Trailern för "bodycam-FPS:et" Unrecord ser väldigt realistisk ut

Robot
Trailern för "bodycam-FPS:et" Unrecord ser väldigt realistisk ut
Medlem

Såg denna igår, det ser onekligen bra ut på vissa ställen. Men är skeptiskt till att det blir något bra utav det.

Medlem

Ser ut som ett UE5 techdemo

Inaktiv

Jäkligt snyggt.
Men man ska nog ta det som en cinematic.

Medlem

Jag har inte problem med att bli åksjuk av spel men fick en känsla av att folk som blir det kommer behöva en spyhink när dom spelar det här.

Någon som kan bekräfta?

KoP
Medlem

Första intrycket är att det nog kommer kännas lite jobbigt att spela igenom en fisheye lins. 🤔

Medlem

Min första tanke när jag såg spelet var att det känns som en extremt fejkad trailer för att samla in pengar till ett spel som aldrig kommer att släppas eller ens se hälften så bra ut.

Sen läser jag i nyheten: "Spelet befinner sig fortfarande i förproduktionsstadiet och studion söker nu finansiärer och utgivare." och kan inget annat än skratta högt. XD

Releasehästryttare

Påminner om den där fps filmen som kom för några år sen, vad den nu hette.

ELF
Medlem
Skrivet av Devan:

Påminner om den där fps filmen som kom för några år sen, vad den nu hette.

Hardcore Henry.
Gillade den skarpt. Annorlunda tänk.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Geeks Gaming
Skrivet av ELF:

Hardcore Henry.
Gillade den skarpt. Annorlunda tänk.

Jag får buga för den internethistoriken. Kollade upp den på imdb och såg att den numera enbart heter ”hardcore” och tänker i ett svagt ögonblick jag skulle googla den….. 🤦‍♂️

Medlem

Det är väl video-kontrast, fisheye och motion blur (+mocap) som dolde och gjorde att vissa trodde det* var filmat.
(*texliga skuggor, massa low poly cirklar/kurvor).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Kommer det till PSVR2 är jag intresserad

Medlem

Jag tror inte att det är helt äkta. Ja, de har förmodligen NErf scan teknik för location men animationerna på karaktärerna är för bra och lite off ibland för att vara ett spel. Varför har de dessutom censurerat ansiktena? För att dölja att de möjligen är riktiga personer de poppat in? Jag vet inte, imponerande men väldigt skeptisk.

Medlem

Nej, precis som med alla dessa asset-flips som folk tror är fungerande spel i AAA-klass gjorda av någon enstaka snubbe i UE.

eld
Medlem
Skrivet av B-itta:

Jag tror inte att det är helt äkta. Ja, de har förmodligen NErf scan teknik för location men animationerna på karaktärerna är väldigt off för att vara ett spel. Varför har de dessutom censurerat ansiktena? För att dölja att de möjligen är riktiga personer de poppat in? Jag vet inte, imponerande men väldigt skeptisk.

Det är inget omöjligt i detta demo, det är en väl genomförd idé och ändå rätt enkel idé, en perfekt vertical slice.

Det är diverse dynamiska animationer, fish eye lense, motionblur, och unreal 5's nya ljussättning som får allt att se lite mer realistiskt ut. Miljön är helt enkelt massa fotogrammatri, finns mängder med bibliotek av dessa att skaffa för unreal 5.

Censurerade ansikten är tematiskt men även en smart idé för att undvika något som kan få det hela att se mindre realistiskt ut, fotorealistiska ansikten är inte lätt och kan bli det som fäller illusionen.

Jag hoppas de får sin funding.

Medlem
Skrivet av Devan:

Påminner om den där fps filmen som kom för några år sen, vad den nu hette.

Tänkte precis samma sak.

Avstängd

Minns något UE5-demo på någon tågstation i bodycam-perspektiv. Det ser mycket mer realistiskt ut just för att det är ett bodycam-perspektiv. Är väl någon kombination av att kamerans rörelse skakar grafiken så att det är svårt att se detaljer, fisheye-linsen som förvrider grafiken och att kamerans rörelse ser mänsklig ut och påminner en så mycket om alla bodycam-videor man sett.

Är ju mer att det ser väldigt mycket ut som en bodycam-video än att det ser ut som verkligheten.

Medlem

Svårt att tänka mig ett spel se ut så där när det gäller spelarens rörelser mm, ser mer ut att det så fall skulle vara ett VR spel där man interagerar med sitt vapen och rör sig mer naturligt än ett vanligt spel.
Om det nu inte ör mer som interaktiv film


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det såg på sitt sätt riktigt bra ut. Med tanken på både hård och mjukvaran vi har tillgång till idag så set jag inga anledningar till varför det inte skulle kunna vara riktig gameplay. Ifall det är sannolikt kunskapsmässigt sett är väl en annan femma. En CS 3 kanske?

Sedan vette sjutton ifall jag skulle njuta av vissa spel ifall de blir för realistiska.

eld
Medlem

https://twitter.com/esankiy/status/1649104852704690178

Medlem

Hmmm.. Namnet unrecord avslöjar ju att det är recorded från verkliga livet😂 haa!! Mystery solved.
Unrecord bhhaa!! Tror dom att vi andra är dumma i huvudet?
Sen det där med att dom pixlar ansikterna 😂😂avslöjar med att detta är inspelat från verkliga livet.

Medlem

Nice, skulle precis posta.

eld
Medlem
Skrivet av Haddock:

Nice, skulle precis posta.

Läste någon komma med en teori om styrningen och varför det ser ut som det gör:

Musen styr vapnets riktning, men istället för att kameran är perfekt låst till vapnet så följer kameran efter vapnet med lite delay, samt en liten buffer av rörelse där kameran inte behöver behöver låsa sig till vapnet varje gång, så det är därför man ser så många fria rörelser med vapnet.

Medlem
Skrivet av eld:

Läste någon komma med en teori om styrningen och varför det ser ut som det gör:

Musen styr vapnets riktning, men istället för att kameran är perfekt låst till vapnet så följer kameran efter vapnet med lite delay, samt en liten buffer av rörelse där kameran inte behöver behöver låsa sig till vapnet varje gång, så det är därför man ser så många fria rörelser med vapnet.

Ja, det låter rimligt. Red Orchestra 2 hade det, men inte lika extremt. Alltid gillat det.

Medlem

Förstår inte hur detta är tänkt att bevisa något... Kan mycket väl vara enkla trick i filmredigeringsprogram..

Mhm, MKT skeptisk är jag. Hen får släppa en liten demo-slinga.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

eld
Medlem
Skrivet av FRULZ:

Förstår inte hur detta är tänkt att bevisa något... Kan mycket väl vara enkla trick i filmredigeringsprogram..

Mhm, MKT skeptisk är jag. Hen får släppa en liten demo-slinga.

Nu är vi på den nivån att du behöver föklara vad som skulle vara fejkat, för det visuella och vapenanimationerna kan vi redan checka av som ingame.

Medlem

Linknande tråd, renderat ue5 (gick köra långsamt live). (fotogrammetri, motion capture osv).
https://www.fz.se/nyhet/290060-unreal-engine-5-film-ar-svar-a...

#4259504


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av eld:

Nu är vi på den nivån att du behöver föklara vad som skulle vara fejkat, för det visuella och vapenanimationerna kan vi redan checka av som ingame.

Hur kan du styrka det utan att ha spelat det påstådda spelet?


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

eld
Medlem
Skrivet av FRULZ:

Hur kan du styrka det utan att ha spelat det påstådda spelet?

Jag jobbar med spel, allt vi ser i klippen är helt rimliga saker.

Både Lumen och Nanite finns tillgängligt för alla att använda, du kan själv prova att öppna unreal 5 och slänga in massa assets från biblioteket och få en otroligt realistisk miljö med hjälp av dessa.

Det finns diverse realtime quirks om du vet vart du ska kolla:

Dynamiska animationer som bryter handleder lite för mycket och får armen att komma ut ur bröstkorgen

Aliasing på skuggorna.

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Hur kan du styrka det utan att ha spelat det påstådda spelet?

Förutom det som @eld säger så behöver du bara se på sista snubben i slutet, innan explosionen, så kommer till och med du vara tvungen att medge att det uppenbart handlar om renderad 3D.

Intressant att så många blir såpass lurade, trots att de förmodligen sett spelgrafik utvecklas under hela sina liv.

12
Skriv svar