiva nu efter embargot släppts!

Medlem

Barbarian blir det.
Tror den kommer bli galet bra i endgame.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Tänkte börja med en Sorc. en av de bästa klasserna för early game och har bra leveling builds, bra mobility, kan vara bra att samla altare och lite gear till övriga klasser


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska välja.

Var inne på att köra barbarian men läste nåt på Gamespot om att de var lite sega att döda saker med så jag vet inte riktigt.

Är det så?

123
Skriv svar