Diskutera – Vilket Star Wars-spel är bäst?

Medlem

Star wars galaxies.

Medlem

Kotor 1, 2 och Jedi Academy.

Medlem

Dark Forces var helt otroligt när det kom. Men annars ligger ju både XWing och Tie-Fighter-spelen närmast mitt hjärta.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag gillar Super Star Wars spelen på SNES. De har sån härlig retrocharm.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Knights of the Old Republic såklart

Medlem

Star wars galaxies

Medlem

Alla gånger Tie Fighter.
Ruskigt roligt och bra spel.

Medlem

Jedi Knight Dark Forces II, bästa starwars spelet som någonsin gjorts

Medlem

Master of Teräs Käsi har jag många roliga minnen från men det betraktades inte av tyckare som bra. Någon som minns det?

Men Dark Forces 1 & 2, XvsT, Yoda Stories:), Jedi Outcast. Mycket bra har man haft på datorn.

KOTOR har inte riktigt funkat för mig. Men ska prova någon fler gång och bara följa någon guide på hur jag ska speca.

Modernare titlar finns i backloggen.

Medlem

Star Wars spelet som ligger mig varmast om hjärtat kommer nog alltid vara Star Wars Galaxies!
Hatar att dom stängde ner spelet till förmån för Star Wars The Old Republic!
Dom tidiga battlefront spelen samt Jedi Academy är favo spel också!

Medlem

Är nog Tie Fighter här. Var jag kanske 10 eller 11 när jag fick spela det på en pentium 75!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Star Wars: Rogue Squadron 1-3 på N64 och Gamecube är nog de star wars spel jag spelat om flest gånger.

Annars håller jag nog Jedi Knight Dark Forces II som favoritspelet.

Medlem

Rebel Assault II

När jag såg den realistiska grafiken som 8 åring så höll jag på att dö.

Medlem

Tänkte döda diskussionen:
SWG och Skywalker saga
Så nu slutar vi
Bonus kan vara x-wing eller tiefighter på back in the 3,5” eran.

Medlem

I ingen särskild rangordning:

KOTOR 1&2
Dark Forces
Galaxies (före taskiga uppdateringarna)
Republic Commando

Medlem

Back in the days när jag lirade
Jedi Knight Dark forces II och Jedi Knight: Mysteries of the Sith Så tyckte jag att dessa spel var fantastiskt bra.

Men vad som toppade detta var naturligtvis
Jedi Knight II: Jedi Outcast och Jedi Knight Academy.

Med det sagt, vad jag har känslan i jämförelse med Fallen order är att de äldre spelen kändes bättre. Men ska man spela om alla spelen idag så är nog fallen order ett bättre spel gissar jag. Det betyder inte att jag tycker om karaktären.

Jag hade mycket hellre velat se Kyle Kartan i dessa typ av nyspel.
Det hade blivit episkt. De hade kunnat göra en remake med Kyle Kartans äventyr, alltså total remake och inte remaster. Så lite av hans background story i nyspel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Sins of a Galactic Empire, en mod till Sins of a solar empire med alla viktiga fraktioner och deras skepp. Finns lite nyare men den är riktigt välgjord och man får verkligen in känslan när man lämnar hyperspace med en flotta av 500skepp!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Lego Star Wars!!

Medlem
Skrivet av lonian:

Back in the days när jag lirade
Jedi Knight Dark forces II och Jedi Knight: Mysteries of the Sith Så tyckte jag att dessa spel var fantastiskt bra.

Men vad som toppade detta var naturligtvis
Jedi Knight II: Jedi Outcast och Jedi Knight Academy.

Med det sagt, vad jag har känslan i jämförelse med Fallen order är att de äldre spelen kändes bättre. Men ska man spela om alla spelen idag så är nog fallen order ett bättre spel gissar jag. Det betyder inte att jag tycker om karaktären.

Jag hade mycket hellre velat se Kyle Kartan i dessa typ av nyspel.
Det hade blivit episkt. De hade kunnat göra en remake med Kyle Kartans äventyr, alltså total remake och inte remaster. Så lite av hans background story i nyspel.

Håller helt med om att Kyle Katarn är en intressantare karaktär. Men helst skulle jag vilja hoppa till en tid långt ifrån filmerna så man kan skriva nya historier istället för att försöka skohorna in dem i canon.

Medlem

Jedi Knight II: Jedi Outcast är ljusår bättre än allt annat inom franchisen.

Medlem

Galaxies (pre-cu), o de gamla x-wing/tie-fighter.

Moderator

Det finns några bra titlar, men ingen slår KOTOR!

Medlem

Kinect Star Wars: Galactic Dance Off

Medlem

Star Wars: The Old Republic . Flera hundra timmars spelande..

Inaktiv

Singelplayer spelet Knights of the old Republic (KOTOR) givetvis.
Ej att förknippa med onlinespelet SWTOR för er som inte var med på den tiden.

Medlem

Star Wars Galaxies!
Lirar fortfarande på EMU-Servrar ibland

International
Man of Mystery

Kotor 1/2 var ju väldigt bra när man spelade dem, och Dark Forces gillade jag också.. men jag måste nog säga att de här nya Fallen order och Survivor bara gör allt bättre. För mig är det lite som Doom, visst kommer gamla hederliga pixelDoom alltid vara ett grymt spel men Doom2016 är ju objektivt bättre på alla fronter. På samma sätt tycker jag de nya har blåst liv i SW-gamingen med allt vad det innebär, sablandet, musiken, karaktärerna.. hela feelingen. Kanske saknar jag lite light/dark-balansgången bara, den gjorde mycket i de tidigare spelen.

Rymdflygsimmarna tiefighter till squadrons däremot har aldrig varit intressanta för mig, och battlefrontspelen, ja de är kul ett tag med kompisar men inget jag håller kvar i minnet


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
RHK
Medlem

Vad gäller multiplayer så klår inget Jedi Knight (DF2).

Medlem

Spelmekaniskt
Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast
Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

Storymässigt
Star Wars: Knights of the Old Republic
Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords

123
Skriv svar