Dead Island 2:s systemkrav har låg tröskel och högt i tak

Robot
Dead Island 2:s systemkrav har låg tröskel och högt i tak
Avstängd

Vet inte hur du menar med låg tröskel? Spelet är crossgen, och med dessa specs ser det ut som det kommer vara en dåligt optimerad port. Vet inte varför CPU kraven är så höga heller.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Vet inte varför CPU kraven är så höga heller.

En 6 år gammal processor är väl inte jättehögt krav egentligen?

Medlem

måste va dåligt optimerat om det kräver en i7 cpu..

Gnällkuk
Skrivet av SWEBarb:

måste va dåligt optimerat om det kräver en i7 cpu..

Nja, intel har ju hoppat mellan att ha hyperthreading för i5 eller inte mellan generationerna så det är nog för att förenkla det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av fejksson:

Vet inte hur du menar med låg tröskel? Spelet är crossgen, och med dessa specs ser det ut som det kommer vara en dåligt optimerad port. Vet inte varför CPU kraven är så höga heller.

5–6 år gammal hårdvara från mellansegmentet ser jag som en rätt låg tröskel. Man kan givetvis tycka att de borde vara ännu lägre eller anta att det är dåligt optimerat eftersom det kommer till last-gen, men det återstår att se.

Medlem

spelet kommer till ps4, så då lär det köras som mest i 30 fps, ska man gå efter kraven för lägsta på pc då är väl en sån pc starkare än ps4 hårdvara ? så känns som det kommer kräva rejält starkare pc om man vill spela mer än 30 fps stabilt bara på low så det visar att det är ett rätt så krävande spel till pc jämfört med gamla konsoller som har 10 år på nacken som klarar det utan problem.

Medlem

Unreal engine=stutter. Läste en förhandstitt på pc och där nämns att spelet hade mycket hackande bilduppdatering. Förvisso kanske en äldre build men jag tror inte spelet kommer vara bra optimerat.

Avstängd

Men kära nån. Jag har nyss införskaffat mig en 13600k och redan nu är den för gammal för att spela ett Xbox One-spel i 4K? Lägg av!!

Medlem

hade hoppats på lägre krav när det inte är open world, men blire inte mer än 60fps får det väl bli att lira med handkontroll på tvn

Medlem

Tror många utvecklare snålar som fan med optimering just nu för att DLSS och FSR finns.

Medlem
Skrivet av FEGISEN:

Tror många utvecklare snålar som fan med optimering just nu för att DLSS och FSR finns.

Det har skrämt mig också. Att de förväntar sig att folk kör upscaling ändå och därför lågprioriterar riktig optimering.

Medlem
Skrivet av Krabban77:

Unreal engine=stutter. Läste en förhandstitt på pc och där nämns att spelet hade mycket hackande bilduppdatering. Förvisso kanske en äldre build men jag tror inte spelet kommer vara bra optimerat.

Gissar det blir lika stabilt som alla AAA spel vid launch,dvs total pannkaka... bara strul köpa pc spel idag för 700kr sen funkar skiten knappt o då är det inte early access spel men känns som alla är det mer eller mindre.

Tycker grafiskt sett så imponerar inte grafikens sådär värst allt är så ljust och färgglatt så antar bara en halvkass konsoll port.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

strul köpa pc spel idag för 700kr sen funkar skiten knappt o då är det inte early access spel men känns som alla är det mer eller mindre.

Så har PC-marknaden i regel alltid varit. Buggiga spel är ingenting nytt. Även spel som King's Quest V och Ultima VI hade mängder med buggar när de släpptes.

Men ja, håller med om att man inte ska köpa dessa spel innan recensioner har börjat dyka upp.

Medlem

Jag sitter på CPU I7 7700K med överklock till 4,6 GHz och ett RTX 2070 Super.

Flaskhals?

1
Skriv svar