Fortnite är nu en olympisk esports-gren

Robot
Fortnite är nu en olympisk esports-gren

"Jag vann OS-guld i Fortnite".

#Fortnite, #OS


Medlem

Tekniskt sett så skjuter man ju inte ihjäl varandra. Man teleporteras bort när ens hp blir 0.

Medlem

Plus att det är ju bara skytte man ska göra och inte battle royal. Eftersom OS bara går med e-sport om spelen härmar andra sporter i OS.

Medlem

Hmmm... nej, det är inte 1:a April.... tyvärr... >.<

Medlem

Trist att det är den som bygger bäst dom vinner 9 gånger av 10. Skitspel

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Trist att det är den som bygger bäst dom vinner 9 gånger av 10. Skitspel

Zero build is the mode to play 😎
Håller mig borta från bygg, hinner knappt med folk som bygger så snabbt.

International
Man of Mystery

Har IOC bara frågat sina två tioåriga barn: "vilka såna där dataspel tycker du man ska ha med i OS" ?

Är kurragömma nästa olympiska idrottsgren då tro ?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Har IOC bara frågat sina två tioåriga barn: "vilka såna där dataspel tycker du man ska ha med i OS" ?

Är kurragömma nästa olympiska idrottsgren då tro ?

Japp, eftersom majoriteten av datorspelare är bittra, tjuriga och klagande basement dwellers (och därmed inte kollar på OS) så vill dom rikta sig till en ännu icke förstörd målgrupp och då får det bli barnspel 😊.

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Har IOC bara frågat sina två tioåriga barn: "vilka såna där dataspel tycker du man ska ha med i OS" ?

Är kurragömma nästa olympiska idrottsgren då tro ?

Bara att inse att vi är för gamla och från en fjärran generation.
OS är inte längre bara brottning och springa fort. 😎


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Hade varit lite halvkul om Track & Field fått en gren^^.
Även om jag börjar komma upp i ålder nu så tycker jag faktiskt Fortnite är förvånansvärt kul. Grabbarna här hemma spelar det emellanåt och man dras med, helt klart.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Hade varit lite halvkul om Track & Field fått en gren^^.
Även om jag börjar komma upp i ålder nu så tycker jag faktiskt Fortnite är förvånansvärt kul. Grabbarna här hemma spelar det emellanåt och man dras med, helt klart.

Haha ja att prestera i det spelet krävde ju snabbhet och uthållighet alternativt turboknapp. Speciellt kanot om jag minns rätt.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av Distordera:

Haha ja att prestera i det spelet krävde ju snabbhet och uthållighet alternativt turboknapp. Speciellt kanot om jag minns rätt.

Eller 100-meter. Snacka om blåsor på fingrarna😂.

Skribent
Skrivet av gorbatjov:

Eller 100-meter. Snacka om blåsor på fingrarna😂.

Simningen krävde väl också att man tajmar A och B?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Tassel:

Bara att inse att vi är för gamla och från en fjärran generation.
OS är inte längre bara brottning och springa fort. 😎

OS-grenar som har funnits är bland annat ”konst och litteratur”, krocket och motorbåt.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Simningen krävde väl också att man tajmar A och B?

Ja det stämmer nog. Redigt masochistspel det där^^.

Skribent
Skrivet av gorbatjov:

Ja det stämmer nog. Redigt masochistspel det där^^.

Också ett kvitto på hur hållbara NES-kontrollerna var. Mina funkar ju fortfarande trots misshandeln de gick igenom. En Xbox/PS-kontroll hade dött på en vecka under samma behandling.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av gorbatjov:

Eller 100-meter. Snacka om blåsor på fingrarna😂.

Jag körde med en "armkramps"-stil. 100m löpning brukade alltid hamna runt 5 sekunder.
Några timmar med det så kändes det ordentligt efteråt.

Men hade nog roligare överlag med Summer Games, Winter Games samt California Games på C64.

Skribent
Skrivet av anon_328997:

Jag körde med en "armkramps"-stil. 100m löpning brukade alltid hamna runt 5 sekunder.
Några timmar med det så kändes det ordentligt efteråt.

Men hade nog roligare överlag med Summer Games, Winter Games samt California Games på C64.

Jag körde med en sked. Satten den på tummen och drog den snabbt fram och tillbaka över knappen. Gick även att göra samma sak med tummen och pekfingret, men då blev det också skavsår efter ett tag.

Ja Summer/Winter/California Games var ju mer tanke bakom. I just Track & Field så var det ju mest bara hamra på knapparna oberoende sport, speciellt Track & Field 1. Däremot fanns ju några sporter i 2an som var lite mer annorlunda, fäktning och Tae Kwon Do tex.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Också ett kvitto på hur hållbara NES-kontrollerna var. Mina funkar ju fortfarande trots misshandeln de gick igenom. En Xbox/PS-kontroll hade dött på en vecka under samma behandling.

Verkligen så. Det var fan bättre förr!

Skrivet av anon_328997:

Jag körde med en "armkramps"-stil. 100m löpning brukade alltid hamna runt 5 sekunder.
Några timmar med det så kändes det ordentligt efteråt.

Men hade nog roligare överlag med Summer Games, Winter Games samt California Games på C64.

Har för mig jag körde pekfinger/pekfinger men inga minnen om det funkade bra eller inte haha. De är aningen sneda idag dock ^^.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Eller 100-meter. Snacka om blåsor på fingrarna😂.

Legohjul på en kloss, skonsamt mot fingrarna och undan går det

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Också ett kvitto på hur hållbara NES-kontrollerna var. Mina funkar ju fortfarande trots misshandeln de gick igenom. En Xbox/PS-kontroll hade dött på en vecka under samma behandling.

Jag tror du minns fel
NES kontrollerna var inte hållbara.
Visst dom kansle "fungerade" länge men inte tillfreds.
Vanliga fel var att dom kunde bli otroligt tröga och gummit undertill som gjorde att knappen fjödrade upp sprack snabbt så knappar blev svampiga.
Man fick ju laga el byta stup i ett.
Positivt var väll att det var enkelt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om de vill ha icke-våldsamma esports, så finns det väl en hel del "riktiga" esports-spel som är det, såsom Rocket League och FIFA...? Även Street Fighter och liknande borde ju funka, eftersom de är simulationer av kampsport. Anywho, bör ju finnas bättre spel än de flesta av de konstiga spel de föreslagit (https://olympics.com/en/esports/olympic-esports-series/). Visst, Gran Turismo och Just Dance är ju rätt stora, men resten av spelen är ju inget jag har hört om iaf (Tic Tac Bow t.ex. )

1
Skriv svar