Final Fantasy XVI kommer inte att kräva någon "grinding"

Robot
Final Fantasy XVI kommer inte att kräva någon "grinding"

Följer man handlingen så har man rätt nivå på rätt plats.

#Final-fantasy-xvi, #Square-enix


Medlem
Citat:

Även mängden hälsoåterställande "potions" ska vara noga avvägd (och återställas om man dör), så att man inte fastnar på bossar på grund av att man inte kan läka sina sår.

Är ju alltid en klassiker i samtliga spel som har liknande. Man drar sig från att använda diverse pots om så healing eller diverse buffpots för "kanske behöver senare" och sedan står man där med slutbossen vid ens fötter och man har femtioelva elixir å annat trevligt. Vore ju onekligen trevligt om någon skulle komma på något bra system som gör att man inte hoardar tempbuff pots/scrolls och liknande, men kan inte själv klura ut riktigt hur ett bra sådant system hade fungerat.

Ser fram emot PC releasen, även om jag är skeptisk då FF markant gått ner sig/inte längre är FF sedan typ FFX.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Är ju alltid en klassiker i samtliga spel som har liknande. Man drar sig från att använda diverse pots om så healing eller diverse buffpots för "kanske behöver senare" och sedan står man där med slutbossen vid ens fötter och man har femtioelva elixir å annat trevligt. Vore ju onekligen trevligt om någon skulle komma på något bra system som gör att man inte hoardar tempbuff pots/scrolls och liknande, men kan inte själv klura ut riktigt hur ett bra sådant system hade fungerat.

Ser fram emot PC releasen, även om jag är skeptisk då FF markant gått ner sig/inte längre är FF sedan typ FFX.

Japp eftersom man inte vet vad som komma skall första gången man spelar så behåller man jo allt det där
Vet inte heller någon lösning för detta

Men det är bättra att ha o inte behöva än att behöva och inte ha

Medlem

Undrar hur detta kommer att bli. Grinding kanske inte alla gillar men det är ett sätt att balansera svårighetsgraden. Deras gameplay video senast så flexade de med att spelet kunde anpassas åt bli så lätt att man kunde spela med en hand och trycka på bara en knapp.
De pratar inte något om hur spelet kan bli svårt och utmanande.
Jag vill inte bara ha en story. Jag vill kämpa lite för att ta mig fram och kanske till och med gå till ett annat område om det visar sig för svårt.
Är lite orolig att spelet kommer vara för lätt. Oroar jag mig i onödan?

Medlem

Jag har aldrig upplevt att grinding eööer farming skulle vara nödvändigt i något FF-spel när det kommer till huvudstoryn.

Medlem

Vem har tid att lägga 40-60timmar på final fantasy 16 när man kunde använt de timmarna till farma i diablo 4?

Medlem
Skrivet av Danster:

Jag har aldrig upplevt att grinding eööer farming skulle vara nödvändigt i något FF-spel när det kommer till huvudstoryn.

Har för mig att man nästan blev straffad för att grinda mycket i FF7, var det inte något med att fienderna blev mycket starkare i sista grottan om man gått över en viss nivå?

Medlem

Grinding i spel är fasen det tråkigaste som finns så detta låter väldigt bra! FFXVI går från klarhet till klarhet 🙂

Medlem

Jag är ohyggligt orolig över att det här spelet ska bli ett basic spel som inte kräver något av spelaren typ en "on rail rpg" och det skrämmer mig oerhört

Medlem
Skrivet av Finexis:

Jag är ohyggligt orolig över att det här spelet ska bli ett basic spel som inte kräver något av spelaren typ en "on rail rpg" och det skrämmer mig oerhört

Ja de har bara visat hur lätt man kan göra spelet. De har någon typ av items som man kan eqippa som styr svårighetsgraden. Håller tummarna för en lagom svår utmaning för oss som inte bara vill se storyn.

1
Skriv svar