The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Inaktiv
Skrivet av Majoren:

Jo, men jag har då sett i flera av officiella recensionerna av Totk att framedrops både nämns och kritiseras, men det finns alltså en hang-up på att betyget måste ned pga. det. Vilket jag tycker är lite fjantigt, som sagt sifferfixering att folk på allvar tappar det att spelet fått 10/10 när de "tycker" att ett framedrop så ska betyget ned en pinne. Totk har massor med kvaliteter, kanske många helt enkelt då inte tycker att det är värt att dra ned betyget från "Mästerverk" pga. framedropsen. Eller ska man även dra ned betyget en pinne varje gång man stöter på en glitch eller tre, även om man upplever spelet i övrigt som ett mästerverk?

Sen också lite larvigt med de som tycker att alla Nintendospel får för höga betyg, ofta ett omdöme från dem som inte ens spelar senaste Nintendo-konsolerna och spelen, utan det bygger på deras uppfattning att Nintendo gör bara "barnspel" och ska inte ha höga betyg för de tar det som en förolämpning mot deras tuffa vuxenspel

Jag tycker att recensioner ska ha olika delar i deras betygsättning. Vet inte varför folk fastnat vid att det ska vara ett betyg. Inom andra ting betygsätter vi delar av helheten. T.ex. den tekniska aspekten för sig, X del för sig och X del. Och sedan en helhet.

Vissa tycker att flytet i ett spel är extremt viktigt och spenderar väldigt mycket pengar för att få på det sättet genom hårdvara. Nu är inte detta PC men det finns inte ett rätt sätt att uppleva. Vissa tycker grafik och flyt är viktigt och andra inte. Det kan bryta din inlevelse. Tror du många som tittar på film hade accepterat om filmen hackade?

Jag ser gärna att man tar med en betygsättning av den tekniska biten i recensioner och ger ett betyg på det. Och sedan ett vanligt betyg på den mjuka delen så att säga. Då hade folk inte blivit tokiga på att t.ex. storyn och mekaniken blir påverkad för att man förlorar frames osv. Och de som gillar tekniskt flyt inser att det inte är perfekt och kan förberedas och veta om det. Alla blir glada! Nej nu glömde jag att vi är bittra gamers

Så förslag till FZ: Lägg in ett tekniskt betyg och ett mjukt (annat ord kanske) betyg och eventuellt helhets betyg. Utvecklarna utnyttjar att detta inte görs. Det måste vara enkelt för konsumenterna att se om det inte är i spelbart skick. Då kan man lägga det till wishlist om det andra betyget är bra och kanske återkomma när buggarna är fixade.

Inaktiv
Skrivet av anon_334958:

Det räcker gott med ett samlat betyg. Recensenten tar hänsyn till bra och dåligt och gör en helhetsbedömning.

Det är rimligt att ta med allt du säger i den bedömningen. Men det är ju liksom det man har texten till. Läser man texten får man ju en bra bild, om recensionen är fullödig.

Jag sa inte att man skulle utesluta helhet. Utan man kan ha tekniskt betyg+mjukt betyg+helhet.

Varför tror du man har ett betyg och inte bara text? Varför tror du man använder flera delar i många andra genrer och branscher? För att det är lätt överskådligt, tydligt och enkelt. Annars kan man ju ta bort betyget i slutet överhuvudtaget eftersom "det står i texten".

Alla orkar inte heller läsa texten. Utan vill snabbt se vad spelet fått i betyg. Det släpps väldigt många spel och alla har inte tiden eller orken. Om jag ser att ett spel har 0/5 i tekniska biten kommer jag inte ens intressera mig. Men jag orkar inte skumma igen en hel recension för att få veta det.

Det lägger också mer tyngd och ansvar på recensenten att utforska den tekniska biten och ge ett faktiskt betyg än att skriva en kort notis längst ned om hur det flyter (nu generaliserar jag och inte riktat mot FZ)

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Jag sa inte att man skulle utesluta helhet. Utan man kan ha tekniskt betyg+mjukt betyg+helhet.

Varför tror du man betyg och inte bara text? Varför tror du man använder flera delar i många andra genrer och branscher? För att det är lätt överskådligt, tydligt och enkelt. Annars kan man ju ta bort betyget i slutet överhuvudtaget. Alla orkar inte heller läsa texten. Utan vill snabbt se vad spelet fått i betyg. Det släpps väldigt många spel och alla har inte tiden eller orken.

Det lägger också mer tyngd och ansvar på recensenten att utforska den tekniska biten och ge ett faktiskt betyg än att skriva en kort notis längst ned om hur det flyter (nu generaliserar jag och inte riktat mot FZ)

Det räcker med ett samlat betyg, behövs inte mer siffertjafs med ännu mer siffror att tjafsa om fram och tillbaka

Det går bra att läsa i recensionen om spelets flyt, det går också att framhäva det i recensionens plus och minus. Slutbetyget är mest för att bidra med spänning till en recension, ingen kommer kunna ta ett objektivt beslut om de vill köpa ett spel eller inte baserat på om spelets framereate av en skribent får 7 eller 8 i betyg...och jag hoppas att folk inte tar slutsiffran i en recension som avgörande om de ska köpa spelet eller inte

Medlem

Jag måste säga att jag förstår verkligen inte hypen för dessa nya spel .. vars är magin ? Ocarina of time, A link to the past, links awakening, The minish cap ... Saknar musiken, charmen, känslan, även storyn som var bättre förr. .Världen i dessa nya spel känns bara döda.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jo, men jag har då sett i flera av officiella recensionerna av Totk att framedrops både nämns och kritiseras, men det finns alltså en hang-up på att betyget måste ned pga. det. Vilket jag tycker är lite fjantigt, som sagt sifferfixering att folk på allvar tappar det att spelet fått 10/10 när de "tycker" att ett framedrop så ska betyget ned en pinne. Totk har massor med kvaliteter, kanske många helt enkelt då inte tycker att det är värt att dra ned betyget från "Mästerverk" pga. framedropsen. Eller ska man även dra ned betyget en pinne varje gång man stöter på en glitch eller tre, även om man upplever spelet i övrigt som ett mästerverk?

Sen också lite larvigt med de som tycker att alla Nintendospel får för höga betyg, ofta ett omdöme från dem som inte ens spelar senaste Nintendo-konsolerna och spelen, utan det bygger på deras uppfattning att Nintendo gör bara "barnspel" och ska inte ha höga betyg för de tar det som en förolämpning mot deras tuffa vuxenspel

Missförstå mig inte nu, jag tror säkerligen det är ett 5/5-spel och jag spelar själv en hel del Switch även fall Botw inte är min favorit. Men jag har noterat att FPS-drops drar ner betyg på sistone med undantag till Nintendo-spel. Där har man tydligen mer förståelse.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Missförstå mig inte nu, jag tror säkerligen det är ett 5/5-spel och jag spelar själv en hel del Switch även fall Botw inte är min favorit. Men jag har noterat att FPS-drops drar ner betyg på sistone med undantag till Nintendo-spel. Där har man tydligen mer förståelse.

Tror inte på att specifikt problemet framedrops dragit ned betyget på spel, nä. Spel som är dåligt polerade har ofta också fps-drops, ja. Som t.ex. nu senast Redfall, men tror du verkligen det är specifikt fps-drops som dragit ned betyget i det exemplet, eller är det att spelet i sin helhet är slarvigt med messa buggar/framedrops och annat i en enda röra? Tror inte du skulle kunna hitta särskilt många exempel på spel där det motiveras att bara fps-drops har tagit ned betyget, utan du har noterat framedrops som en del av den negativa kritiken men knappast den enda för att betyget ska vara lågt.

Skrivet av anon_334958:

Anekdotisk evidens är värdekass.

Jepp.

Inaktiv
Skrivet av Majoren:

Det räcker med ett samlat betyg, behövs inte mer siffertjafs med ännu mer siffror att tjafsa om fram och tillbaka

Det går bra att läsa i recensionen om spelets flyt, det går också att framhäva det i recensionens plus och minus. Slutbetyget är mest för att bidra med spänning till en recension, ingen kommer kunna ta ett objektivt beslut om de vill köpa ett spel eller inte baserat på om spelets framereate av en skribent får 7 eller 8 i betyg...och jag hoppas att folk inte tar slutsiffran i en recension som avgörande om de ska köpa spelet eller inte

Skrivet av anon_334958:

Det låter väldigt tråkigt med ett sånt system. Spelets betyg ska ju spegla recensentens upplevelse. Om det tekniska är så dåligt att upplevelsen blir lidande kommer recensenten att skriva det, och det kommer också påverka betyget signifikant. Alla stora sidor har ju snarare gått ifrån delbetyg till förmån för endast ett samlat betyg, på goda grunder.

Om man inte orkar läsa recensioner så får man väl titta på nåt klipp på youtube eller tiktok. Om de kräsna är missnöjda med det tekniska brukar det märkas både här och var ganska fort.

Haha ni vet att ingen skulle tvinga er att läsa det tekniska betyget? Jag verkligen lovar er att ni inte skulle behöva det. Och samtidigt kan ni få ert betyg som vanligt. Man behöver inte läsa helhetsbetyget om man inte vill heller, jag lovar!
Man skulle fortfarande kunna sortera på det "mjuka" betyget vi har idag, jag lovar!

Då kan vi som bryr oss om den tekniska biten och sett alla de misslyckade releasen få reda på det. Och som varken har tid eller energi att läsa alla recensioner. Vissa har faktiskt inte spel som huvudintresse eller den tid ni möjligen spenderar på att läsa recensioner men vill ändå inte köpa skiten i säcken.

Herregud dessa argument får mig att tappa tron på mänskligheten

Medlem

Nintendo kombinerar i sin spelutveckling hårt arbete med en trollstav som inte riktigt går att förklara i ettor, nollor, bokstäver eller utropstecken. Det här är ett spel som hänför på så många nivåer att det är svårt att riktigt ta in.

Och vem bryr sig om att Switch har tekniska flaskhalsar när utvecklarna navigerar runt dem och levererar något såhär enastående ur både estetisk och teknisk synvinkel?

Ett spelupplevelse som TOTK får man inte många gånger i livet så jag vill verkligen uppmana er alla att NJUTA av att spelet finns just här och just nu!

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Haha ni vet att ingen skulle tvinga er att läsa det tekniska betyget? Jag verkligen lovar er att ni inte skulle behöva det. Och samtidigt kan ni få ert betyg som vanligt. Man behöver inte läsa helhetsbetyget om man inte vill heller, jag lovar!
Man skulle fortfarande kunna sortera på det "mjuka" betyget vi har idag, jag lovar!

Då kan vi som bryr oss om den tekniska biten och sett alla de misslyckade releasen få reda på det. Och som varken har tid eller energi att läsa alla recensioner. Vissa har faktiskt inte spel som huvudintresse eller den tid ni möjligen spenderar på att läsa recensioner men vill ändå inte köpa skiten i säcken.

Herregud dessa argument får mig att tappa tron på mänskligheten

Ta det lugnt, du behöver inte tappa din tro för att folk inte delar din åsikt.
Tycker som sagt det är bättre att folk läser recensionerna istället för krigar om siffrorna. Slutbetyget är ju trots allt bara för att ge recensionen ett sorts klimax. Om du nu bara är intresserad av hur ett spel presterar tekniskt och inget annat, du kan hoppa till den delen av recensionen eller se en genomgång på ex. digital foundry. Bara ett tips.

Medlem
Skrivet av anon_334958:

Anekdotisk evidens är värdekass. Att du har sett kanske stämmer men vad betyder det? Ett spel fick en fyra och hade frame drops? Spelet hade kanske inte fått en femma ändå? Frame drops drar självklart ned betyget även i Zelda, men uppenbarligen är resten av spelet så bra att det ändå blir full pott hos många recensenter.

Att betyget ”dras ned” innebär ju inte alltid att det blir ett betygsteg lägre (kanske i pc gamers storhetsvansinniga 100-gradersskala).

Återigen, det känns bara som det är mer förlåtande i Nintendo-spel.

Skrivet av Majoren:

Tror inte på att specifikt problemet framedrops dragit ned betyget på spel, nä. Spel som är dåligt polerade har ofta också fps-drops, ja. Som t.ex. nu senast Redfall, men tror du verkligen det är specifikt fps-drops som dragit ned betyget i det exemplet, eller är det att spelet i sin helhet är slarvigt med messa buggar/framedrops och annat i en enda röra? Tror inte du skulle kunna hitta särskilt många exempel på spel där det motiveras att bara fps-drops har tagit ned betyget, utan du har noterat framedrops som en del av den negativa kritiken men knappast den enda för att betyget ska vara lågt.

Jepp.

Det jag har färskt i minnet just här på FZ är väl Jedi Survivor som var uppe och nosa på en 5a men fick en 4a på grund av frame drops och avsaknad av vapenhjul. Mycket möjligt de var avsaknaden vapenhjulet som var det stora problemet där och FPS droppet bara var en liten notis i minuset.

Men nej jag tror väl inte att de oftast enbart är FPS-drops som drar ner ett betyg. Men det är ofta väldigt kritiska mot såna saker.

Skribent
Skrivet av korvmos:

Hur lång tid tog det att ta sig genom äventyret? Var det vara med mainstory eller även med utforskande och sidoaktiviteter?
Vill inte lusläsa texten även om den är spoilerfri.
Blir det att fortsätta nu eller?
På förhand, tack för en bra recension, lovar att läsa den ordentligt när jag lagt mer tid på spelet

Jag är faktiskt inte helt igenom, men är i slutet (kan avsluta om jag vill tror jag?) och har väl lagt ned runda 40 h. Men då har jag pushat på huvudstoryn och undvikit att sidospåra även om det varit sjukt lockande. Men nu när jag inte behöver ha recensenthatten på ska jag använda helgen till att spela i min egen takt. Så det kommer bli måååånga timmar mer.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av anon_334958:

Återigen. Ingen bryr sig om hur du tycker att det känns.

Det står ingenstans i jedi survivor-recensionen att det är frame dropsen som gör att det inte blir en femma.

Du behöver ju inte bli otrevlig bara för att jag kommenterar om vad jag noterat om FPS-drops:)
Jag har full förståelse för att TOTK får full pott om det var det du var orolig för att jag inte hade förståelse över. Övertygad om att det är ett mästerverk även fall jag inte var ett jättefan av Botw. Det var inte spelet det var fel på, det var min smak av vissa val de tagit. Kommer säkerligen testa TOTK på semestern också.

Gå in på youtube och kolla på FZs recension på Jedi Survivor. Där nämner Wakkah det i slutet.

Medlem
Skrivet av anon_334958:

Jag är inte otrevlig. Jag bara påpekar att faktumet att du ”har sett” att frame drops ibland ger sänkt betyg är totalt ointressant information, då den är anekdotisk evidens. Ditt enda exempel var också fz:s recension av jedi survivor. Och där har du fel, det står inte i den recensionen att frame dropsen drar ned betyget från en femma.

Att du inte gillar nintendo märks. Det är okej. Men det finns ingen anledning att tro att de särbehandlas positivt av recensenter, som så många foliehattar här verkar tycka.

Ledsen om du upplevde mig som otrevlig. Det är jag inte.

Det står kanske inte i recensionen på FZ men han säger det i recensionen på Youtube. Tycker det hörs klart och tydligt. Men som jag sagt långt tidigare i denna tråden. Jag kanske har fel om fps-drops. Bara något jag noterat.

Haha alltså det här är ju för roligt med. "Att du inte gillar Nintendo märks". Alltså va? Jag äger nog säkert 50 spel på Switch och har spelat Nintendo sen jag kan minnas. Måste man bara kommentera guld och gröna skogar hela tiden för att man ska gilla Nintendo? Eller vad är problemet? Jag har ju inte ens gett någon kritik mot spelet😅

Skrivet av Deekar:

Det står kanske inte i recensionen på FZ men han säger det i recensionen på Youtube. Tycker det hörs klart och tydligt. Men som jag sagt långt tidigare i denna tråden. Jag kanske har fel om fps-drops. Bara något jag noterat.

Haha alltså det här är ju för roligt med. "Att du inte gillar Nintendo märks". Alltså va? Jag äger nog säkert 50 spel på Switch och har spelat Nintendo sen jag kan minnas. Måste man bara kommentera guld och gröna skogar hela tiden för att man ska gilla Nintendo? Eller vad är problemet? Jag har ju inte ens gett någon kritik mot spelet😅

Precis så! Man måste kunna kritisera vissa aspekter utan att få spydiga kommentarer av Nintendo fans.
Hejvadbra har enligt mig varit något otrevlig i kommentarerna både mot mig och andra.

Medlem

Jag känner verkligen suget efter att köpa en Switch. Spelet ser helt magiskt ut och framför allt kul att spela, vilket för mig slår teknisk briljans alla dagar i veckan. Tycker snarare det är uppfriskande med en utvecklare som satsar på spelglädje och gameplay som ger spelaren friheten att vara kreativ. FromSoft har ju en liknande status, med spel som aldrig varit de snyggaste och med element som kanske känns föråldrade men de har hittat sin nisch och gör det jäkligt bra.

Nintendo har alltid kört sitt eget race och det ska vi vara tacksamma för.
Tycker hela debatten om prestanda och alla tekniska recensioner börjar bli så tröttsam. Jag vill ha kul när jag spelar och så länge spelet inte är trasigt och fullt med buggar så bryr jag mig inte om fps hit och dit så länge utvecklaren inte utlovat en viss standard som man sedan inte håller.
Kör fortfarande PS4 och har inte ens en TV som stöder 4K och jag har jävligt kul när jag spelar spel, vilket är det viktigaste för mig kan inte motivera mig själv att lägga tusentals kronor på en TV eller nyare konsol just nu men det känns som vi kommit till ett läge där folk utgår från att alla som är det minsta intresserade av spel sitter på helt sjuka uppsättningar och riggar med bara det senaste, vilket inte alls är fallet.

För den som tycker att fps, upplösning och allt vad det heter är prio ett så är väl Nintendo och deras spel kanske ändå inte så intressant. Att TOTK ser tjugo år gammalt ut är dock sjukt överdrivet. Vad spelar ens grafik för roll om spelet i sig är makalöst bra?

Medlem
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Kan inte ens hålla 30 fps med grafik som är 20 år gammal. Borde få negativ påverkan på betygen. Det verkar som att många recensenter inte har speciellt höga krav på Zelda, man ska ju kunna kräva att i alla fall upplösningen och fps ska vara bättre med sån oerhört gammal grafik.

Kan inte annat än att hålla med, jag har kul med spelet men det är absolut ingen 10-poängare.

Medlem

Man kan inte annat än bli imponerad till detta vad som ser ut att vara ett mästerverk. Att de lyckas göra ett sånt här mäktigt spel till en potatishårdvara som switch består av är sjukt. Men o andra sidan är det väl vad man är van med att Nintendo alltid gör och man typ förväntar sig av dem?. Alla andra devs borde ta lärdom att kunna anpassa ett spel efter hårdvaran. Inga buggar, inga crashar o spelet ser helt fantastist ut.

Enda tråkiga med spelet är väl om man ska jaga 900 korok eller va de heter, men blir väl att avvakta tills en guide finns på dem. Har liksom inte tiden att leta igenom själv, skulle ta mig hundratals timmar. Även med guide så tar det jäkla lång tid skulle jag tro.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Man kan inte annat än bli imponerad till detta vad som ser ut att vara ett mästerverk. Att de lyckas göra ett sånt här mäktigt spel till en potatishårdvara som switch består av är sjukt. Men o andra sidan är det väl vad man är van med att Nintendo alltid gör och man typ förväntar sig av dem?. Alla andra devs borde ta lärdom att kunna anpassa ett spel efter hårdvaran. Inga buggar, inga crashar o spelet ser helt fantastist ut.

Enda tråkiga med spelet är väl om man ska jaga 900 korok eller va de heter, men blir väl att avvakta tills en guide finns på dem. Har liksom inte tiden att leta igenom själv, skulle ta mig hundratals timmar. Även med guide så tar det jäkla lång tid skulle jag tro.

Jag tror inte tanken att du ska hitta alla Koroks, i TotK finns det så otroligt mycket att göra att det blir överväldigande, det är bäst att gå sin egen väg och klara spelet och är man sugen att göra mer så kan man göra det sen. Jag tar de Koroks som kommer min väg och lägger iofs lite extra tid att hitta de nya korokuppdragen som är väldigt roliga och mer som uppdrag.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag är faktiskt inte helt igenom, men är i slutet (kan avsluta om jag vill tror jag?) och har väl lagt ned runda 40 h. Men då har jag pushat på huvudstoryn och undvikit att sidospåra även om det varit sjukt lockande. Men nu när jag inte behöver ha recensenthatten på ska jag använda helgen till att spela i min egen takt. Så det kommer bli måååånga timmar mer.

Tack för svar! Låter som story är ungefär lika lång som i förra spelet. Men vem böjer sig med det i Botw eller totk liksom
Njut av din långhelg med link, det ska jag också göra!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Inaktiv

Alla Zelda spel är väl magiska på sitt sätt, frågan är väl om det är den magin som man är ute efter.
Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva samma magi igen innan Twilight Princess men där hade jag fel. Jag var ute efter den magin som jag kände i A Link to the Past och Ocarina of Time men denna magin som jag kände i dessa spelen har jag inte fått i Breath of the Wild och heller inte i Tears of the Kingdom än. Men nu har jag inte kommit fram till något tempel än heller men för övrigt så känns det bättre nu när jag kommit ner till Hyrule än vad det kändes uppe i himlen och som du säger så känns det riktigt kul att se hur Hyrule håller på att byggas upp igen.

Medlem

Ett ok spel som är extremt överskattat bara för "Zelda" titlen, hade exakt samma spel släpps men det inte hade varit Nintendo/Zelda hade folk bara tyckt det va ännu ett open world spel, som det är.

Medlem

Kan inte förstå hur ett sån cartoon fult spel kan vara så bra, inte sett nått som gör att man blir sugen, allt ser så barnsligt och töntigt ut.

Medlem
Skrivet av HairryHotter:

Kan inte förstå hur ett sån cartoon fult spel kan vara så bra, inte sett nått som gör att man blir sugen, allt ser så barnsligt och töntigt ut.

Testo-kingen!

Medlem

Snygg recension @Johan Lorentzon! 🥳

Har köpt spelet men inte hunnit köra igång det ännu. Tyckte BotW var OK (3 av 5), så glad att det verkar vara ett stort steg framåt i TotK. Är lite skeptisk till 30 fps dock nu när det dubbla känns som "bare minimum" när jag spelar på andra plattformar. Samtidigt har jag vissa förståelse att Switch är en glorifierad surfplatta och att spelvärlden förhoppningsvis trollbinder mig i övrigt 😊


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Bra recension har spelet....fortfarande inplastad. När det hamnade i brevlådan så drabbades frugan av fint väder syndrom och ingen skulle sitta inne, så man blev utslängd i det dära skarpa ljuset och få en massa utomhussysslor och underhålla barnen samtidigt.....när regnet äntligen kom som en gudagåva så är jag för trött för att spela. Livet som småbarnsförälder...


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Bra recension! Så jävla sugen på att skaffa spelet men har verkligen inte tid just nu.

Medlem
Skrivet av HairryHotter:

Kan inte förstå hur ett sån cartoon fult spel kan vara så bra, inte sett nått som gör att man blir sugen, allt ser så barnsligt och töntigt ut.

så trollet gå och sov igen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Finfin recension! Hypen är total. Beställde min kassett igår, får vänta till tisdag innan jag ger mig ut på äventyr i Hyrule igen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Molotov:

Samtidigt vet man ju om man inte är ett fan att det inte är nått att gå på.
Men många gillar Nintendos spel och det återspeglar sig i betygen av deras spel.

Vissa kanske tycker att Nintendo-fans är lite väl okritiska när de recenserar Nintendos spel, att de låter känslorna ta överhanden. (Jag säger inte att det är så, bara att det kan upplevas så.)

Men samtidigt har du rätt. Jag tillhör dem som inte riktigt ser den där enorma storheten i Nintendos spel som många Nintendo-fans gör. Jag tycker exempelvis inte att Super Mario Odyssey är 10/10 och fastnade aldrig för Breath of the Wild. Men jag ser ju att det är bra spel, att de är väldigt polerade och förstår att det finns många som gillar dem extremt mycket. Även om jag inte håller med.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har en Xbox Series X med Gamepass Ultimate som jag inte startat på två månader, men min Switch kör jag på dagligen. Metroid Prime nyss och nu Zelda... det är nånting med Nintendo som är roligare.

Skriv svar