Snabbkollen – När börjar du spela Diablo IV?

Robot
Snabbkollen – När börjar du spela Diablo IV?

Fredag, tisdag, senare eller inte alls?

#diablo-iv, #snabbkollen


Moderator | Testpilot

Fredag. Är otrolig taggad på att få komma igång!

Glöm inte att allas våran favoritstreamer @Wakkaah streamar på våran Youtube-kanal 20:00 på Fredagen. Häng med och se när han slaktar monster och ställ frågor om ni har några.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Student firande så blir börja smått på lördagen kväll när barnen sover.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Fullt upp med wow classic hc och annat. Så inväntar min vinst i fz lotteri så jag börjar från ordinarie release.

Medlem

01:00 trots en extrem risk att man inte får in någon speltid tills normal morgontid...
Men i värsta fall får man sitta o tjata lite på Discord i alla fall 🤣

Medlem

Jobbar 2/3/4:e juni ändå, så blir att vänta tills 6:e

Medlem

Fredag runt lunchtid. Sovmorgon så vi orkar spela sent, sen ordentlig lunch och sen kör vi! Förhoppningsvis har eventuella serverproblem lugnat sig lite till dess.

Medlem

Fredag morgon, sen blir det maximalt lirande i 72 timmar!

Medlem

Väntar tills det landar på GamePass.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Mycket senare!
Hoppas det kommer ett offline läge så man slipper se annat folk ute i ”världen”.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Jag och sambon är iväg stora delar av juni, så blir nog start i juli eller närmare semestern i augusti

Medlem

När spelet går under 400kr kan jag tänka mig.

Medlem

Riskerar dygnsrytmen och kör från EA release.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Ska resa på bröllop och blir borta fre-sön så blir ordinarie release för egen del.

Medlem

Det blir till att logga in på fredag morgon och starta en gubbe... sen blir det till att jobba och efter jobb ska jag iväg på konsert...
Så på lördag morgon blir det till att hoppa in och kötta lite och dricka morgonkaffe


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Tisdag kväll efter dottern har somnat.

Medlem
Skrivet av erson:

Fullt upp med wow classic hc och annat. Så inväntar min vinst i fz lotteri så jag börjar från ordinarie release.

Ber om ursäkt på förväg när jag tar hem priset istället för dig. Men som ovan nämnt så börjar jag på ordinarie realease om det verkar kul (efter att jag kikat på youtube lite)


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Efter allt skit från Blizzard så är jag förvånad över hur många som köper den dyra versionen direkt utan att ens tänka.
Ni går ju direkt in i deras girighetsfälla?

Själv är jag väldigt skeptisk efter alla besvikelser. Har fått tag på standardutgåvan för 500kr och är nöjd så. Tänker INTE ge Blizzard några mer pengar förrän de visar att de kan leverera (och hålla i) något bra.

Annars är detta mitt sista spel från dem. Dags att gå vidare i livet och sluta stödja AAA-girigheterna.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Efter allt skit från Blizzard så är jag förvånad över hur många som köper den dyra versionen direkt utan att ens tänka.
Ni går ju direkt in i deras girighetsfälla?

Jag tänkte och beslöt att det var värt priset. Inte svårare än så.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag tänkte och beslöt att det var värt priset. Inte svårare än så.

Ja men man läser ju hela tiden om att folk gnäller på spelpriserna. Men att betala strax över 1000kr för D4 verkar inte vara något problem. 4 Dagar tidigare speltid (lol) och ett Battle Pass man inte ens vet vad det kommer innehålla. Det ska inte ens finnas något Battle Pass i ett spel för fullpris imo.

Medlem

Allra tidigast 6/6.
1k+ är, för min del, inte värt för att få spela "upp till 4 dagar" (beroende på servrar och annat) tidigare, och D4 känns inte som ett spel som måste spelas NU!. Inväntar kompisar istället och chillar vidare med Tears of the Kingdom och FFXIV tills dess.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ronzem:

Ja men man läser ju hela tiden om att folk gnäller på spelpriserna. Men att betala strax över 1000kr för D4 verkar inte vara något problem. 4 Dagar tidigare speltid (lol) och ett Battle Pass man inte ens vet vad det kommer innehålla. Det ska inte ens finnas något Battle Pass i ett spel för fullpris imo.

Priset spelar ofta inte så stor roll om man faktiskt vill spela. Vad ska man annars göra? Bara vänta tills det är billigare givetvis, men vill man spela vid release och uppleva magin av ett nytt onlinespel när det är som bäst, då är det tyvärr bara att punga ut.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag går och lägger mig runt 22-23 imorgon kväll och tänkte gå upp på fredag morgon kl 05:00 - Sen spelar jag hela vägen tills lördag natt när jag är trött, sen sova ut och spela 20+ timmar igen Har micro-mat för hela helgen!

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Efter allt skit från Blizzard så är jag förvånad över hur många som köper den dyra versionen direkt utan att ens tänka.
Ni går ju direkt in i deras girighetsfälla?

Själv är jag väldigt skeptisk efter alla besvikelser. Har fått tag på standardutgåvan för 500kr och är nöjd så. Tänker INTE ge Blizzard några mer pengar förrän de visar att de kan leverera (och hålla i) något bra.

Annars är detta mitt sista spel från dem. Dags att gå vidare i livet och sluta stödja AAA-girigheterna.

Fast det mesta av det positiva kring spelet som reviews nu på senare tid bevisar ju att de tagit till sig av feedbacken, speciellt när man fått köra alla betor, server slam osv där de successivt förbättrar och showcasear stora delar av spelen.
Samt de verkar gå all in på marketing med D IV.
Att lägga 1000+ :- på detta är en självklarhet för mig, så många tusentals timmar som jag lagt på D II och D III.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Priset spelar ofta inte så stor roll om man faktiskt vill spela. Vad ska man annars göra? Bara vänta tills det är billigare givetvis, men vill man spela vid release och uppleva magin av ett nytt onlinespel när det är som bäst, då är det tyvärr bara att punga ut.

Det finns 2 alternativ;

1; Stödja girigheterna som vi hela tiden gnäller om genom att betala extra för att få spela en helg tidigare. Kan ge fan på att de planerat in en helg extra av just denna anledning för de vet att när folk är hemma på fredagen och ser folk lira - då är det väldigt lätt att betala extra.
2: Vänta 4 dagar och betala normalpris. Dina 4 extra dagar betyder inget i det stora hela på dagen du slutar spela. Samt att utvecklaren ser att folk inte är intresserade av svindyra spel med battlepass och förtur. För vem vill egentligen ha det?

Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:

Fast det mesta av det positiva kring spelet som reviews nu på senare tid bevisar ju att de tagit till sig av feedbacken, speciellt när man fått köra alla betor, server slam osv där de successivt förbättrar och showcasear stora delar av spelen.
Samt de verkar gå all in på marketing med D IV.
Att lägga 1000+ :- på detta är en självklarhet för mig, så många tusentals timmar som jag lagt på D II och D III.

Ja men recensionerna kom precis. De flesta har nog redan förbokat.
Jag tror första 100 timmarna är riktigt trevliga. Säkerligen ett starkt 4/5 spel på den tiden.

Men Blizzard track record har inte varit positiv senaste tiden (förutom att Dragonflight i grunden är en bra expansion). Så tiden får se vad de hittar på med spelet.

Kan lova att utrustningen i spelet inte är så coolt. Det fina kommer finnas i Battle Pass unlocks. Sedan det riktigt fina kommer finnas i shoppen för 250kr styck.
...Det bör liksom inte vara så i ett komplett spel för fullt pris.

Medlem

Tisdag tyvärr, är bortrest över helgen. Har betalt för ultimate edition dock.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Kan lova att utrustningen i spelet inte är så coolt.

Nej, det kan du inte lova. Jag har sett många coola rustningar i spelet.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Nej, det kan du inte lova. Jag har sett många coola rustningar i spelet.

Men hur ser dom ut jämfört med det som kommer finnas i battle pass och shoppen?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Men hur ser dom ut jämfört med det som kommer finnas i battle pass och shoppen?

Riktigt coola! Döskallar och allt.

123
Skriv svar