Valheim-utvecklare visar hur vi ska kunna skräddarsy svårighetsgraden

Robot
Valheim-utvecklare visar hur vi ska kunna skräddarsy svårighetsgraden

Och bland annat stänga av de förhatliga räderna mot våra baser.

#Iron-gate, #Valheim


Medlem

Ett "byggarläge" där man har obegränsat med resurser och inte attackeras har i princip funnits sedan lanseringen, men att slippa hålla på med konsolen kanske är ett litet plus?

Rent spontant känns det som att utvecklingen gått på tok för långsamt, tyvärr...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ett "byggarläge" där man har obegränsat med resurser och inte attackeras har i princip funnits sedan lanseringen, men att slippa hålla på med konsolen kanske är ett litet plus?

Rent spontant känns det som att utvecklingen gått på tok för långsamt, tyvärr...

Utveckling tar tid och det är fortfarande ett väldigt litet team som jobbar på det så vad förväntar du dig?

Medlem
Skrivet av robbis:

Utveckling tar tid och det är fortfarande ett väldigt litet team som jobbar på det så vad förväntar du dig?

Jag förväntade mig mycket mer än vad vi fått, efter den succén de gjorde. Nu har intresset dött och andra spel tagit över.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Utveckling tar tid och det är fortfarande ett väldigt litet team som jobbar på det så vad förväntar du dig?

Som konsument förväntar jag mig att de ska använda de pengar de fått in och anställa fler, effektivisera genom att köpa in nyare utrustning och öka på produktionen.

Men jag är ju ingen spelutvecklare så jag vet inte hur det går till. Kanske lätt blir för många kockar på samma soppa.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Som konsument förväntar jag mig att de ska använda de pengar de fått in och anställa fler, effektivisera genom att köpa in nyare utrustning och öka på produktionen.

Men jag är ju ingen spelutvecklare så jag vet inte hur det går till. Kanske lätt blir för många kockar på samma soppa.

Dom kanske inte vill vara ett multistort företag med chefer hit och dit utan är nöjda med sitt taighta lilla team av vänner. Som konsument har du inte rätt att ställa krav hur hur dom ska sköta sitt företag. Sen kanske dom hellre ser att dom har pengar kvar under en lång tid för löner och utveckling lång tid framöver.

Medlem
Skrivet av robbis:

Dom kanske inte vill vara ett multistort företag med chefer hit och dit utan är nöjda med sitt taighta lilla team av vänner. Som konsument har du inte rätt att ställa krav hur hur dom ska sköta sitt företag. Sen kanske dom hellre ser att dom har pengar kvar under en lång tid för löner och utveckling lång tid framöver.

Det har de inte resurser till att vara heller, riktigt så bra har det inte gått. Däremot finns det ett mellanting, man behöver inte dra allt till sin spets.

Självklart har man all rätt att ställa krav, något man absolut bör göra, även som konsument.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Utvecklingen går absolut långsamt men de updateringarna de väl släpper är rätt bugg fria om jag minns rätt. Går aboslut att stressa utvecklingen men då lär det trilla in en hel del fler buggar och göra spelet sämre, något folk kommer klaga på då också såklart.

Man vinner aldrig som spelskapare, allting något konsumenterna klagar på.

Personligen tycker jag de gör en fräck lösning med att just ta det så lugnt de gör.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det har de inte resurser till att vara heller, riktigt så bra har det inte gått. Däremot finns det ett mellanting, man behöver inte dra allt till sin spets.

Självklart har man all rätt att ställa krav, något man absolut bör göra, även som konsument.

Ja jag hoppas att inte du köper mitt spel och sedan ställer massa krav på hur mitt företag och mitt spel skall byggas! Det är ju inte direkt så du kommer vara en aktieägare!

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det har de inte resurser till att vara heller, riktigt så bra har det inte gått. Däremot finns det ett mellanting, man behöver inte dra allt till sin spets.

Självklart har man all rätt att ställa krav, något man absolut bör göra, även som konsument.

Det kan väl inte gå så mycket bättre än vad det gjort egentligen?
Krav kan man ju ha men är det fem pers i utvecklingsteamet får man ju ha rimliga sådana kan jag tycka.

Geeks Gaming
Skrivet av Dunder:

Nu har intresset dött och andra spel tagit över.

Men om uppdateringen är bra kanske intresset kommer tillbaka? Annars hade det ju antagligen dött ändå?
Är inte helt med på hur du menar där 🤔

Medlem

Jag skulle vilja att de gör om hela gear progress systemet och gör så att grottorna och vandrade fiender och settlements är mer random och genererar olika quality loot. Som det är nu så är det ju inte värt att besöka Black forest när du är klar med koppar, men det finns ändå överallt på kartan. De behöver verkligen jobba lite på detta.

Medlem

På nåt sätt är själva insamlandet av material en grej för att bryta av en byggsession. När jag lekt med oändligt med material har jag i ärlighetens namn tröttnat fort.

Jag skulle verkligen se att vatten inte ligger som ett lager underst och vågor går rakt igenom murar osv. De har ju löst det med leran som måste bort för att gräva tjära så varför inte även havet.

Vore najs att kunna bygga fördämningar och på nåt sätt hinka ur vattnet och sen kunna gräva nedåt i lugn o ro för att platta ut havsbotten vid hamnar och sen släppa på vattnet osv så man slipper göra det när det stormar bara.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ja jag hoppas att inte du köper mitt spel och sedan ställer massa krav på hur mitt företag och mitt spel skall byggas! Det är ju inte direkt så du kommer vara en aktieägare!

Okej...

Skrivet av NordhNet:

Men om uppdateringen är bra kanske intresset kommer tillbaka? Annars hade det ju antagligen dött ändå?
Är inte helt med på hur du menar där 🤔

Det handlar om att smida medan järnet är varmt, det har du säkert hört förut

Har man hunnit gå över till något annat krävs det oftast mycket (i alla fall för mig) för att gå tillbaks.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Geeks Gaming
Skrivet av Dunder:

Har man hunnit gå över till något annat krävs det oftast mycket (i alla fall för mig) för att gå tillbaks.

Jo, det är väl olika antar jag 😁

Jag återvänder gärna när det kommer någon intressant uppdatering men som sagt så varierar det nog från person till person 🤷‍♂️

Sen handlar det nog mycket om hur mycket av innehållet man redan betat av i paritet med vad som läggs till.

Medlem
Skrivet av robbis:

Utveckling tar tid och det är fortfarande ett väldigt litet team som jobbar på det så vad förväntar du dig?

Kanske att de skulle följa roadmappen de hade skapat, och släppa det dem lovade att utveckla när de sålde spelet i early access? Samma roadmap de senare bara tog bort för att ta en 1-2års semester efter spel blev en "success".
Tycker det alltid är like ironiskt att om ett early access spel säljer en massa är chansen MYCKET större att utvecklarna rent ut sagt nästan skiter i att fortsätta utveckla spelet då de redan fått massa pengar.

Medlem

För att återvända till själva nyheten så ser jag mycket fram emot möjligheten att kunna minska svårighetsgraden på fienderna. Jag spelar med två yngre barn som njuter av samlande, basbyggande och spänningen när man är på upptäcksfärd. Men fienderna är på tok för svåra för dem.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Kanske att de skulle följa roadmappen de hade skapat, och släppa det dem lovade att utveckla när de sålde spelet i early access? Samma roadmap de senare bara tog bort för att ta en 1-2års semester efter spel blev en "success".
Tycker det alltid är like ironiskt att om ett early access spel säljer en massa är chansen MYCKET större att utvecklarna rent ut sagt nästan skiter i att fortsätta utveckla spelet då de redan fått massa pengar.

Tror inte dom skiter i det om jag ska vara ärlig. Det tillkommer ju saker hela tiden om än långsamt. Tänk hur lång tid det tagit INNAN det släpptes i EA och hur mycket tid dom lagt på det då. Långt mer än 1-2 års semester... Kanske förtjänar semester.

1
Skriv svar