Dead Island 2-apokalypsen snart här, så kolla in lanseringstrailern

Robot
Dead Island 2-apokalypsen snart här, så kolla in lanseringstrailern

Efter många års väntan är spelet snart här.

#dead-island-2


Avstängd

Detta kan bli bra eller dåligt, det kan också bli bra och dåligt.

Medlem
Skrivet av Apersson:

Detta kan bli bra eller dåligt, det kan också bli bra och dåligt.

Kan nog bli bättre än Dying-Light 2, eller i alla fall bättre optimerat. Vet någon när recensionen släpps? 🤔

Avstängd

Ser inte ut att bli något speciellt. Ser ut att vara som 1:an så känns gammalt och stelt. Hade hoppats på något nytt istället för endast ny karta och lite bättre grafik.

Medlem

Ingår spelet i Game pass? Köper ju inga spel längre inser jag..

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av PGR1985:

Kan nog bli bättre än Dying-Light 2, eller i alla fall bättre optimerat. Vet någon när recensionen släpps? 🤔

Recension bör dyka upp 16:00 imorgon, både här och på andra håll, om inget oförutsett händer!

Inaktiv

Bara jag som undrar varför trailern är olistad?

Frågan är om man ska mentalt orka ge sig på det här spelet. Ser coolt ut visuellt men gameplay ser ganska generic ut.
Är väl epic exklusivt med? Då måste man ju orka installera den klienten igen.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Kan nog bli bättre än Dying-Light 2, eller i alla fall bättre optimerat. Vet någon när recensionen släpps? 🤔

största problemet med dying light 2 vart ju inte alls om optimeringen, utan att "rpg" elementen och stats osv vart likvärdigt med dying light 1 om inte mindre, vilket gjorde dying light även intressant.

Att inte ha val eller stats att titta eller bry sig om direkt. och små siffror som är väldigt ointressanta och att allt kändes likadant typ överallt.

DL2 vart ju bra men långt ifrån så bra det kunde varit skulle jag mer vilja säga.

OT:

Ser ju lovande ut iaf jag har dock en känsla att vi får väldigt dålig styrsel och gunplay aka consol handikappad styrning på pc.

Håller tummarna iaf att så inte är fallet.

Synd det är låst på epic store tyärr blir o vänta tills det kommer till steam antagligen.

Avstängd

Låt mig gissa detta kommer suga

Gnällkuk

Tror inte på någon superhit tyvärr men så länge det erbjuder co-op som är kul i ett 20-tal timar är jag nog nöjd. Känns som ett 3/5-spel på förhand


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skrivet av trickeh2k:

Tror inte på någon superhit tyvärr men så länge det erbjuder co-op som är kul i ett 20-tal timar är jag nog nöjd. Känns som ett 3/5-spel på förhand

Tror inte heller på en super hit, för 1:an släpptes innan epic store och nu är det ett epic exclusive, känns korkat att släppa ett spel på endast epic när dom flesta köpte 1:an på Steam.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Gnällkuk
Skrivet av Snake Plissken:

Tror inte heller på en super hit, för 1:an släpptes innan epic store och nu är det ett epic exclusive, känns korkat att släppa ett spel på endast epic när dom flesta köpte 1:an på Steam.

Ser inte EGS-exklusivitet som en indikator på att spelet i sig skulle vara dåligt för det. Den långa utvecklingstiden och rebootarna av det brukar dock peka på att det inte är topp. Dying Light 2 blev ju rätt skapligt ändå när det väl kom, inget mästerverk men absolut kul i tillräckligt många timmar!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar