Diskutera – Den bästa open world-världen är...

Medlem

Elden ring och Ghost of Tsushima

Medlem

Jag tycker Morrowind har en häftig värld. Den är nog den som gjort mest avtryck.

Medlem

Kan inte bestämma bara en värld.

Dark Age of Camelot
Horizon Zero Dawn/Forbidden West
GTA V
RDR 2

Ex axplock av jättebra världar.


signatur

I drank what?

Medlem

Breath of the Wild
Red Dead Redemption 2
Morrowind
(skulle nog kunna lägga till både Forza Horizon 4 & 5 här, inte tänkt på dem som open world på det sättet men nu när ni nämner det så är de ju såklart det! & båda har gett mig otroligt mycket briljant speltid, speciellt 4 tyvärr hann jag inte spela feman så mycket innan jag blev tvungen att sälja mitt Xbox)

Medlem

För mig är det verkligen Elden Ring. Anledningen är den stora frihet som den öppna världen ger dig och att varje steg man tar är fyllt med spänning och utforskarglädje. Detta stämde även vid andra gången jag spelade igenom det.
Jag kan dock hålla med på klagomålen på att questen är svåra att hitta och följa. Där hoppas jag att de kan göra en ändring till expansionen, helst utan att man blir hållen i handen som i alla andra spel.

Inaktiv

RDR2 får min röst också. Aldrig varit med om så levande värld med djur som jagar och grejer.
Men tror jag hittat alla "events" nu. Letade efter varulvsmannen som ylar i skogen senast.

Medlem

Inget slår classic wow

Medlem

Capital wasteland från Fallout 3.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Medlem
Medlem

The witcher 3 helt klart.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Elden ring, guild wars 2 mfl

Medlem

Bäst upptäckarglädje:
Morrowind och World of Warcraft.

Vackrast:
Horizon, Witcher 3 och World of Warcraft


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Medlem

Jag tycker det är svårt att välja något specifikt. Det är klart att de nyare spelen ligger närmast i minnet där Elden Ring såklart väckte mycket nyfikenhet med sin öppna karta. I perspektiv upplever jag ändå att Elden Ring var ganska tomt överlag och det var mest "yta".

Witcher 3 var ju helt makalöst med sin detaljrikedom. Det spelet är väl kontrollen som hindrar mig nu från att fortsätta leka med den världen.

Zelda är ju helt fantastiskt med sin spelvärld men om jag skulle välja en mörkare värld som jag minns med fina minnen var nog världen i Fallout 3.

Medlem

Oblivion är den värld där jag spenderat mest tid på ren utforskningsglädje. Fallout NV är nog nära tvåa.

Medlem

Har man spelat WoW (speciellt innan cataclysm) så kan man ju inte säga någon annan värld imo:)

Moderator | Testpilot

En av mina favoriter, men kanske inte den bästa; The Legend of Zelda. Originalet till NES.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Med tanke på omspelningsvärdet så säger jag Elden ring.

Första genomspelningen av Zelda breath of the wild var dock väldigt bra.

Har man ett gäng polare så är Minecraft väldigt kul.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Förutom alla nämnda måste jag säga att Dark age of camelot och Anarchy online var magiska världar att utforska när det begav sig

Medlem

RDR2 utan tvekan, har lagt en 4-500 timmar på att utforska den världen, och varenda liten bit är fantastisk. om ändå alla spel var så brutalt välgjorda! mest prisvärda spelet någonsin för mig.

fallout 4 och skyrim blir runner ups, där snackar vi 1000 timmar till totalt.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Fallout: New Vegas - efter att ha besökt områdena IRL uppskattade jag det ännu mer.

Jag köpte en tegelsten i, och från, Pioneer Saloon i Goodsprings när jag var där för cirka 10 år sedan 🤗


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Stalker

Atmosfären och inlevelsen

Intensiteten

Spänningen

Moddbarheten

Medlem

Stalker kanske man skulle prova!

För min del är nog världen i Kingdom Come: Deliverance den mest minnesvärda.

Medlem

1. Red Dead Redemption 2
2. Tibia
3. World of Warcraft

Avstängd
Skrivet av Sapiens:

Stalker

Atmosfären och inlevelsen

Intensiteten
https://www.youtube.com/watch?v=h4PEoG8iJAc

Spänningen
https://www.youtube.com/watch?v=Rw27wMLE44U

Moddbarheten
https://www.youtube.com/watch?v=1vRblBonGas

Kanoninlägg och i vinter kommer Stalker 2 till konsol. 👊

Medlem

1.Elden Ring
2.Witcher 3


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

World of Warcraft utan vidare, upptäckarglädje och äventyr i varje riktning.

Gothic 2 och 3 likaså.

Horizon Zero Dawn, vackert med ett stråk av vemod efter katastrofen som avlivade mänskligheten.

Witcher 3 och Skyrim står fortfarande på bucketlistan.

Medlem

Morrowind när det släpptes eller Elden Ring


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Kamurocho från Yakuza spelen. Inte den största men en mycket detaljerad liten stadsdel. Kul att se vad som ändras mellan spelen osv.

Skriv svar