Vilken låt lyssnar du på nu?

Medlem

Ny låt från dessa herrar, ser fram emot albumet som släpps om 2 veckor.

Releasehästryttare

Denna va sjukt catchy!

Medlem

signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Tattoo, för den visas just nu på eurovision

Medlem

Filter - Hey man nice shot

Medlem

Ironiskt nog instrumental.

Baserad på den här, om någon undrar.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Ghosts cover av Genesis Jesus he knows me. <3

Medlem

Hoppas att folk som ser detta kan ge en tips. gillar Hypocrisy (the arrival, virus), tappade bort dom när man gick åt ett annat håll.
Hypocrisy, the halo effect, at the gates (verkar vara tillbaka). något mer man bör satsa på? varit i samma spår med samma låtar länge. så behöver lite ny musik. är det spotify som gäller för the halo effect, at the gates, hypocrisy?


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

https://www.youtube.com/watch?v=WByGv-qdZ4w

Hoppas att folk som ser detta kan ge en tips. gillar Hypocrisy (the arrival, virus), tappade bort dom när man gick åt ett annat håll.
Hypocrisy, the halo effect, at the gates (verkar vara tillbaka). något mer man bör satsa på? varit i samma spår med samma låtar länge. så behöver lite ny musik. är det spotify som gäller för the halo effect, at the gates, hypocrisy?

Som jag minns Hypocrisy så är de lite kluvna, En del av deras musik är melodic death metal, medan resten är "vanlig" deah metal

Vilket Hypocricy är det du gillar, melodic death eller death? Baserat på videon du länkade så gissar jag att det var den mer melodiösa varianten du var ute efter.

Kan det här vara något? (Introt på första låten är nästan en och en halv minut långt. Be patient.)

Brymir?

Kan inte låta bli att slänga in den här också, Mest för att jag verkligen gillar Aephanemer.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

ja, det är melodic death metal stilen man gillar. gillade inte den första men bam! brymir - cycle of flame hade allt man gillar!
Aephanemer låter lovande, bara kört ett par minuter hittills. Shy hade inte dom lugnare delarna som behövs för att sedan kan man gå lite vildare i moment. hoppas du förstår vad jag menar.
Tack för förslagen, brymir - cycle of flame ska bli ett stående inslag i ens playlist.
Uppskattar det Akronym.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Lord Huron - Time To Run

Lord Huron - Ends of the Earth

Medlem

Biggie.

Medlem

Har lyssnat på dessa jättemycket på senaste, kan inte riktigt definiera det, men det innehåller metal, pop, countrysolon, saxofonslingor och en jävla massa konstig humor. Helt underbar artist som inte tar saker för seriöst, men är ändå en otrolig låtskrivare som tar hjälp av otroliga musiker.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

What a thrill ...


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Artist: Desultory
Sång: Forever Gone
Album: Into Eternity
År: 1993

Sverige är känt för sin Death Metal sen. Band som Dismember, Grave, Entombed, At the Gates mfl satte Sverige på kartan under 90 talet med sin mer extrema metal. Och så fanns Desultory. Slog inte lika hårt men jösses vilket "hidden gem" detta band är vad gäller deras första två plattor.
Forever gone från Into Eternity (vilket var deras första fullängdare) börjar väldans melankoliskt men jisses vilka riff som dras igång. Man headbangar ju nästan sönder sig än idag trots man är gubbe haha.

Och för er som föredrar Spotfiy så har ni låten här:

https://open.spotify.com/track/5u9XN1nHiBuOYm2p6EaTdu?si=12f6...


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Medlem

Bröderna Ågren

Medlem

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Medlem

"Låt" är kanske en smula missvisande, men...

Edit. OK, nu har jag tagit mig igenom hela. Ger den en svag trea på en femgradig skala.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Orginalet till "Min dingeling"

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

fastnade totalt för

och faktiskt

La till dom nya albumen jag köpte nyligen på datorn och förde sedan över till mobilen. 9 album :D. mycket amon amarth.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

fastnade totalt för https://www.youtube.com/watch?v=WByGv-qdZ4w

och faktiskt https://www.youtube.com/watch?v=4OkSsFsXLD8

La till dom nya albumen jag köpte nyligen på datorn och förde sedan över till mobilen. 9 album :D. mycket amon amarth.

Låter som att du har mycket god smak. The Halo Effect är riktigt jävla bra och favoritlåten är nog Conditional.

Medlem
Skrivet av SirLorden:

Låter som att du har mycket god smak. The Halo Effect är riktigt jävla bra och favoritlåten är nog Conditional.

Jag är i gott sällskap 😁. inte kommit så långt på albumet ännu


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Inaktiv

På tal om Halo Effect så gillade jag verkligen nyaste In Flames plattan. 10/12 låtar var ju toppen. Det är inte ofta såna album kommer.

..Men just nu lyssnar jag på Ghost.

Medlem

Mot skärgården (från tv-serien Skärgårdsdoktorn), en av många fina melodier av Stefan Nilsson som gick bort i ALS för några veckor sedan.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Aphex Twin - Blackbox Life Recorder 21f

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skriv svar