Dead Island 2 såldes i över 1 miljon ex på tre dagar

Robot
Dead Island 2 såldes i över 1 miljon ex på tre dagar

Och 45 miljoner zombiestackare har kluvits på hälften.

#Dambuster-studios, #Dead-island-2


Medlem

Ser inte ut som något superbra spel, men det ser lite roligt ut ändå. Troligtvis något jag kommer köpa billigt på en framtida rea och ha kul med 10-12 timmar. Det är ändå roligt att ett spel kommer ut ur utvecklarhelvetet och inte suger. 😀

Gnällkuk
Skrivet av Bennii:

Ser inte ut som något superbra spel, men det ser lite roligt ut ändå. Troligtvis något jag kommer köpa billigt på en framtida rea och ha kul med 10-12 timmar. Det är ändå roligt att ett spel kommer ut ur utvecklarhelvetet och inte suger. 😀

Ja, jag har samma inställning som du. Jag är ändå positivt överraskad att det var 3/5-spel ändå, det hade minst sagt förutsättningarna att vara ett långt sämre spel. Det verkar dessutom vara ett riktigt väloptimerat och buggfritt spel, något man inte direkt tar för givet idag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Bennii:

Ser inte ut som något superbra spel, men det ser lite roligt ut ändå. Troligtvis något jag kommer köpa billigt på en framtida rea och ha kul med 10-12 timmar. Det är ändå roligt att ett spel kommer ut ur utvecklarhelvetet och inte suger. 😀

Jag har iaf svinkul med spelet med en polare, lite hjärndöd zombieslakt, men väldigt köttiga och grymma animationer, häftigt att se hur väl gjorde träffytorna på zombies är med olika vapen, du ser verkligen skillnaden på om du slagit något med en hammare och stuckit dem med en kniv osv.

Medlem

Inte ett spel som faller mig i smaken, men ändå extremt tekniskt imponerande med deras F.L.E.S.H system.

Medlem

Beställde spelet igår och dying light2 igår, det som är verkar skoj med dead island 2 är ju att det inte är ett 500timmar långt openworld spel.

Medlem

Inväntar Steam versionen.

Dambuster Studios är kompetenta utvecklare som gjorde likadan resa med spelet Homefront: The Revolution. De tog över utvecklingen av spelet mitt i efter att tidigare utvecklare sparkats från projektet. Båda dessa projektet blev lyckade tycker jag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Oj det var oväntat bra faktiskt... men tycker ändå det verkar lite kort ? såg nån walkthrough video som klockade in på straxt över 8 timmar.. lite väl kort

Medlem

Riktigt bra spel enligt mig, spelat ut main story men finns massor med sidequest att göra och saker att utforska så blir nog att man spelar lite då och då. Just nu kör jag om Main med en annan karraktär då dessa har olika förmågor.

Inte en bugg för mig, riktigt väloptimerat spel.


signatur

Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080

Medlem

Jag spelar det just nu & tycker det är riktigt bra!
Helt buggfritt, roliga vapen och klassförmågor samt Los Angeles är riktigt bra gjort 😀

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Oj det var oväntat bra faktiskt... men tycker ändå det verkar lite kort ? såg nån walkthrough video som klockade in på straxt över 8 timmar.. lite väl kort

Gör man main questen samt alla side questen så är speltiden 25-30 timmar. Spelet är designat runt att man ska ta det lugnt och utforska rejält. Dom bästa vapnen i spelet får man bara genom side quest och hitta gömda kassavalv. Likaså hittar man dom flesta spelar färdigheterna i form av pokerkort genom utforskning, Los Angeles är en egen karaktär i sig och utvecklarna vill att man ska upptäcka alla detaljer och miljöerna som innehåller mycket humor😀

Medlem

För att vara ett spel som nog de flesta hade räknat ut som ett nytt Duke Nukem Forever, eller aldrig trodde att det skulle släppas, så har de onekligen lyckats överraska. Lär väl inte gå tilll världshistorien precis, men utifrån förutsättningarna.. Fasen, bra gjort! Bara att gratulera.

1
Skriv svar