Forza Motorsport ska släppas "i år" – låter väldigt lite som detta halvår

Robot
Forza Motorsport ska släppas "i år" – låter väldigt lite som detta halvår

Skulle ha släppts detta halvår, men ännu inga konkreta förseningsbesked.

#forza-motorsport


Medlem

Blir garanterat ett köp med det jag sett hittills.

Men jag känner på mig att det kommer vara tungdrivet i början och kanske inte så optimerat när allt är påslaget.

Inaktiv

Ser hellre att det försenas och släpps färdigt än att det släpps med en massa buggar och det krävs månader av updates, för att det ska fungera.

Medlem

Absolut att spel ska släppas när dem är klara men det börjar bli riktigt löjligt att det är fler och fler spel som inte klarar sin deadline. Skriv inte ut ett datum om ni inte är 100% säkra på att ni kan leverera ? hur svårt kan det va.

Medlem

Tycker det är dåligt att dom tog bort Forza 7 för nästan två år sedan och det finns fortfarande inget nytt spel i serien. Undrar hur mycket det hade kostat dom att förlänga licenserna? Surt att man inte har en skivläsare...

Redaktör
Skrivet av xverminator:

Blir garanterat ett köp med det jag sett hittills.

Men jag känner på mig att det kommer vara tungdrivet i början och kanske inte så optimerat när allt är påslaget.

Mja, jag tror det kommer flyta - 60 fps har ju varit Forza Motorsports varumärke sen tvåan.


signatur
Medlem
Skrivet av Påskmust:

Tycker det är dåligt att dom tog bort Forza 7 för nästan två år sedan och det finns fortfarande inget nytt spel i serien. Undrar hur mycket det hade kostat dom att förlänga licenserna? Surt att man inte har en skivläsare...

Hur menar du ? Jag var tvungen att kika nu och jag kan trycka på installera på forza7 i xboxappen (pc)


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Hur menar du ? Jag var tvungen att kika nu och jag kan trycka på installera på forza7 i xboxappen (pc)

Han menar att det inte längre går att köpa spelet officiellt från MS.

Alla spel du äger kan du fortfarande ladda ner och spela så länge du ägde dem innan, dock kan online funktioner vara nere för en del äldre titlar.

Skälet att FM7 är borttaget är licenser som gått ut och det inte längre kostar mindre att förnya/förlänga alla licenser än vad dem får in på försäljning av spelet.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Han menar att det inte längre går att köpa spelet officiellt från MS.

Alla spel du äger kan du fortfarande ladda ner och spela så länge du ägde dem innan, dock kan online funktioner vara nere för en del äldre titlar.

Skälet att FM7 är borttaget är licenser som gått ut och det inte längre kostar mindre att förnya/förlänga alla licenser än vad dem får in på försäljning av spelet.

Oj, vad dåligt. Minns inte att något gran turismo tagits bort


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Alla andra motorsport släpptes på höstkanten, så inte förvånad.
Dessutom är man inte särskilt sugen på att svettas i rigen i 30 graders julivärme och ljusreflektioner deluxe
Tar gärna nåt att se fram emot i vintermörkret iaf

Redaktör
Skrivet av theBoosing:

Oj, vad dåligt. Minns inte att något gran turismo tagits bort

Och med det lämnar vi GT - vi behöver inte tjafsa plattformar.


signatur
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Oj, vad dåligt. Minns inte att något gran turismo tagits bort

Jodå, GT6 blev bortplockat, fast det är ju ett PS3-spel också.

Skrivet av Tomas Helenius:

Och med det lämnar vi GT - vi behöver inte tjafsa plattformar.

Är väl inte helt dumt att jämföra Forza med dess konkurrent? Att det råkar vara PS-exklusivt är kanske inte så relevant.

Medlem

Det kanske planeras ett stort avslöjande 11 Juni, inte så mycket på gång till Xbox så ju mer tid man kan fylla ut med Forza of Starfield desto bättre från deras perspektiv.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Oj, vad dåligt. Minns inte att något gran turismo tagits bort

Har lite dålig kolla på det också men sökte lite snabbt och kunde bara se GT7 och Sport som tillgängliga att köpa och i fall slutat sälja 6 och bakåt.

Forza spelen som fortfarande är tillgängliga från officiella butiker (MS store och Steam) där nedladdning av spelen sker är Forza Horizon 4 och 5.

Du kan dock fortfarande registrera nycklar för tidigare titlar från tredjepart om du hittar någon eller köpa det på skiva.

Redaktör
Skrivet av Påskmust:

Jodå, GT6 blev bortplockat, fast det är ju ett PS3-spel också.
Är väl inte helt dumt att jämföra Forza med dess konkurrent? Att det råkar vara PS-exklusivt är kanske inte så relevant.

Spelen kan jämföras ja. Men det här blir bara plattformskrig.


signatur
1
Skriv svar