Arma-utvecklaren Bohemia utannonserar RTS/FPS-hybriden Silica

Robot
Arma-utvecklaren Bohemia utannonserar RTS/FPS-hybriden Silica
Medlem
Medlem

Meh, kunde dom inte betalat för ST-licensen istället, hade varit värt en del tycker jag eftersom det är ett etablerat universum.

Snålt (eller så är det bara tänkt från början att vara lite av ett hafsverk som har extremt begränsad budget).

Medlem

Huh, gimme ARMA 4. Naow!

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Meh, kunde dom inte betalat för ST-licensen istället, hade varit värt en del tycker jag eftersom det är ett etablerat universum.

Utvecklarna bakom spelet "Squad" håller redan på med ett Starship Troopers spel, som dock ser rätt värdelöst ut.
Fördelen med en egen setting, om än det känns som ett plagiat, är såklart att de är fri att göra vad och hur de vill.

Jag gillar iden med rtf/fps men det har funnits några försök under åren och inget av dem har ju blivit någon direkt hit.
Savage var väl ett helt okej försök, om man gillar warcraft typen av RTS. Detta siktar ju mer på nån sorts milsim, likt Armas olika RTS varianter.

Men nej, jag tvivlar. Tror bohemia bör hålla sig till sin Arma serie.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Påminner vagt om Carrier Command Gaea Mission.
Det var väl Bohemia som var bakom det med. Var inte någon höjdare men kul i ett par kvällar.
Känns som de verkligen vill göra RTS/FPS.

Medlem

En upphottad Battlezone

Medlem

För den som är intresserad av genren men vill köra i VR (för det är så mycket bättre ) så rekommenderar jag Guardian Frontlines som nyligen släppts och publiseras av svenska fast travel games


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ELF
Medlem

Ser okej ut. Håller alla mina tummar för att det blir bra.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

C&C Renegade 😄 kul idé, får se om dom lyckas

Medlem

Den trailern gjorde inte mig intresserad.

Medlem

Såg intressant ut, Påminner lite om Uprising och battlezone.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Molotov:

För den som är intresserad av genren men vill köra i VR (för det är så mycket bättre ) så rekommenderar jag Guardian Frontlines som nyligen släppts och publiseras av svenska fast travel games
https://youtu.be/rG2ugdok5u0

FZ borde göra dig till VR ambassadör, du har bra koll på dom flesta VR spelen

Medlem
Skrivet av reaver:

FZ borde göra dig till VR ambassadör, du har bra koll på dom flesta VR spelen

Ja haha, jag passar bara på att lägga till lite noteringar för det är så många som tror att det finns inga spel för VR, gimmick osv, du vet säkert vad jag menar 😂
Det kan kanske locka npn att prova när man ser att det finns faktiskt spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tyckte det såg koolt ut. Tycker även att en egen ip är att föredra, speciellt framför *host* starshit troopers.

Medlem

Gör dom det balancerat och med givande fps-inslag kan det bli riktigt spännande! Inte att man är bortskämd med rts/fps hybrider eller ens rts med basbyggande a'la framtiden.
Wargasm och Battlezone var grymma och Renegade hade potential men föll halvvägs

Medlem

Ohh om man kunde få ett snyggt o bra hybrid fps rts lir.
Kul att bohemia testar på ett nytt ip!

fp
Medlem

Extremt försiktig i hypen, det är inte Bohemia Interactive som gör spelet. Det är ett projekt under Bohemia Incubator, som sponsrar och publicerar en mer eller mindre ensam utvecklare (om jag förstår det rätt)

Bohemia Incubator har get oss hits som Project Argo.

Medlem

Så, en blandning mellan Starship Troopers och Dune alltså. Man vet aldrig, kanske blir nått!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Den enda vettiga rts/fps hybriden jag känner till är Natural Selection. Det skulle vara grymt med en VR-mod till det.

Guardian Frontlines är jag helt klart sugen på att testa. Dock blir ju alla quest 2 native spel lite simplare i både funktion och grafik.

Medlem
Skrivet av LordOfMuppets:

Den enda vettiga rts/fps hybriden jag känner till är Natural Selection. Det skulle vara grymt med en VR-mod till det.

Guardian Frontlines är jag helt klart sugen på att testa. Dock blir ju alla quest 2 native spel lite simplare i både funktion och grafik.

Jag har många timmar i NS2. Väldigt underhållande och underskattat. Väldigt högt till tak vad gäller skills. Lider dessvärre av fåtal servrar och spridd spelarbas. En vidareutveckling på detta vore fint.

1
Skriv svar