Final Fantasy XVI kommer inte att kräva någon "grinding"
Även mängden hälsoåterställande "potions" ska vara noga avvägd (och återställas om man dör), så att man inte fastnar på bossar på grund av att man inte kan läka sina sår.
Är ju alltid en klassiker i samtliga spel som har liknande. Man drar sig från att använda diverse pots om så healing eller diverse buffpots för "kanske behöver senare" och sedan står man där med slutbossen vid ens fötter och man har femtioelva elixir å annat trevligt. Vore ju onekligen trevligt om någon skulle komma på något bra system som gör att man inte hoardar tempbuff pots/scrolls och liknande, men kan inte själv klura ut riktigt hur ett bra sådant system hade fungerat.
Ser fram emot PC releasen, även om jag är skeptisk då FF markant gått ner sig/inte längre är FF sedan typ FFX.
Är ju alltid en klassiker i samtliga spel som har liknande. Man drar sig från att använda diverse pots om så healing eller diverse buffpots för "kanske behöver senare" och sedan står man där med slutbossen vid ens fötter och man har femtioelva elixir å annat trevligt. Vore ju onekligen trevligt om någon skulle komma på något bra system som gör att man inte hoardar tempbuff pots/scrolls och liknande, men kan inte själv klura ut riktigt hur ett bra sådant system hade fungerat.
Ser fram emot PC releasen, även om jag är skeptisk då FF markant gått ner sig/inte längre är FF sedan typ FFX.
Japp eftersom man inte vet vad som komma skall första gången man spelar så behåller man jo allt det där
Vet inte heller någon lösning för detta
Men det är bättra att ha o inte behöva än att behöva och inte ha
Undrar hur detta kommer att bli. Grinding kanske inte alla gillar men det är ett sätt att balansera svårighetsgraden. Deras gameplay video senast så flexade de med att spelet kunde anpassas åt bli så lätt att man kunde spela med en hand och trycka på bara en knapp.
De pratar inte något om hur spelet kan bli svårt och utmanande.
Jag vill inte bara ha en story. Jag vill kämpa lite för att ta mig fram och kanske till och med gå till ett annat område om det visar sig för svårt.
Är lite orolig att spelet kommer vara för lätt. Oroar jag mig i onödan?
Jag har aldrig upplevt att grinding eööer farming skulle vara nödvändigt i något FF-spel när det kommer till huvudstoryn.
Har för mig att man nästan blev straffad för att grinda mycket i FF7, var det inte något med att fienderna blev mycket starkare i sista grottan om man gått över en viss nivå?
Jag är ohyggligt orolig över att det här spelet ska bli ett basic spel som inte kräver något av spelaren typ en "on rail rpg" och det skrämmer mig oerhört
Ja de har bara visat hur lätt man kan göra spelet. De har någon typ av items som man kan eqippa som styr svårighetsgraden. Håller tummarna för en lagom svår utmaning för oss som inte bara vill se storyn.