Röd flagg? Redfall kan bara spelas i 30 fps på Xbox Series X|S – från start

Avstängd
Skrivet av fejksson:

Det där stämmer ju inte. Det var steam overlay som gav fps drop, inte denuvo.

Nej, det är en myt. Det var Denuvo.

Medlem

Försöker var positivt inställd till Xbox och deras studior, men när man om och om igen drabbas av förseningar och trots detta tycks släppa produkter med stora brister så undrar man hur det egentligen står till med ledarskapet? Och folk tycks dessutom av någon märklig anledning tro att man ska lyckas att leda ABK på ett bra sätt om köpet går igenom?
Hade tänkt att prova spelet dag ett på PC Game Pass, men har man problem att få spelet att rulla i 60 fps på konsolerna så misstänker jag att PC-versionen inte lär flyta på speciellt bra heller, så jag avvaktar nog i väntan på prestandatest på PC innan jag offrar plats på SSDn.

NuZ
Testpilot

Vi skaffa väl nya konsoler för att iaf som minst välja 30 eller 60fps? Nae jag väntar tills det blir 60fps patch. Grafik är helt ointressant för mig, vill ha flyt i spel och bra gameplay


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Apersson:

Nej, det är en myt. Det var Denuvo.

Nej, det är en myt. Det var Steam overlay


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Ambassadör
Xbox

30 fps i en first person shooter? Som bara körs på current gen i gammal motor på en plattform?

Vad pysslar de med egentligen? Spelet fick ju dessutom ett helt års extra tid, just för att undvika sådant här. Nä, det här är fan inte bra.


signatur

Jump in.

Medlem

Pinsamt dåligt, släpp inte ofärdiga spel...

Medlem

"60FPS kommer senare".

Det är okej, mina pengar kommer också senare i så fall

Avstängd
Skrivet av meanh:

Försöker var positivt inställd till Xbox och deras studior, men när man om och om igen drabbas av förseningar och trots detta tycks släppa produkter med stora brister så undrar man hur det egentligen står till med ledarskapet? Och folk tycks dessutom av någon märklig anledning tro att man ska lyckas att leda ABK på ett bra sätt om köpet går igenom?
Hade tänkt att prova spelet dag ett på PC Game Pass, men har man problem att få spelet att rulla i 60 fps på konsolerna så misstänker jag att PC-versionen inte lär flyta på speciellt bra heller, så jag avvaktar nog i väntan på prestandatest på PC innan jag offrar plats på SSDn.

Phil Spencer är ju en "skön" snubbe. Tydligen är det viktigare än att ha en fungerande speldivision.

Medlem

Känner folk att det här är smutskastning mot Microsoft? Kan någon förklara varför väldigt många spel som dom själva stårt bakom släpps i så dåligt skick? Och vilka spel som både är AAA spel och som kommit dom senaste åren utan några större problem? Och vad är förväntningarna av Starfield från Bethesda? Både Ms och Bethesda gör ju ofärdiga spel. Kanske att Ms såg något i Bethesda som dom kände igen? Jag tror iaf att man borde förutsätta att Starfield släpps i rätt dåligt skick. På det sättet så kommer ingen att bli missnöjd så länge man inte har för höga förhoppningar.

Medlem

Ouch! Mycket kritik överallt och helt rätt dessutom!

Helt ärligt så ser Redfall inte ens så tekniskt avancerat ut, ser mer ut som ett spel från förra generationen, med jävligt korkad a.i. i den senaste IGN videon, samt att spelet ser ofärdigt ut.

Man undrar vad fan de har sysslat med efter alla förseningar och hur MS kan tycka att detta är ok att släppa i detta skick, eller är det MS som är boven och tvingat ut spelet i förtid bara för att få ut något, trots att det inte verkar vara redo?

Tänk om Starfield, deras största flaggskepp i år, även blir 30 fps? Folk kommer få hårdsmälta och flippa ut på MS.

Bifogar en tweet från 2020 av Aaron Greenberg, och det har inte åldrats bra...

https://mobile.twitter.com/aarongreenberg/status/125837864008...

Dex
Medlem

Ja jag håller med alla andra att det är väldigt konstigt för en så pass stor studio som har backning av Microsoft. Helt galet efter förseningar att det inte kommer ha 60 fps läge vid release.

Av någon anledning verkar Microsoft ha en del problem med sina stora AAA spel dom senaste åren. Halo Infinite fattades ju också en hel del funktioner som co-op och Foundry (eller vad nu läget heter där man själv kan skapa kartor) och det var ändå uppskutet ett helt år. Man börjar ju undra lite om Starfield också, men tror nog ändå inte dom vågar chansa med det då det är så stort som det är.
Det är väl typ Forza Horizon som släpptes i ett väldigt bra skick när det kom vill jag minnas.

Däremot så verkar dom köra på jäkligt bra när det gäller dom lite mindre spelen så som AA spel. Pentiment och Hifi Rush var ju jäkligt bra spel utan några större konstigheter och har ju varit flera andra också.

Men dom ändrade sig ju angående Always Online för Redfall (även om det väl också skulle komma efter release?) så kan ju hoppas att dom ändrar sig och får med 60 fps till release. Fast tveksamt då dom knappast kan blivit förvånade att spelarna blir upprörda av detta.
Är så konstigt beslut... Hade varit mer ok för det om det var ett äventyrsspel som Uncharted och Fable då jag inte bryr mig så mycket om det är 30 FPS där (även om det så klart är bättre med 60 fps), men till ett första persons shooter är det väldigt konstigt.

Men man får i alla fall e dom lite beröm för att dom går ut och berättar detta veckor innan release. Det är ändå positivt av dom istället för att försöka hålla det hemligt till release.

Medlem

Pinsamt. Något måste ske med Xbox och hur de sköter sina studios/spelsläpp. Man gör inte saken bättre när Bethesda släpper spelet mellan Star Wars och Zelda.

Börjar seriöst rösta för att Spencer ska få röra på sig. Detta är så jävla dåligt.

It's not a lake, it's an ocean

They just can't catch a break™️.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Bara lugn när Bobby blir chef på Xbox så kommer alla studios bara göra call of duty content och då kommer allt rulla i 60fps

Medlem

A Plague's Tale: Requiem var också bara 30. Gotham Knights med. Men 2 månaders försening är ett måste. För det kan inte vara längre än så att få 60fps läge.

Medlem
Skrivet av Dex:

Ja jag håller med alla andra att det är väldigt konstigt för en så pass stor studio som har backning av Microsoft. Helt galet efter förseningar att det inte kommer ha 60 fps läge vid release.

Av någon anledning verkar Microsoft ha en del problem med sina stora AAA spel dom senaste åren. Halo Infinite fattades ju också en hel del funktioner som co-op och Foundry (eller vad nu läget heter där man själv kan skapa kartor) och det var ändå uppskutet ett helt år. Man börjar ju undra lite om Starfield också, men tror nog ändå inte dom vågar chansa med det då det är så stort som det är.
Det är väl typ Forza Horizon som släpptes i ett väldigt bra skick när det kom vill jag minnas.

Däremot så verkar dom köra på jäkligt bra när det gäller dom lite mindre spelen så som AA spel. Pentiment och Hifi Rush var ju jäkligt bra spel utan några större konstigheter och har ju varit flera andra också.

Men dom ändrade sig ju angående Always Online för Redfall (även om det väl också skulle komma efter release?) så kan ju hoppas att dom ändrar sig och får med 60 fps till release. Fast tveksamt då dom knappast kan blivit förvånade att spelarna blir upprörda av detta.
Är så konstigt beslut... Hade varit mer ok för det om det var ett äventyrsspel som Uncharted och Fable då jag inte bryr mig så mycket om det är 30 FPS där (även om det så klart är bättre med 60 fps), men till ett första persons shooter är det väldigt konstigt.

Men man får i alla fall e dom lite beröm för att dom går ut och berättar detta veckor innan release. Det är ändå positivt av dom istället för att försöka hålla det hemligt till release.

Har något som Microsoft köpt upp blivit bra under deras regi? Crackdown 3 floppade, Halo Infinite floppade, Rare har inte levererat något av värde, DOOM känns stendött likaså Quake. Rage, hallå? Och nu Redfall?

Visst, Minecraft tuffar på men det är knappast Microsofts förtjänst, det är för att grundspelet är så mästerligt och där hade MS inga fingrar med. Där finns en del spinofs, hur bra går dem kontra grundspelet? Förmodligen dåligt.

Hi-Fi Rush släpptes och blev en succé med många spelare och bra betyg. Men efter glädjen över en shadowdrop, hur går det för spelet nu efter att folk har ejakulerat?

Det känns som att Microsoft kan teknik men inte förstår sig på spel. Flight Simulator är fantastiskt. Likaså Horizon. Spel som strävar efter olika nivåer av realism. Där den stora behållningen är just teknik. Där man kan titta på verkligheten och replikera. Matematik.
Fingertoppskänslan som krävs för spelmässiga mästerverk verkar dock saknas. Hoppas Starfield och kommande Fable bevisar motsatsen.

Jag hoppades på att Microsoft skulle vända på skutan och bli en blåslampa i röven på Sony genom att släppa bra spel, men det hoppet har nästan dött helt. Inte bra långsiktigt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Alldeles för mycket fokus på att det måste köras i 4K.

Medlem

Kan inte påstå att jag känner något enormt sug efter det här spelet, men blir väl att testa när dom väl patchar in 60fps. Är ju ändå Arkane som ligger bakom och dom har gjort en hel del bra.

Kan ha viss förståelse när Series S-versioner inte får performance mode, men på de dyrare konsolerna ska det vara en självklarhet.

Jag var sugen på det men nopp inga pengar till dom


signatur

New life, New hope

Skrivet av Mytos:

Vad händer med Arkane? Har dom folk där som vill förstöra företaget med flit eller? 🤔🤔. Obegripligt.

Efter "Dishonored" blev det inte så bra längre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Alldeles för mycket fokus på att det måste köras i 4K.

Speciellt när man snackar om PC. Steams senaste hårdvaruundersökning visade att en försumbar 1.78% av användarna sitter med 4k som upplösning, jämfört med 20.72% med 1440p och 64.28% med 1080p.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Tror du att MS hade gått med på att X får bättre förutsättningar än S? Jag tror faktiskt inte det.

Men de kanske har släppts spel tidigare där X får högre fps?

X har redan bättre förutsättningar än vad S i Microsofts egna titlar så jag tror inte att detta är ett problem.

Forza Horizon 5 tex:
X körs i antingen 4k 30fps eller 1440p 60fps
S körs i 1440p 30fps eller 1080p 60fps.

Det är troligen mer som andra sagt att utvecklare lägger för stor vikt på grafik/upplösningen för att eventuellt senare försöka se till att spelet inte ser ut som en powerpoint presentation.

Medlem
Skrivet av Winzi:

X har redan bättre förutsättningar än vad S i Microsofts egna titlar så jag tror inte att detta är ett problem.

Forza Horizon 5 tex:
X körs i antingen 4k 30fps eller 1440p 60fps
S körs i 1440p 30fps eller 1080p 60fps.

Det är troligen mer som andra sagt att utvecklare lägger för stor vikt på grafik/upplösningen för att eventuellt senare försöka se till att spelet inte ser ut som en powerpoint presentation.

Jo men det var inte detta jag frågade om, i ditt exempel har X och S samma förutsättningar inom deras tänkta upplösning.

Det jag menade var om exempelvis X hade fått 60fps i 4k medan S hade fått 30fps i exempelvis 1440p. För det var så jag tolkade inlägget jag svarade först på.

Medlem

Nånting som är störande är att ALLA gameplay videos från just RedFall, till och med IGN's avskyvärda gameplay, har varit 60fps. Men fångat från en PC. Tror faan att Matt Booty måste ha ett mandat på "Måste utvecklas på Konsol. PC i efterhand". Fast jag tror också på att någon måste få sparken. Man kan inte gång på gång på gång misslyckas med sitt jobb och inte få konsekvenser.

Medlem

Tvärtom, 60 nu och 30 sen,hade nog varit mer lämpligt för detta spel.

Medlem

Det är fan inte mycket som lockar med detta spelet alltså, presentationerna har varit fruktansvärda med. Luktar flopp.

Medlem

Va i helv..... är det 1 april?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Freakon:

Har något som Microsoft köpt upp blivit bra under deras regi? Crackdown 3 floppade, Halo Infinite floppade, Rare har inte levererat något av värde, DOOM känns stendött likaså Quake. Rage, hallå? Och nu Redfall?

Visst, Minecraft tuffar på men det är knappast Microsofts förtjänst, det är för att grundspelet är så mästerligt och där hade MS inga fingrar med. Där finns en del spinofs, hur bra går dem kontra grundspelet? Förmodligen dåligt.

Hi-Fi Rush släpptes och blev en succé med många spelare och bra betyg. Men efter glädjen över en shadowdrop, hur går det för spelet nu efter att folk har ejakulerat?

Det känns som att Microsoft kan teknik men inte förstår sig på spel. Flight Simulator är fantastiskt. Likaså Horizon. Spel som strävar efter olika nivåer av realism. Där den stora behållningen är just teknik. Där man kan titta på verkligheten och replikera. Matematik.
Fingertoppskänslan som krävs för spelmässiga mästerverk verkar dock saknas. Hoppas Starfield och kommande Fable bevisar motsatsen.

Jag hoppades på att Microsoft skulle vända på skutan och bli en blåslampa i röven på Sony genom att släppa bra spel, men det hoppet har nästan dött helt. Inte bra långsiktigt.

Just Rare har dock släppt det otroligt populära Sea of Thieves, vilket väl är deras första hit på... decennier. Men i övrigt har du rätt, det är väldigt klen leverans från Xbox-studiorna. Att äga många studior är föga värt om de inte levererar bra spel. Det är lite Xbox One all over again här, vilket förvånar mig. Jag trodde verkligen att vi skulle ha fått betydligt mer sedan 2018. Compulsion, som köpte det året, har vare sig levererat ett projektnamn eller en endast stillbild från sitt projekt. Vad har de gjort i snart fem års tid?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Spelet går i graven innan det ens släppts🤣 Vilka jävla stolpskott…

Finns det ens en anledning att äga ett Xbox? Enda anledningen ska va att du verkligen vill spela starfield men är fattig.

Avstängd

Konsoler är så jävla onödig uppfinning

123
Skriv svar