Tekniktyck – Zelda: Tears of the Kingdom är "inte för stort för Switch"

Avstängd
Skrivet av anon_334958:

Förstå mig rätt brukar man säga. Men ja, min poäng är att de inte riktar sig främst till yngre barn. Det är ju tråkigt om man känner att saker är för barn bara för att det inte har en ”tuff” design. Begränsa dig inte!

Du kanske brukar säga så, men man säger "missförstå mig rätt" precis som jag skrev.

Min poäng är att Nintendo definitivt riktar sig till yngre barn. Och det är en utveckling som är väldigt tråkig.

Inaktiv
Skrivet av Apersson:

Du kanske brukar säga så, men man säger "missförstå mig rätt" precis som jag skrev.

Min poäng är att Nintendo definitivt riktar sig till yngre barn. Och det är en utveckling som är väldigt tråkig.

Att hävda att deras målgrupp är mindre barn, vilket trams. Machokomplex?

Avstängd
Skrivet av anon_334958:

Att hävda att deras målgrupp är mindre barn, vilket trams. Machokomplex?

Designen på deras spel har alltid varit barnsliga men då fanns det i alla fall en utmaning och story i spelen som en vuxen kunde uppskatta. Det tycker jag man har tappat med deras senaste releaser. Det har blivit för barnsligt helt enkelt och det är väldigt tråkigt då jag egentligen är ett stort Nintendofan.

Det har verkligen ingenting att göra med något machokomplex. Du behöver inte bli kränkt.

Medlem
Skrivet av Apersson:

Min poäng är att Nintendo definitivt riktar sig till yngre barn. Designen på deras spel har alltid varit barnsliga men då fanns det i alla fall en utmaning och story i spelen som en vuxen kunde uppskatta. Det tycker jag man har tappat med deras senaste releaser. Det har blivit för barnsligt helt enkelt och det är väldigt tråkigt då jag egentligen är ett stort Nintendofan.

Tycker det är tvärtom, Nintendo har blivit modigare i sin speldesign och berättande i spelen än förut då de var extremt strikta med censuren. Förstår inte riktigt, vad var så vuxet med berättandet i Ocarina of Time eller A Link to the Past? Zelda-spelen har ju alltid haft en ytlig Disney-berättelse, har så vitt jag kan minnas aldrig varit särskilt vuxet, alla spelen har varit anpassade för att kunna spelas av barn.

Avstängd
Skrivet av Majoren:

Tycker det är tvärtom, Nintendo har blivit modigare i sin speldesign och berättande i spelen än förut då de var extremt strikta med censuren. Förstår inte riktigt, vad var så vuxet med berättandet i Ocarina of Time eller A Link to the Past? Zelda-spelen har ju alltid haft en ytlig Disney-berättelse, har så vitt jag kan minnas aldrig varit särskilt vuxet, alla spelen har varit anpassade för att kunna spelas av barn.

Förstår vad du menar och håller med. Men jag tycker det har blivit lite för mycket "Disney" och alldeles för lätt för att kunna vara njutbart.

Jag spelade precis igenom Lego Star Wars och det spelet led av precis samma problem. Pusslen är gjorda för femåringar. Inte mitt cup of tea, men smaken är som baken.

Medlem
Skrivet av Apersson:

Förstår vad du menar och håller med. Men jag tycker det har blivit lite för mycket "Disney" och alldeles för lätt för att kunna vara njutbart.

Jag spelade precis igenom Lego Star Wars och det spelet led av precis samma problem. Pusslen är gjorda för femåringar. Inte mitt cup of tea, men smaken är som baken.

Ja, att spel generellt blivit lättare, det skriver jag under på till 100%
Men det är inget specifikt till just Nintendo, det gäller i stort sett alla spel på marknaden oavsett plattform, förutom dem som designas/marknadsförs som "svåra". Räcker med att spela ett parti halvgamla Goldeneye på Switch, det är betydligt svårare än vilket modernt Call of Duty som helst på valfri konsol.

Medlem

20 fps... Då kan man ju lika gärna läsa en bok istället.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Majoren:

Låter helt menlöst tillkrånglat. Switch känns "klen" idag för att den är 6 år gammal. PS4 och Xbone kändes tämligen klena de också runt 2019-2020. När en Switch 2 kommer så kommer den inte längre kännas klen då den får modernare mer kapabel hårdvara. Lansera två separata enheter, där den "stationära" ändå inte kommer kunna vara särskilt mycket kraftigare då den måste dela chipset, vore helt enkelt bara att krångla till det i onödan.

Switchen kändes klen från dag 1 inte för att den är 6 år gammal idag. En del kommer säkert från att alla spel jag var intresserade av var portade wii-u spel jag redan hade så dom hade väl inte utnyttjat den extra kraften switchen erbjöd.

Sen är det ju nvidia Tegra processessor i switchen, så tanken med en stationär version är ju inte att det skulle vara samma chip utan något snabbare i samma serie, så mer fps och upplösning men spelets innehåll med modeller och texturer är givetvis samma.

Inaktiv
Skrivet av Apersson:

Designen på deras spel har alltid varit barnsliga men då fanns det i alla fall en utmaning och story i spelen som en vuxen kunde uppskatta. Det tycker jag man har tappat med deras senaste releaser. Det har blivit för barnsligt helt enkelt och det är väldigt tråkigt då jag egentligen är ett stort Nintendofan.

Det har verkligen ingenting att göra med något machokomplex. Du behöver inte bli kränkt.

Jag är inte kränkt. Sluta tramsa.

Men j. Storyn i Super Mario Bros. var verkligen vuxen 1985. Storyn i Link to the Past med. Verkligen vuxen.

Det är nog du som ändrats. Inte Nintendo. Det är okej. Men det är också okej att gilla Nintendo som vuxen. Våga vara dig själv.

Avstängd
Skrivet av anon_334958:

Jag är inte kränkt. Sluta tramsa.

Men j. Storyn i Super Mario Bros. var verkligen vuxen 1985. Storyn i Link to the Past med. Verkligen vuxen.

Det är nog du som ändrats. Inte Nintendo. Det är okej. Men det är också okej att gilla Nintendo som vuxen. Våga vara dig själv.

Om du vågar att acceptera andras åsikter så lovar jag att våga vara mig själv.

Inaktiv
Skrivet av Apersson:

Om du vågar att acceptera andras åsikter så lovar jag att våga vara mig själv.

Du uttryckte inte en åsikt utan kom med ett påstående. Ditt påstående är fel. Lev med det.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Switchen kändes klen från dag 1 inte för att den är 6 år gammal idag. En del kommer säkert från att alla spel jag var intresserade av var portade wii-u spel jag redan hade så dom hade väl inte utnyttjat den extra kraften switchen erbjöd.

Sen är det ju nvidia Tegra processessor i switchen, så tanken med en stationär version är ju inte att det skulle vara samma chip utan något snabbare i samma serie, så mer fps och upplösning men spelets innehåll med modeller och texturer är givetvis samma.

Tvärtom, man häpnade över nivån på spelen man plötsligt kunde spela bärbart. Då talade man om mirakelportar att kunna spela konventionella komplexa konsolspel på bärbar spelkonsol. Fanns inget likt det då, det var väldigt mycket bärbar spelkraft man fick till ett lågt pris. Men det var då det.

Tycker det där kvittar. Du övertänker det. Det kommer innebära ett stort prestandakliv redan som det är att uppgradera från ett 2015-chipset till ett utvecklat efter 2020. Helt menlöst krångla till produktutbudet och varumärket likt Xbox krånglar med olika prestandaversioner helt i onödan. Det krånglar även till spelutvecklingen. Hybridformatet är här för att stanna, det är det nyaste hetaste. Och det är ruskigt bra, det ska Nintendo fokusera på.

Avstängd
Skrivet av anon_334958:

Du uttryckte inte en åsikt utan kom med ett påstående. Ditt påstående är fel. Lev med det.

Jag förstår inte varför du har en sådan aggressiv ton. Du har en åsikt och jag en annan, det är okej. Man får tycka olika.

Inaktiv
Skrivet av Apersson:

Jag förstår inte varför du har en sådan aggressiv ton. Du har en åsikt och jag en annan, det är okej. Man får tycka olika.

Som sagt. Du uttryckte inte en åsikt utan kom med ett påstående, som är felaktigt de facto.

Du har ett behov av att kategorisera saker, som tex barnsliga. Intolerans i det lilla ger intolerans i det stora. Så tröttsamt med din typ.

Avstängd
Skrivet av anon_334958:

Som sagt. Du uttryckte inte en åsikt utan kom med ett påstående, som är felaktigt de facto.

Som sagt, det är din åsikt.

Du får gärna bråka med mig på något annat forum på en annan tid om du vill. Tycker vi släpper det här nu.

Inaktiv
Skrivet av Apersson:

Som sagt, det är din åsikt.

Du får gärna bråka med mig på något annat forum på en annan tid om du vill. Tycker vi släpper det här nu.

Zelda är inte för mig. Jag går in i en tråd om Zelda och säger att Zelda är för barn men kul för er som gillar sånt.

Kul om du mår bättre och kan återgå till tuffa spel som cod.

Machokultur är stort i Ryssland.

Medlem

Ett spel som blir hyllat skapar lika mycket drama och konflikt som ett spel som blir sågat.

Vi lever i en märklig tid.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ett spel som blir hyllat skapar lika mycket drama och konflikt som ett spel som blir sågat.

Vi lever i en märklig tid.

Känns dock mest som samma klick alias som skriver samma inlägg många många ggr i alla artiklar som publiceras om spelet. En klick som säger att det är "barnspel" för att det inte är jämnbrunt, en annan klick PC Master-pöjkar som hävdar man blir blind eller dör på fläcken om man ens prövar ett spel som är under 4k120hz.

Nu har jag klarat tutorial-delen i alla fall...känns spontant mycket mer komplext än Botw. Gillar verkligen pusslen så här långt, och himlaöarna som ger lite känslan av första världen/planeten i Super Mario Odyssey. Underbara moln, för tankarna till nån gammal Mumindalen-film man minns.

Medlem

Helvete vad jag döööööööööööööööööör, vad äre för sjukt !!!

Hälsningar inbiten soulsspelare


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Majoren:

Underbara moln, för tankarna till nån gammal Mumindalen-film man minns.

Tänker direkt på Kometen Kommer från 92. 🤗

Många delar ur Tears of the Kingdom för också tankarna till Ghiblifilmer från 80talet såsom Laputa och Nausicaä.

Medlem

Det enda negativa jag reagerar på är att grafiken känns ”taggig” och flimrig, om det beror på låg upplösning eller brist på kantutjämning låter jag vara osagt. Men bra om detta även kommer till Nintendos nästa konsol, då det känns som Switch får kämpa till bristningsgränsen.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Det enda negativa jag reagerar på är att grafiken känns ”taggig” och flimrig, om det beror på låg upplösning eller brist på kantutjämning låter jag vara osagt. Men bra om detta även kommer till Nintendos nästa konsol, då det känns som Switch får kämpa till bristningsgränsen.

Det ser ut som att de lagt på ett sharpening filter denna gång, det brukar ge den typen av "shimmer" effekt. Tycker det är att föredra dock över Botw då det ser klart skarpare och tydligare ut...men inget tvivel om att spelet är som allra bäst bärbart på en Switch Oled. Ser helt otroligt ut, och bärbart ser man inte shimmering-effekten heller.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Låter helt menlöst tillkrånglat. Switch känns "klen" idag för att den är 6 år gammal. PS4 och Xbone kändes tämligen klena de också runt 2019-2020. När en Switch 2 kommer så kommer den inte längre kännas klen då den får modernare mer kapabel hårdvara.

Jag misstänker att Switch 2 kommer att kännas lika klen jämfört med hur Switch kändes vid release.
Jag har svårt att tro att den kan jämföras med Playstation 5 och Xbox series X som de känns klen jämfört med PC.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Mitt intryck efter 6 h spelande.
Är att det käns mer som Dlc än nytt spel i serien.

Medlem

Haters gonna hate.
Här sitter jag och njuter av ett fantastiskt spel.

12
Skriv svar