Blizzard meddelar att Diablo IV nu har gått guld

Robot
Blizzard meddelar att Diablo IV nu har gått guld

Så bara något riktigt diaboliskt bör kunna stå i vägen för släppdatumet.

#Blizzard, #Diablo-4, #nyhetstips


Medlem

Tyckte kaffet var extra hett nu på morgonen.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

När man höll på med warez så var gone gold som julafton för då visste man att spelet skulle komma inom någon dag. Men det var då

Medlem

Snart dags att bestämma sig, köpa på pc eller Xbox, jobbigt val. Är för snål för att köpa till båda plattformarna.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Issue:

Snart dags att bestämma sig, köpa på pc eller Xbox, jobbigt val. Är för snål för att köpa till båda plattformarna.

Blir nog bra oavsett skulle jag säga. Spelet var skönt att spela med handkontroll

Enda problemet är väl att det inte riktigt går att bestämma exakt var man vill kasta vissa förmågor och exakt var man ska hoppa. Kör du "Leap" med Barbaren hoppar den ju var än du pekar med musen (även långt ute i hörnen på din datorskärm) kontra en bestämd distans med kontroll.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Issue:

Snart dags att bestämma sig, köpa på pc eller Xbox, jobbigt val. Är för snål för att köpa till båda plattformarna.

Jag började spela med mus o tangentbord, men stoppade sedan i habdkontrollen och wow... Precis som D3 var bättre med kontroll så är D4 det också, mycket skönare att grinda med kontroll än mus och tangentbord. Jag hade köpt det till xbox.

Avstängd

Ok, kan någon sälja in spelet till mig. Varför spela ett spel från en förlegad von-oben-vinkel istället för att spela WoW? Jag fattar inte riktigt vad Diablo tillför. Nån får gärna förklara.

Medlem
Skrivet av Calez:

Ok, kan någon sälja in spelet till mig. Varför spela ett spel från en förlegad von-oben-vinkel istället för att spela WoW? Jag fattar inte riktigt vad Diablo tillför. Nån får gärna förklara.

Haha va, vad är förlegat med vinkeln? Det är ju vanligt i massor av spel, annars kan man ju kalla även first person för förlegat 😅 annars föreslår jag att du kollar trailers och lite gameplay, det går ju inte att jämföra med wow som är en helt annan genre. Diablo är en hack and slash lootgrinder typ. Den enda likheten med wow är att det finns andra spelare typ.

Medlem

Karaktärsplaneraren har uppdaterats med paragon boards.
https://d4planner.io/

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zerox_no1:

Karaktärsplaneraren har uppdaterats med paragon boards.
https://d4planner.io/

Men visst måste väl paragon boards vara större än vad som syns där? Tyckte det sett ut som att de är lik PoE, men vad jag kan se så såg det minimalt ut.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Men visst måste väl paragon boards vara större än vad som syns där? Tyckte det sett ut som att de är lik PoE, men vad jag kan se så såg det minimalt ut.

I toppen på den första lilla rutan finns en "gate node". Väljer du något där tänds nästa del av boarden upp.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mosfisk:

I toppen på den första lilla rutan finns en "gate node". Väljer du något där tänds nästa del av boarden upp.

Aha. Vad fint. Tack!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av delli:

När man höll på med warez så var gone gold som julafton för då visste man att spelet skulle komma inom någon dag. Men det var då

Inatt ska vi hämta warez, tjalalalaaaa

Medlem
Skrivet av Calez:

Ok, kan någon sälja in spelet till mig. Varför spela ett spel från en förlegad von-oben-vinkel istället för att spela WoW? Jag fattar inte riktigt vad Diablo tillför. Nån får gärna förklara.

Von Oben vinkel, fantastisk metafor för fågelperspektiv


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Calez:

Ok, kan någon sälja in spelet till mig. Varför spela ett spel från en förlegad von-oben-vinkel istället för att spela WoW? Jag fattar inte riktigt vad Diablo tillför. Nån får gärna förklara.

Lite komiskt att du kallar kameran i Diablo "förlegad", och samtidigt rekommenderar oss att spela ett snart 20 år gammalt spel istället.

Medlem

Cool bild till artikeln. Kommer inte spela spelet, men verkar ha schyst art work iaf.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Men visst måste väl paragon boards vara större än vad som syns där? Tyckte det sett ut som att de är lik PoE, men vad jag kan se så såg det minimalt ut.

Tryck på lilla rutan (Board Attachment Gate) högst upp på första plattan så kan du forsätta lägga upp till åtta plattor.

Medlem

Tråkiga med spelet är att du måste betala pengar för seasonal reward. Om dom hade gjort så med diablo 3 så hade man fåt pungat ut 210 dollar för att få del av seasonal items osv. 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Tråkiga med spelet är att du måste betala pengar för seasonal reward. Om dom hade gjort så med diablo 3 så hade man fåt pungat ut 210 dollar för att få del av seasonal items osv. 🤷‍♂️

Får man inga rewards utan att betala menar du? Olikt andra battle pass. Det var snålt i så fall! Många spel jag spelar så får man ofta in game currency så man har råd med nästa pass när man väl köpt det första.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Tråkiga med spelet är att du måste betala pengar för seasonal reward. Om dom hade gjort så med diablo 3 så hade man fåt pungat ut 210 dollar för att få del av seasonal items osv. 🤷‍♂️

Som jag förstår det så kommer "Seassonal Journey" likt D3 vara kvar för alla, gissningsvis bjuds man på någon kosmetika där. Battlepass betald/gratis kommer vara någonting för sig.

Skribent
Skrivet av RamboMungo:

Som jag förstår det så kommer "Seassonal Journey" likt D3 vara kvar för alla, gissningsvis bjuds man på någon kosmetika där. Battlepass betald/gratis kommer vara någonting för sig.

Japp man måste hålla isär "Seasons" och "Battlepass seasons".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det är ju "marknadsföringsheadstart" på spelet så det går ju att spela från den 2/6.

Med andra ord, från den 2/6 så kan du spela spelet när du köpt det.

Önskar man lade ner dessa headstart-gimmicks som inte är annat än trolling om man frågar mig.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Det är ju "marknadsföringsheadstart" på spelet så det går ju att spela från den 2/6.

Med andra ord, från den 2/6 så kan du spela spelet när du köpt det.

Önskar man lade ner dessa headstart-gimmicks som inte är annat än trolling om man frågar mig.

Äh det är ju bara bra för onlinespel att de sprider ut det. Hade gärna sett olika tider för olika tidszoner också för att minska "ddos-mönster" vid släppet. Däremot säsonger ska så klart släppas samtidigt överallt för de som vill tävla om att va först där.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Det är ju "marknadsföringsheadstart" på spelet så det går ju att spela från den 2/6.

Med andra ord, från den 2/6 så kan du spela spelet när du köpt det.

Önskar man lade ner dessa headstart-gimmicks som inte är annat än trolling om man frågar mig.

Jag håller 100% med.....meeeeen 5/6 råkar vara en klämdag man teoretiskt skulle kunna lämna barn på förskolan.....så jag kommer nog bli en del av problemet med just detta spel.

Medlem
Skrivet av Calez:

Ok, kan någon sälja in spelet till mig. Varför spela ett spel från en förlegad von-oben-vinkel istället för att spela WoW? Jag fattar inte riktigt vad Diablo tillför. Nån får gärna förklara.

Lite svårt att hänga med hur du tänker här. Spel använder ju olika perspektiv eftersom vissa typer av spel fungerar bättre i vissa perspektiv än andra. Det är ju en helt sammanhängande del i spelupplevelsen och sättet speldesigners vill forma spelet på.

Ungefär som att säga att varför ska man spela ett fotbollsspel i ett isometriskt perspektiv, eller ett beat'em up-spel ifrån en sidvy, eller Hearthstone från top-down, när man skulle kunna spela dom i första-person. Vissa typer av spel ter sig liksom överlag bättre i vissa perspektiv än andra.

För den delen är WoW och Diablo helt olika typer av spel. Jag skulle säga att Lost Ark har betydligt fler likheter med WoW i så fall, men det blir ju en helt annan typ av spelupplevelse ändå p.g.a. perspektivet.

Så att säga att en vinkel är mer "modern" än en annan kan jag inte hålla med om. Det beror som sagt helt på hur man vill att spelet ska upplevas och spelas. Lite som att säga att varför finns det en massa olika läskedrycker när det finns Coca-Cola?

Både Diablo 4 och WoW är bra spel på sina egna sätt men gillar du inte isometriska ARPG:s så kanske det inte är för dig, men har du å andra sidan inte testat dessa typer av spel förr så kan ju Diablo 4 vara ett ypperligt tillfälle att göra det, för jag tycker spelet är väldigt bra och välgjort.

Medlem

Hajpen bara växer! Längtar!

Medlem
Skrivet av Mortac:

gillar du inte isometriska ARPG:s så kanske det inte är för dig, men har du å andra sidan inte testat dessa typer av spel förr så kan ju Diablo 4 vara ett ypperligt tillfälle att göra det, för jag tycker spelet är väldigt bra och välgjort.

Värt att nämnas, är ju Path of Exile som använder liknande isometrisk vy, och är dessutom gratis. Så man får en "känsla" för spelvyn, innan man lägger ner 700+ kronor på Diablo 4 (tipset var mest riktat mot den som tyckte D4 verkade "omodern" jämfört med WoW)


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Tråkiga med spelet är att du måste betala pengar för seasonal reward. Om dom hade gjort så med diablo 3 så hade man fåt pungat ut 210 dollar för att få del av seasonal items osv. 🤷‍♂️

Skrivet av Ribcage:

Får man inga rewards utan att betala menar du? Olikt andra battle pass. Det var snålt i så fall! Många spel jag spelar så får man ofta in game currency så man har råd med nästa pass när man väl köpt det första.

Allt content som läggs in kommer vara gratis. Betalda season/battle pass skall generera pengar till att skapa mer intressanta och köttigare säsonger är vad d3 gjorde. Ett betalt season pass ger bara en track för lite kosmetiska föremål. För dem som inte vill köpa season/battle pass finns det även ett gratis pass och en season journey. Alla kan spela nya säsonger och nytt content oavsett.

Medlem
Skrivet av Govein:

Alla kan spela nya säsonger och nytt content oavsett.

100% korrekt! Skönt att någon har huvudet på skaft, och inte sprider missinformation


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Govein:

Allt content som läggs in kommer vara gratis. Betalda season/battle pass skall generera pengar till att skapa mer intressanta och köttigare säsonger är vad d3 gjorde. Ett betalt season pass ger bara en track för lite kosmetiska föremål. För dem som inte vill köpa season/battle pass finns det även ett gratis pass och en season journey. Alla kan spela nya säsonger och nytt content oavsett.

Det var det jag trodde, men han uttryckte sig så säkert att jag tänkte att det kanske finns ny information.

12
Skriv svar