Allt om Diablo IV-betan!

Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Vi har varsin profil på Playstation med deras policy, sen måste man skapa varsitt Battle.net konto som sedan länkas med PS profilen. Vi hade dessa sen innan då vi testade lite snabbt Diablo Immortal men hoppade snabbt tillbaka till D2 och D3.

Ok ska man tolka det som att det krävs att man köper 2 kopior av diablo 4 för att spela couch Coop då? Låter lite konstigt. Eller man kanske bara behöver 2 bnet konton för det men räcker med en kopia av d4?

Medlem
Skrivet av Govein:

Ok ska man tolka det som att det krävs att man köper 2 kopior av diablo 4 för att spela couch Coop då? Låter lite konstigt. Eller man kanske bara behöver 2 bnet konton för det men räcker med en kopia av d4?

Jag tror det räcker med en.
Jag har endast ett playstation abb för onlinespel. Sen har sambon och jag varsitt Battle.net konto utan några spel kan man säga. Sen köpte jag en Betanyckel och aktiverade denna på mitt PS konto. Sen kunde hon bara joina mitt spel när hon länkat Battle.net. Detta görs tror ja för att Onlinebiten ska fungera med Friendlist, chattar osv.

Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Jag tror det räcker med en.
Jag har endast ett playstation abb för onlinespel. Sen har sambon och jag varsitt Battle.net konto utan några spel kan man säga. Sen köpte jag en Betanyckel och aktiverade denna på mitt PS konto. Sen kunde hon bara joina mitt spel när hon länkat Battle.net. Detta görs tror ja för att Onlinebiten ska fungera med Friendlist, chattar osv.

Bra. Tack för infon!

Skribent

48 fräscha minuter kvar i kö. Hoppade dock från 98 till 48 på typ två minuter, så man kan ju alltid hoppas på ett mirakel.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

48 fräscha minuter kvar i kö. Hoppade dock från 98 till 48 på typ två minuter, så man kan ju alltid hoppas på ett mirakel.

Min hoppade precis också från 59 till 29. 22 minuter nu, känns ändå okej! Vi lär inte vara ensamma om att vilja logga in just nu 😅

Edit: 5 minuter senare säger den 14. Det går snabbare än det står!

Medlem

Började på 67 min som efter ett par minuter hoppade ner till 27. Nu stå det 25... snart så!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

28min kvar, borde ha jobbat lite innan 17 för kön var igång redan då

Medlem

42…om man ändå kunde vara söker på att det håller i sig när man väl är inne. Nåja, det visar sig

Skribent
Skrivet av Kalliban:

Min hoppade precis också från 59 till 29. 22 minuter nu, känns ändå okej! Vi lär inte vara ensamma om att vilja logga in just nu 😅

Edit: 5 minuter senare säger den 14. Det går snabbare än det står!

Jag räknar iskallt med någon form av bortkoppling från servern när det är mindre än fem minuter kvar

Medlem

Skulle precis komma in när jag råkade trycka på A på min Xbox kontroll. Tydligen stänger det ner då trotts att det står att B = Cancel 🤔 Oschysst av dom 😥

Medlem

98 mins queue 😢


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

42 minuter kö på xbox, blir necromancer

Medlem

Var påväg in sedan kraschade så fick börja köa igen. Började på 67 minutet som snabbt blev 41. Bara att ha tålamod och vänta...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Riktigt underbar timing att åka på Feber delux samma dag som betan startar. Här har man sett fram emot att lira så gick det i kras Får bli att kolla lite när Wakkaah spelar sen om man har ork :<

Medlem
Skrivet av Zensu:

Riktigt underbar timing att åka på Feber delux samma dag som betan startar. Här har man sett fram emot att lira så gick det i kras Får bli att kolla lite när Wakkaah spelar sen om man har ork :<

Ta en ipren, perfekt ursäkt att ligga nerbäddad och spela hela helgen ju. Mår du riktigt skit så beklagar jag och hoppas du kryar på dig snabbt så du kan spela imorgon, söndag eller måndag!

Medlem

Köade 30 min och blev utkickad, prövar imorgonbitti eller senare ikväll.

Medlem

När det var 1 min kvar så kraschade spelet haha
Startade om och hamnade tillbaka på 47 minuter xD
*87 minuter... hinner nog se nästa avsnitt av The mandalorian medan man väntar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Ta en ipren, perfekt ursäkt att ligga nerbäddad och spela hela helgen ju. Mår du riktigt skit så beklagar jag och hoppas du kryar på dig snabbt så du kan spela imorgon, söndag eller måndag!

Tack min vän

Ipren cirkulerar redan i min kropp! Är på tok för snurrig och mör för att spela, det är jobbigt bara att skriva här på FZ hehe. Förhoppningsvis orkar jag spela imorgon eller kommande dagar av betan

Medlem

59 minuters kö, väntade ca 30 minuter, blev omplacerad till 1 minuts kö efter inlogg.
"attempt to login failed", blir utkickad.
Ny kö, 39 minuter, som efter 2 minuter hoppar upp til 78 minuter.

Jepp, det är Blizzard alltid.


signatur

Nämen!

Medlem

Vi sitter redo och peppade i gamingrummets soffa, jag, frugan och katten. Spelar på PS5 och kötiden var först 47 minuter för att nu vara 73 minuter. Får väl se om det blir spel alls ikväll eller om vi får följa Wakkahs äventyr igen..


signatur

War, War never changes...

Medlem
Skrivet av Struggle:

59 minuters kö, väntade ca 30 minuter, blev omplacerad till 1 minuts kö efter inlogg.
"attempt to login failed", blir utkickad.
Ny kö, 39 minuter, som efter 2 minuter hoppar upp til 78 minuter.

Jepp, det är Blizzard alltid.

De har dock förvarnat om detta, var värre än förra helgen, vilket är förståeligt.
https://us.forums.blizzard.com/en/d4/t/expectations-for-the-d...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Någon som lyckats komma in än? Fick något felmeddelande (glömde uppmärksamma koden) efter att ha stått i kö typ en timme 😑 Men påt igen bara 💪

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Vi sitter redo och peppade i gamingrummets soffa, jag, frugan och katten. Spelar på PS5 och kötiden var först 47 minuter för att nu vara 73 minuter. Får väl se om det blir spel alls ikväll eller om vi får följa Wakkahs äventyr igen..

Vem ger upp först? Du eller katten? 😻

Medlem

Nu kraschade spelet för tredje gången och ny kötid är 128 minuter.

Som väntat. Kommer väl in någon gång senare ikväll/natt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

ja inte lönt starta ens av det jag läser, provar imorgon kanske... trist

Medlem

Ställde sig i kö vid 16:55, kom in 20min senare, fick spela ca 5min blev då disconnectad till character screen och kan sedan inte starta ett spel. Efter försökt i 5min så testar jag starta om spelet, nu i 90min kö...

Medlem

Hade tur, köade i 20min sen har jag kört en timme. Mycket lagg så får vänta tills det blir lite mindre belastning på servrarna. Men ett mycket trevligt spel, kommer bli ett köp.

Medlem

Förra helgen var det 1 timma kö, 1-15 minuter speltid, disconnect med error code, ny kö. Sedan löste sig allting på lördagen.

Tror det kommer vara exakt likadant denna helgen, möjligtvis att det blir segare än i morgon så att man får rikta in sig mer på söndag.

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Vi sitter redo och peppade i gamingrummets soffa, jag, frugan och katten. Spelar på PS5 och kötiden var först 47 minuter för att nu vara 73 minuter. Får väl se om det blir spel alls ikväll eller om vi får följa Wakkahs äventyr igen..

2 minuter kvar, så nu blir vi väl disconnected snart 😬

Medlem

Hade varit bättre med kösystemet i launchern så man slipper ha spelet igång.

Skriv svar