Medlem
Skrivet av Nelfie:

EGS är fantastiskt för barn utan inkomst, så all ära till dem! Önskar jag hade den möjligheten förr. Men Steam är bättre på alla sätt och vis. Orkar inte rada upp det för dig, jag har viktigare saker i livet. xD

Men googla gärna om du är intresserad.

Du behöver inte förklara. Att jag googlar gör inte programmet steam bättre.

Det är segt, klottrigt. Svårt att hitta saker. Nej, jag gillar inte det.

Epic är en bättre launcher enligt mig. Köper alla spel där som jag kan. I detta fall är det exklusivt.

Med det sagt så använder jag alla launchers när det behövs.

Xbox, gog, epic, steam, EA.

Skippar inte ett spel jag vill ha för att det ligger på en launcher jag ogillar. Skiter fullständigt i det. Vill jag ha spelet köper jag det


signatur

Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080

Medlem
Skrivet av Melldorwin:

Du behöver inte förklara. Att jag googlar gör inte programmet steam bättre.

Det är segt, klottrigt. Svårt att hitta saker. Nej, jag gillar inte det.

Epic är en bättre launcher enligt mig. Köper alla spel där som jag kan. I detta fall är det exklusivt.

Med det sagt så använder jag alla launchers när det behövs.

Xbox, gog, epic, steam, EA.

Skippar inte ett spel jag vill ha för att det ligger på en launcher jag ogillar. Skiter fullständigt i det. Vill jag ha spelet köper jag det

Det bästa med Steam enligt mig är hur enkelt man kan hitta spel man letar efter. Filtreringen är komplex och recensioner visas väldigt tydligt. Det är väldigt enkelt att se om ett spel är uppskattat eller inte på Steam, Epic Games har nyligen lagt till recensioner som jag förstår det. Tidigare kunde man inte ens se hur andra spelare upplever spelet utan det var mer eller mindre "a shot in the dark". Nu finns det recensioner men knappast i samma grad om Steam visar och t.o.m uppmanar recensioner till spel man spelat.

Såklart är det en smaksak men jag tycker Steam har betydligt bättre launcher och det kanske inte är så konstigt men tanke på hur länge Steam har existerats.

Medlem
Skrivet av Ninami:

Det bästa med Steam enligt mig är hur enkelt man kan hitta spel man letar efter. Filtreringen är komplex och recensioner visas väldigt tydligt. Det är väldigt enkelt att se om ett spel är uppskattat eller inte på Steam, Epic Games har nyligen lagt till recensioner som jag förstår det. Tidigare kunde man inte ens se hur andra spelare upplever spelet utan det var mer eller mindre "a shot in the dark". Nu finns det recensioner men knappast i samma grad om Steam visar och t.o.m uppmanar recensioner till spel man spelat.

Såklart är det en smaksak men jag tycker Steam har betydligt bättre launcher och det kanske inte är så konstigt men tanke på hur länge Steam har existerats.

Du har en poäng..

Varför jag gillar Epic mer är att det är mer avskalat. Väldigt enkelt att snabbt gå in och starta ett spel. Steam tar till och med en jäkla tid på sig att bara starta upp innan man ens kommer in.


signatur

Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080

Medlem

Ett spel som jag bara orkar spela i trettio minuter innan jag blir övermätt, men ändå kommer tillbaks till..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Riktigt riktigt bra spel tycker jag, har förvisso bara kommit 4-6timmar in i spelet men änsålänge riktigt kul. Kan ju tilläggas att jag inte spelet mig särskilt trött på zombiespel då det va länge sedan senast, va nog dying light 1 vid release...

Tycker grafiken är helt underbar

Medlem
Skrivet av Gaara:

Riktigt riktigt bra spel tycker jag, har förvisso bara kommit 4-6timmar in i spelet men änsålänge riktigt kul. Kan ju tilläggas att jag inte spelet mig särskilt trött på zombiespel då det va länge sedan senast, va nog dying light 1 vid release...

Tycker grafiken är helt underbar

Håller med, är på min andra runda, sjukt bra spel


signatur

Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080

Medlem
Skrivet av Melldorwin:

Håller med, är på min andra runda, sjukt bra spel

Nice! hur lång tid tog det o köra igenom för dig? vilken gubbe valde du första gången? Jag valde Ryan

Medlem

Vet inte om någon har pratat om det tidigare. Just Dead Island 2 funkar inte cloud saving på epic store. Ska ni tex formatera dator och instalera om så försvinner allt!! Va presis med om det. Hadde klarat av hela spelet. Hade något side mission kvar. Så nu efter jag har installerat igen så är allt borta och måste starta om från början. Har pratat med epic. Men inget dom kan göra... Kul

12
Skriv svar